NAJBOLJI FILMOVI DESETLJEĆA (drugi dio)

1. LOCKE (2013)i

“You make one mistake, Donal, one little fucking mistake, and the whole world comes crashing down around you.”

Snimljen za tek dva milijuna dolara film redatelja i scenarista Stevena Knighta primjer je kako malo i jednostavno može biti odlično ako postoji dobra filmska ideja. U filmu pratimo Lockea, obiteljskog i poslovnog čovjeka koji tijekom vožnje automobilom prima telefonski poziv. Prvi tijekom voženje i večeri koja će zauvijek promijeniti Lockeov život. Čitavim trajanjem filma pratimo jednog protagonista i slušamo njegove telefonske razgovore – zvuči dosadno i jednolično, ali kada je “Locke” u pitanju dosade nema. Od prve minute filma glavni nas lik veže uz sebe, pratimo njegovu sudbinu i preispitujemo njegove odluke. Tom Hardy izvrstan u glavnoj ulozi. U filmu slušamo Toma Hollanda, Ruth Wilson, Oliviu Colman i Bena Wilsona.

GOODTALKING recenziju filma možete pročitati OVDJE

 

2. EX MACHINA (2014)

“Isn’t it strange, to create something that hates you?”

Uspješni mladi programer Caleb dolazi na imanje milijardera Nathana. Nije Nathan pozvao programera na neobavezno druženje već zbog procjene umjetne inteligencije imenom Ava. Caleb bi trebao procijeniti koliko je Ava, razmišljanjima i ponašanju, slična ljudskom biću…

Jedan od najboljih SF filmova posljednjih godina bavi se vječnim temama povezanim za ljudski postanak, razvoj i postojanje. Osim Alicie Vikander, Oscara Isaaca i Domhnalla Gleeson koji su glavni glumački aduti filma, Garland drži tenzije trilerskim elementima koji donose neočekivani kraj koji tjera na razmišljanje….

GOODTALKING recenziju filma možete pročitati OVDJE   

 

3. BLADE RUNNER 2049 (2017)

“Sometimes to love someone, you got to be a stranger.”

Napraviti dostojan nastavak jednog od najboljih i najutjecajnijih filmova kao što je “Blade Runner” izgledalo je kao nemoguća misija. Međutim, Denis Villeneuve je uspio – Vizualno besprijekoran, slojevite i intrigantne priče s vrlo dobrim glumačkim ostvarenjima “Blade Runner 2049” događa se u budućnosti, ali puno govori o sadašnjosti te, između ostalog, šalje snažnu poruku o smislu ljudskog postojanja. Biti. Osjećati. Živjeti. Film koji vrijedi gledati nekoliko puta.

GOODTALKING recenziju filma možete pročitati OVDJE  

 

4. PLAVA OLUPINA (Blue Ruin) – (2013)

“You know what’s awful? Just ’cause my dad loved your mom… we all end up dead.”

“Plava olupina” poput “Nebraske” prikazuje neku drugu Ameriku. Međutim, žanrovski je drugačiji film. Film osvete u kojem je glavni protagonist beskućnik Dwight. Spletom okolnosti Dwight kreće u osvetnički pohod – gledatelj polako saznaje detalje životne priče glavnog protagonista filma. “Plava olupina” je u potpunosti film američkog filmaša Jeremyja Saulniera – napisao je Saulnier scenarij, režirao film i financirao ga vlastitim novcem. Film polaganog ritma koji impresionira snažnom pričom i tjeskobnim, zlokobnim ugođajem.

GOODTALKING recenziju filma možete pročitati OVDJE 

 

5. NEDODIRLJIVI (Intouchables) – (2011)

Osvojila je emotivna priča o milijunašu invalidu i njegovom novom njegovatelju publiku širom svijeta. Ništa čudno – posebnu težinu filmu daje činjenica kako je inspiriran istinitom pričom. Činjenica koja dugo ostaje u mislima gledatelja i dojam o filmu čini još snažnijim. Glumačka ostvarenja su izvanredna (posebice Cluzet u ulozi invalida milijunaša koji fizički neodoljivo podsjeća na Dustina Hoffmanna). Autentičnost priče, originalnost humora i ponajviše iskrena emocionalnost, te vrlo dobra režija koja vješto izbjegava patetiku (a opet tako diskretno suosjeća s našim junacima, likovima koje je život spojio, a nalaze se na potpuno suprotnim stranama društva) čine “Nedodirljive” nezaboravnim filmskim iskustvom. Obavezno pogledati.

GOODTALKING recenziju filma možete pogledati OVDJE

 

6. LOV NA DIVLJAKE (Hunt for the Wilderpeople) – (2016)

Uskoro bi u domaća kina (s velikim zakašnjenjem) trebao stići “Jojo Rabbit”, novi film novozelandskog filmaša Taike Waititija. Waititi se posljednjih godina nametnuo kao jedan od najzanimljivijih mlađih filmaša – jedan od razloga je i “Lov na divljake”.

