OPASNOST IZ DUBINE

REDATELJ: Jaume Collet-Serra
GLAVNE ULOGE: Blake Lively, Angelo Jose, Oscar Jaenada
TRAJANJE: 86 minuta
NAZIV ORIGINALA: The Shallows

 

Nakon ljetnih tjedana u kojima su premijerno prikazani teškaši, filmovi velikih ulaganja i još većih box office očekivanja (Jason BourneZvjezdane staze: S one straneOdred otpisanih) idućih nekoliko tjedana donosi nam, izuzev “Tajnog života ljubimaca”, budžetom manje projekte. Jedan do njih je novi film Jaume Collet-Serrae kućnog redatelja Liama Neesona. Collet-Serra potpisao je “Ukradeni identitet”, “Non stop” i “Noćnu potjeru”, filmove koji su (uz serijal “96 sati”) promovirali Liama Neesona u akcijskog junaka. Novi film Španjolca na privremenom radu u Hollywoodu pravi je ljetni film: more, sunce i surfanje. Međutim, ljetnu idilu narušava opasnost iz dubina, lukavi i ljuti morski pas….

Priča filma vodi nas na predivnu, većini skrivenu i nepoznatu plažu u Meksiku. Mjestu na koje dolazi Nancy. Amerikanka i surferica nije slučajno odabrala baš ovo mjesto za surfanje. Plaža za nju ima emotivno značenje, bijeg je od stvarnosti i uspomena na nedavno preminulu, dragu osobu. Ona nije sama; u Meksiko je stigla s prijateljicom koja nakon burne noći ostaje u hotelu. Nancy kreće loviti valove no ubrzo se trenuci odmora i potrage za uspomenama pretvaraju u borbu za preživljavanje…

Ako se u filmu kao predator pojavljuje morski pas uvijek prva jr asocijacija remek djelo Stevena Spielberga “Ralje”. Redatelj kombinira motive iz “Ralja” i “Brodoloma života”, priče o preživljavanju u kojoj je glavnu tumačio Tom Hanks. Međutim, “Opasnost iz dubina” inferioran je spomenutim filmovima ponajviše zbog čudnovatih, neuvjerljivih detalja u priči.

Priča o Nancy i njenoj neočekivanoj borbi za opstanak sadrži prekrasne kadrove prirode, plažu iz snova. Suprotnost površini, surferskom raju, je smrtonosna prijetnja koja dolazi iz dubine. Redatelj prikazuje dva lica prirode; prvi bezbrižan i očaravajući, za čovjeka bezopasan i drugi prijeteći (Colle-Serra sugerira da je prijetnja i čovjekova zasluga), smrtonosan. Tako postavljene stvari izgledaju zanimljivo i funkcionirale bi da nisu unakažene čudnim i nelogičnim scenarističkim rješenjima. Oko napada morskog psa ne bih lamentirao i tražio netočnosti jer svaki grabežljivac može u određenim okolnostima nepredviđeno reagirati. Predator iz “Opasnosti iz dubine” za napad ima razloga. Detalji koji iritiraju gledatelja su npr; na plažu Nancy dolazi automobilom. Kada vozač ponudi usluge za povratak Nancy se zahvaljuje i kaže da će pronaći nekoga pomoću Ubera. U redu, Uber je globalna usluga koju koristi tisuće ljudi, ali pronaći prijevoz s plaže za koju, u filmu saznajemo malo ljudi zna, malo je nategnuta ideja. Bez obzira što je hotel tamo negdje. U blizini plaže. Vjerojatno.

Priča s Uberom i nije toliko presudna za radnju (tek jedna od sitnica koje bodu oči i gledateljevu logiku), ali način na koji redatelj oživljava Nancy u kritičnim trenucima potpuno zbunjuje. Nakon napada morskog psa Nancy je ranjena i ne može do obale. Prijeti joj dehidracija i gangrena (opet nelogičnosti, čini se da nije prošlo toliko vremena da bi bila u tolikoj opasnosti) ali takva omamljena i oslabljena dovoljno je jaka i sposobna da se upusti u otvorenu borbu sa smrtonosnom beštijom.

Bez obzira na usporedbe s “Raljama”, “Opasnost iz dubine” ne može stati u istu rečenicu s Spielbergovim filmom. Razloga ima nekoliko, dva su se najviše ističu. Iako je napravljen prije 40 godina, morski pas iz “Ralja” izgleda uvjerljivije nego neman iz “Opasnosti iz dubina”. Collet-Serra nema Spielbergov redateljski dodir i smisao za napetost. Spielberg je napetost gradio postepenim prikazom morskog psa (leđna peraja prva nagovještava sveprisutnu prijetnju). Collet-Serra također prikazuje peraju, ali već nakon nekoliko trenutaka kadrovima snimljenim iz ptičje perspektive otkriva kompletnu situaciju. Iznenađenje i napetost tada su bitno smanjeni.

Glavna glumačka snaga filma je atraktivna Blake Lively. Glumica je odradila dobar posao (mada u njenoj interpretaciji ima neujednačenosti). Velika je vjerojatnost da bi Lively ostavila snažniji dojam da ne mora objašnjavati većinu postupaka. Tišina, bez objašnjavanja gledatelju ostavlja snažniji doživljaj nego prečesto objašnjavanje Nancynih planova za preživljavanje. Emotivna pozadina priče pristojno funkcionira. Gubitak voljene osobe često dovodi do bijega na mjesto koje nas na tu osobu podsjeća.

Bombastične najave kako je “Opasnost iz dubine” Ralje za nove generacije nikako ne odgovaraju viđenom. Riječ je o još jednom shark attack filmu pomalo ugušenom nelogičnim detaljima u scenariju.

OCJENA: 6

 

 

One Comment

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)