RECENZIJA: EL CAMINO: A BREAKING BAD MOVIE

REDATELJ: Vince Gilligan
GLAVNE ULOGE: Aaron Paul, Jonathan Banks, Jesse Piemons, Matt Jones
TRAJANJE: 122 minute

Šest godina prošlo je od velikog finala jedne od najpopularnijih i najvažnijih serija u povijesti televizije. Priča o teško bolesnom profesoru kemije koji u društvu bivšeg učenika postaje kuhar i distributer vrhunskog metamfetamina završila je žestoko i krvavo – baš onako kako je, s obzirom na događanja tijekom pet sezona, morala završiti. Nasljeđe serije je ogromno i zbog velike popularnosti česte su bile glasine oko novih epizoda. One se dogodile nisu, ali je “Breaking Bad” dobio izvrsnu spinoff seriju “Nazovi Saula”. Uspjeh Saula prorijedio je i utišao obožavatelje željne novih “Breaking Bad” epizoda, ali Vince Gilligan i “Netflix” su imali drugačije planove. U redu, nove epizode serije nisu snimljene, ali je priča dobila nastavak u filmskom izdanju. Popularnost “Breaking Bad” priče potvrđuje i gledanost u prvim danima – 2.6 milijuna gledatelja film je pogledalo prvog dana dok je prvi vikend “El Camino” imao više od šest milijuna gledatelja.
Film počinje tamo gdje je serija završila. Nakon završnog obračuna preživjeli Jesse Pinkman bježi s mjesta zločina. Psihofizički (više psihički nego fizički) demoliran, Jesse treba pomoć kako ne završio u zatvoru. Pomoć pronalazi kod starih poznanika i kreće u spašavanje vlastitog života…
S obzirom na činjenicu da je na kraju serije malo protagonista preživjelo Gilligan je za potrebe filma aktivirao neke sporedne likove iz serije. Zapravo, ako ste posljednje epizode pratili prije šest godina nije loša odluka ponoviti gradivo i podsjetiti se kako je priča završila. U filmu se mogu vidjeti i bitni likovi serije, ali oni se pojavljuju u čestim scenama čija se radnja događa u prošlosti. Prije radnje filma.
“El Camino” je strukturiran kao kombinacija Jessejeve prošlosti i sadašnjosti. Scene iz prošlosti nije samo ponavljanje poznatih nam detalja već donose i neke nove priče koje određuju Pinkmanovu sadašnjost. Neke od prošlih priča su za radnju filma nebitne, ali morale su pronaći mjesto u filmu zbog obožavatelja serije. Neke je likove bilo nemoguće izbjeći kada je “Breaking Bad” u pitanju. Bez obzira na to što je u slučaju “El Camina” riječ o filmu.

“El Camino” nije samo scenaristički već je i redateljski projekt Vincea Gilligana. Iako je nakon žestokog finala serije autor ostao bez većine glavnih protagonista za film je ostalo dovoljno materijala. Strašna sudbina koja je zadesila Jesseja glavni je motiv priče. Iako se činilo kako se o Jesseju kao jednom od glavnim protagonista serije više nema što dodati Gilligan je uspio potpuno razotkriti glavnog suradnika pokojnog Heisenberga. Jesse je čovjek koji želi pobjeći i početi novi život, ali pobjeći od starog načina života nije jednostavno. U seriji je Jesse ponekad bio predmet manipulacije, nesiguran i preblag za život odnosno posao koji je odabrao. Proizvodnja i distribucija droge traže spremnost na najgore stvari. Najgore što se moglo dogoditi Jeeseju, ali i najgore što on može učiniti drugima. U početku filma Jesse i dalje nije spreman oduzeti sve kako bi počeo novi život. U trenutku kada izbora više nema, Jesse postaje nemilosrdan. Jedini izbor da sahrani stari i počne novi život.
Poput serije i “El Camino” ispunjen je krupnim kadrovima. Nekada oni sugeriraju detalje povezane s radnjom i(li) likovima, nekada pojačavaju vizualan doživljaj filma. Film nastavlja s izvrsnim scenama kakve smo mogli vidjeti u seriji. Kaubojski obračun oko novca jedna je od njih.
Iako je od završetka serije prošlo šest godina, Aaron Paul nije pronašao ulogu (filmsku ili u televizijskoj seriji svejedno je) koja bi njegovu karijeru odmakla od “Breaking Bada”. “El Camino” potvrđuje kako je Paul i dalje najimpresivniji u ulozi Jesseja.
Sporedni glumci odradili su dobar posao – stari znanci ponovo su u akciji. Nekoliko dana nakon početka prikazivanja filma stigla je vijest o smrti Roberta Forstera. “El Camino” posljednji je glumčev filmski nastup koji pokazuje kako je još jedna glumačka veličina zauvijek otišla.
Da li je trebalo snimiti “El Camino”? Možda i nije. Ako je već snimljen vrijedi li film pogledati? Svakako – riječ je o epilogu “Breaking Bad” priče koja zaokružuje cjelinu i otkriva sudbinu Jesseja Pinkmana.

OCJENA: 7