“Lov na divljake” duhovit je i zabavan film koji nije komedija. Puno je tema kojima se Waititi bavi i one su obrađene u dva dijela – prvi je kraći, traje do trenutka Belline smrti – trenutak je to kada Hector i Ricky kreću u pustolovinu života. Prvi dio predstavlja likove i naglasak stavlja na obiteljski život. Drugi dio, duži i kompleksniji, zadržava obiteljsku crtu, ali se počinje baviti i drugim aktualnim pitanjima koja muče današnjeg čovjeka odnosno ljudsko društvo u cjelini (bijeg od rutinske svakodnevice, ali i od vlastitih životnih razočaranja i gubitaka, biti drugačiji, usamljenost…). Čitavim trajanjem filma redatelj prilazi i ocrtava glavne likove s toliko empatije i razumijevanja da gledatelju ne preostaje ništa drugo nego da ih prigrli i zavoli. Ne, nisu glavni likovi napisani zbog jeftinog uvlačenja gledatelju – oni su opipljivo životni s dobrim i lošim stranama, određeni životnim okolnostima. Neobičan film, neobičnog i originalnog filmaša koji će, uvjeren sam, biti jedan od onih koji će obilježiti godine koje dolaze…

GOODTALKING recenziju filma možete pročitati OVDJE

 

7. GRAVITACIJA

“Well, you’ve gotta admit one thing: can’t beat the view.”

Svemirska odiseja Alfonsa Cuarona jedinstven je kino događaj. Redatelj odnosno kamera u priču nas uvodi polagano te gledatelj ima priliku doživjeti svemir, njegova prostranstva na jedan dosada neviđen, spektakularan način. Poetika i estetika svakog kadra je fascinantna. Zvuk savršen. Kamera cijelim trajanjem filma maestralno prikazuje nebeska prostranstva koja u gledatelju sukobljavaju osjećaje; očaranost ljepotom i mistikom svemira, ali i strah. U redu možda strah nije prava riječ…nelagodu, nemir pred onim što zapravo znamo, ali zaboravljamo; koliko su maleni naši životi i planet na kojem živimo. Maleni u svemirskom prostranstvu…samo trag u beskraju. Sandra Bullock u jednoj od najboljih uloga karijere, George Clooney svemirski kauboj. Punu snagu i atraktivnost filma moglo se doživjeti u kino dvoranama.

GOODTALKING recenziju filma možete pročitati OVDJE

 

8. ZVIJEZDA JE ROĐENA (A Star Is Born) – (2018)

“Jack talked about how music is essentially twelve notes between any octave. Twelve notes and the octave repeats. It’s the same story told over and over, forever. All any artist can offer the world is how they see those twelve notes. That’s it. He loved how you see them….”

“Zvijezda je rođena” film je o glazbi, show businessu i poremećenim obiteljskim odnosima, ali prije svega o ljubavi. Ljubavi koja se dogodila slučajno, iznenada. Ljubavi između ostarjele pjevačke zvijezde koja tamni izmučena porocima, demonima prošlosti i dubokoj usamljenosti i mlade talentirane umjetnice koja ne može pronaći komadić slave koju zaslužuje. Njihov je susret slučajan, ljubavi i osjećaji snažni, ali, kako vrijeme prolazi, njihova ljubav postaje prokletstvo. Ally i Jack kompleksni su likovi, takav je i njihov odnos – prepun uspona i padova. Bez obzira kakve trenutke ljubavne priče proživljavaju glavni protagonisti gledatelj je povezan s glavnim likovima, njihovim sudbinama. Najveća zasluga za gledateljevu empatiju prema protagonistima pripada redatelju i glumcu Bradleyju Cooperu redatelju (“Zvijezda je rođena” prvijenac je američkog filmaša) te njegovoj partnerici Lady Gagi. Film koji pokazuje kako remake i obrada starih ideja može uspjeti ako se radi na pravi način.

GOODTALKING recenziju filma možete pročitati OVDJE

 

9. JOKER (2019)

“Is it just me, or is it getting crazier out there?”

Teško je bilo predvidjeti ovoliku količine medijske i druge pažnje koju je podigao Joker. Priča o Arthuru Flecku psihički nestabilnom čovjeku kojeg društvo polako, ali sigurno gura preko ruba postala je ovogodišnji blockbuster, ali i ozbiljna konkurencija na mjestima gdje je dodjeljuju filmske nagrade. Film u kojem je Joaquin Phoenix postao Joker mogao bi postati početak novog, drugačijeg prikaza DC superjunačkog svijeta. “Joker” je film koji na slojevit način prikazuje koliko društvo i obitelj može biti okrutno prema pojedincu te posljedice takvog stanja.

