RECENZIJA: DOUŠNIK – u raljama poljske mafije

REDATELJ: Andrea Di Stefano

GLAVNE ULOGE: Joel Kinnaman, Ana De Armas, Rosamund Pike, Clive Owen, Common

TRAJANJE: 113 minuta

NAZIV ORIGINALA: The Informer

Ne možeš ubijati policajce u New Yorku.” – Pete Koslow

Program domaćih multipleksa u prvim tjednima nakon višemjesečne pauze, očekivano, prolazi u znaku “Teneta”. U prvom vikendu prikazivanja Tenet je pogledalo više od 15.000 gledatelja. S obzirom na okolnosti vrlo dobar rezultat – potvrda kako je film Christophera Nolana glavni razlog zbog kojeg ljubitelji filma odlaze u kino dvorane u danima kada korona krize. No, što je s ostatkom ponude? Od novijih filmova gledatelju se nude “Bijesan , “Mulan” i “Antebellum” – otvaranje kino dvorana obilježio je veliki broj starijih naslova koji su odradili posao u kino dvoranama. “Nož u leđa,  1917 Joker neki su od naslova koji su odavno odradili posao u kino dvoranama i na kino blagajnama, ali su bili u ponudi prvih dana novog kino početka. Strategija koja, vjerojatno, nije donijela preveliku zaradu, ali je dio ljudi odbila od odlaska u kino dvorane jer ionako su, osim “Teneta”, samo stari filmovi. Od ovog tjedna na programu multipleksa je još jedan stari film, ali njegovo uvrštavanje na program ima smisla. Razlog je jednostavan – “Doušnik” je premijerno prikazan prije godinu dana, ali domaću premijeru doživio je ovaj tjedan.

Pete Koslow policajac je na tajnom zadatku. Infiltrirao se Koslow u redove poljske mafije, dobio njihovo povjerenje i njegova bi misija trebala završiti. Sve je spremno za uhićenje gangstera iz Poljske poznatog pod nadimkom General koji dolazi u New York. Prije susreta s Generalom Koslow sa suradnikom odlazi na poslovni sastanak koji mijenja čitavu priču – tijekom pregovora oko kupnje droge ubijen je policajac u civilu. Koslow se mora iskupiti kod Generala, ali i kod pretpostavljenih u policiji i FBI-ju koji se žele riješiti Koslowa….

Na prvi pogled “Doušnik” izgleda kao rutinski akcijski triler – policajac na tajnom zadatku koji izmakne kontroli. Ipak, “Doušnik” je zanimljiv i intrigantan zbog glavnog protagonista filma. Pete Koslow je bivši zatvorenik koji prihvaća policijski posao zbog iskupljenja – motiv nije samo njegova sloboda već i briga, normalan život njegove obitelji. Kako stvari ne idu kako je Koslow odnosno policija planirala on će se naći u situaciji – sam protiv svih. Ostaje tek nada da će netko od onih koji su Koslowa koristili za policijski posao pomoći….

Pristojan zaplet i intrigantan glavni protagonist za kojeg gledatelj, unatoč njegovoj prošlosti, navija sukobu su s manama filma. Kriminalci, Poljaci (uz izuzetak Generala) ne izgledaju najuvjerljivije – u pojedinim trenucima karikaturalno izgledaju njihovi postupci kao i engleski s poljskim naglaskom. Koliko god nemilosrdni i brutalni bili, Poljaci kriminalci u “Doušniku” nisu pretjerano uvjerljivi niti ostavljaju snažniji dojam. Za razliku od perfidnih metoda čovjeka u odijelu koji je (ili bi trebao biti) na strani zakona, ali vrlo vješto manipulira, iskorištava i odriče se ljudi koji su mu trebali.

Scenarij filma ima zanimljiv podzaplet, ali i više problema u priči.  Dok je radnja fokusirana na Koslowa stvari, većinom, funkcioniraju – kada redatelj odlazi u širinu onda “Doušnik” više nije toliko zanimljiv.

Od producenata filmova “John Wick” i “Sicario” može se pročitati na posteru filma kao i čuti u reklamama koje prate dolazak “Doušnika” u kino dvorane. S obzirom na to da “Doušnik” ima skoro pedesetak imena (!!!) u različitim producentskim ulogama među njima je moralo biti poznatih i priznatih imena Hollywooda. “Doušnik” nije “John Wick”, još manje “Sicario”, ali zanimljivije bi potencijalnim gledateljima, kino posjetiteljima bilo spominjane glavnih imena zanimljive glumačke ekipe filma. Uloga Koslowa najbolje je izdanje Joela Kinnamana još od nastupa u seriji “Ubojstvo”, sve bolja i traženija Ana de Armas nema puno (glumačkog) manevarskog prostora u ulozi gospođe Koslow. Rosamund Pike uspješno odrađuje ulogu detektivke Wilcox. Kada spomenutima dodamo i Clivea Owena onda možemo zaključiti kako su glumačka imena najveći aduti filma.

“Doušnik” je solidan akcijski triler o čovjeku koji se bori za iskupljenje i novi početak. Bez obzira na producente koji su radili na filmovima “Sicario” i “John Wick”, jedan od glavnih aduta filma je glumačka ekipa. Film redatelja Andrea Di Stefana (Escobar: Pakleni raj) pripada vrhu trenutne ponude u domaćim kino dvoranama – koliko je takvo stanje stvari uvjetovano trenutačnom ponudom, a koliko vrijednosti “Doušnika” procijenite sami….