GOODTALKING recenziju filma možete pročitati OVDJE

 

10. PROJEKT FLORIDA (The Florida Project) – (2017)

“I can always tell when adults are about to cry.”

Florida, ljeto i sunce. Blizina Disneyeva zabavnog parka “Magic Kingdom”: Zvuči kao dobro mjesto za život. Krivo, stvarnost je potpuno drugačija u novom filmu američkog filmaša Seana Bakera. Protagonisti filma nisu turisti, posjetitelji zabavnog parka. Oni su stanovnici motela tik uz zabavni park. Različitih sudbina; motel je nekima privremeni smještaj, nekima stalno boravište no svim su stanovnicima motela zajednički svakodnevni problemi i neizvjesna budućnost. Svima osim malenoj Moonee, Dickeyu i Jancey. Iako okruženje nije idealno klinci žive djetinjstvo punim plućima. Dječje nepodopštine i zaigranost neće dugo potrajati – Mooneeina majka ima sve teže dolazi do novca za život, prelazi granicu zakona i polako pretvara ljetnu priču u noćnu moru…..

U susjedstvu zabavnog parka odrastaju klinci, žive ljudi daleko od blještavila i raskoši “Disneyja”. “Projekt Florida” snimljen je za samo 2. milijuna dolara, ali malo uloženog novca niti jednog trenutka nije problem redatelja odnosno filma. Odličnu glumačku ekipu predvodi Willem Defoe.

GOODTALKING recenziju možete pročitati OVDJE

 

11. NAŠA MAJKA (Inscendies) – (2010)

“Death is never the end of the story. It always leaves tracks.”

“Sicario”, “Dolazak”, “Zatočene”, “Blade Runner 2049″….filmovi su kojima je Dennis Villeneuve obilježio karijeru u Hollywoodu. Prije dolaska u Hollywood kanadski je filmaš pokazao kako je svijet dobio redatelja o čijim će se filmovima pričati. “Naša majka” počinje čitanjem oporuke pokojne Nawal. U oporuci majka moli djecu, blizance da pronađu oca i brata. Oca za kojeg su mislili da je mrtva i brata za kojeg nisu znali da postoji. Potraga blizance vodi na Bliski istok gdje će otkriti šokantnu istinu o obitelji i majci poznatoj pod nadimkom Žena koja pjeva.

Teško je opisati emocije i dojam kod gledatelja izaziva “Naša majka”. Film o snazi i upornosti, bolu i patnji koju će izdržati žena. Njihova majka. Nawal.

GOODTALKING recenziju filma možete pročitati OVDJE

 

12. TRI PLAKATA IZVAN GRADA (Three Billboards Outside Ebing, Missouri) – (2017)

“All this anger, man, it just begets greater anger.”

Dugo se u kino dvoranama nije pojavio film s više bijesa, tuge, nasilja i traumatiziranih likova kao što je “Tri plakata izvan grada”. Također, dugo se nije pojavio zabavniji i duhovitiji film od “Tri plakata izvan grada”. Da, McDonagh je snimio film natopljen crnim humorom kao komentarom i(li) sastavnim detaljem ozbiljnih tema, ljudskih sudbina u gradiću na kraju svijeta. Način na koji McDonagh odnosno protagonisti filma komentiraju ozbiljne životne, društvene teme originalan je i nesvakidašnji. Neke gledatelje će šokirati, mnoge nasmijati, dosta će ih se zamisliti nad viđenim, ali nitko ravnodušan ostati neće. Redatelj je inspiraciju za film pronašao u stvarnom životu – od ideje do realizacije prošlo je desetljeće, ali čekanje se isplatilo- “Tri plakata izvan grada” jedan je od najboljih filmova desetljeća u kojem možemo gledati izuzetne glumačke izvedbe (glavni glumački aduti filma su Sam Rockwell, Woody Harrelson i briljantna Frances McDormand).

GOODTALKING recenziju možete pročitati OVDJE

 

13. BIRDMAN (2014)

Prije nego što je snimio “Birdmana”, meksički filmaš Inarritu imao je u filmografiji naslove poput “Babela”, “Pasje ljubavi” i “Biutiful”. “Birdman” je potvrdio Inarritua kao jednog od najzanimljivijeg filmaša današnjice. Film prati glumca u potrazi za starom slavom. Dvadesetak godina je prošlo od superjunačke trilogije u kojoj je Riggan Thomson nastupio. Iako je nastavio karijeru i kao kazališni redatelj te scenarist Riggan se nikada nije uspio maknuti iz sjene “Birdmana”. Hoće li novom predstavom? Provjerite gledajući “Birdmana”. Sjajno režiran- “Birdman” nije samo priča o Rigganu nego govori o licu i naličju, filma , filmske industrije, kazališta i kritičarima. Izvrsna metafilmska uloga Michaela Keatona praćena je vrlo dobrim izdanjima ostalih članova glumačke ekipe (Emma Stone, Edward Norton…).

GOODTALKING recenziju filma možete pročitati OVDJE

 

14. LEVIJATAN (2014)

Naljutio je ruski redatelj Zvjagincev ruskog ministra kulture filmom “Levijatan”. Prikazujući korumpiranost ruskog društva redatelj je optužen kako podilazi Zapadu. Optužbe za podilažanje Zapadu su pucanj u prazno – Iako je “Levijatan” kritika ruskog sustava, Zvjagincev je snimio univerzalan film s likovima kakve možemo sresti širom zemaljske kugle. Bahati, korumpirani političar i njegovi poslušnici, svećenik koji nema veze s Božjim učenjem i mali čovjek kojeg proždire sustav glavni su likovi “Levijatana”. Zvuči poznato, zar ne?

GOODTALKING recenziju filma možete pročitati OVDJE

 

15. ODBJEGLI DJANGO (Django Unchained) – (2012)

“Let me get this straight: Your slave wife speaks German and her name is Broomhilda von Schaft?”

Tarantinov izlet u vestern žanr donio je sve ono što većina filmova donosi. Ponovo je Tarantino upotrijebio filmove iz prošlosti kao inspiraciju za realiziaciju filma (originalni “Django” Franco Nero pojavljuje se u filmu), ponovo je film podigao tenzije (iz više razloga), ponovo je nasilje žestoko i brutalno, ponovo film sadrži izvrsne glumačke izvedbe (prije svih Christoph Waltz) i ponovo je Tarantino snimio izvrstan film. Nagrade nisu izostale – za redatelja problema nema bez obzira o kojem je žanru riječ.

GOODTALKING recenziju filma možete pročitati OVDJE

 

16. SEDAM MINUTA NAKON PONOĆI (A Monster Calls) – (2016)

“Because humans are complicated beasts. You believe comforting lies, while knowing full well the painful truth that makes those lies necessary. In the end, Conor, it is not important what you think. It is only important what you do.”

“Sedam minuta nakon ponoći” dobio je malo, premalo pažnje kod ljubitelja filma. Teško je odgonetnuti razloge zbog kojih je film prošao prilično neprimjetno, ali riječ je maštovitoj i emotivnoj priči. Filmskoj priči u kojoj je glavni protagonist dječak Conor koji bježeći od stvarnosti i skorog životnog gubitka bježi u svijet mašte gdje upoznaje Čudovište (ono iz originalnog naslova filma). Conora izvrsno interpretira Lewis MacDougall – u filmu slušamo Liama Neesona (glas Čudovišta) i gledamo Felicity Jones te Sigourney Weaver. Redatelj filma je Juan Antonio Bayona (“Nemoguće”, “Sirotište” -najavljen kao redatelj prve dvije epizode serije “Gospodar prstenova”)

GOODTALKING recenziju filma možete pročitati OVDJE

 

17. IZGARANJE (Beoning)

Inspiraciju za film “Izgaranje” pronađena je u kratkoj priči japanskog pisca Harukija Murakamija. Priča filma prati Jongsua i Haemi koji započinju vezu. Ubrzo nakon početka veze Haemi odlazi na putovanje u Afriku i zamoli Jongsua za uslugu. Čuvanje mačke dok se djevojka ne vrati s putovanja. Jongsu pristaje, putovanje završava, ali se Haemi ne vraća sama. U njenom društvu je i Ben, bogati mladić kojeg predstavlja kao novog prijatelja….

Višestruko nagrađivani film redatelja Lee Chang-donga donosi sve ono dobro što južnokorejska kinematografija donosi posljednjih godina. Redatelj je kratku priču na kojoj je temeljen film nadogradio i proširio, radnja je nepredvidljiva i čitavim trajanjem filma redatelj se poigrava sa žanrovima (drama, triler…). U filmu nastupa Steven Yeun poznat po ulozi u seriji “Živi mrtvaci”.

Prvi dio GOODTALKING pregleda najboljih filmova desetljeća možete pronaći OVDJE

Share

One Comment

  1. Maja Dukan Reply

    Uglavnom se slažem s autorom osim Gravitacije koje je , ne znam zbog čega tako dobra, a i A Star is born mi nije baš neko remek djelo. Isto vrijedi i za Jokera- osim glavne uloge – ne uživam baš kada masa slavi negativca ( premda ga je život takvim učinio) i premda je u pozadini strip.
    Najbolje ocjene bih dala filmu Burning, 4 plakata i Blade Runneru.

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)