REDATELJ: Matt Reeves
GLAVNE ULOGE: Keri Russell, Andy Serkis, Gary Oldman, Toby Kebbell, Keri Russell, Jason Clarke
TRAJANJE: 130 minuta
NAZIV ORIGINALA: Dawn of The Planet of The Apes 

 

“Oni žele isto što i mi….Preživjeti. ” – Malcolm

 

Posljednjih nekoliko godina svjedoci smo (i konzumenti) desetaka prequela, reboota, obrada i prerada poznatih i manje poznatih filmskih naslova iz prošlosti. U većini slučajeva projekti stvoreni na taj način ne donose ništa novo i zanimljivo. No, postoje i izuzeci koji potvrđuju pravilo; jedan od njih je “Planet majmuna: Postanak” iz 2011 godine. Film koji je inspiriran sjajnim SF klasikom “Planet majmuna” iz 1968 godine sa Charltonom Hestonom u glavnoj ulozi. Iako je proračun filma bio “blockbusterovski” (100 milijuna dolara), producenti su vrlo suzdržano najavljivali mogućnost nastavaka odnosno najavu da će novi “Planet majmuna” postati trilogija. Nakon sjajnog komercijalnog uspjeha (film je u svjetskim kinima zaradio nešto manje od 500 milijuna dolara) i vrlo dobrih ocjena kod većine kritičara suzdržanost je nestala i nastavak je bio pitanje vremena (završetak “Postanka” je “vrištao” za nastavkom). Budžet nastavka je, u odnosu na prvi film, očekivano povećan (170 milijuna), ekipa filma je doživjela određene promjene (novi redatelj Matt Reeves, umjesto Jamesa Franca i Johna Lithgowa glumačku ekipu predvode Jason Clarke i Gary Oldman. Bez obzira na nova lica rezultat je ponovo isti…

Desetak godina nakon što je izmaknuo kontroli, virus “majmunske gripe” je poubijao većinu čovječanstva. Manje grupice genetski imunih ljudi žive razasute planetom. Revolucionar Caesar (Andy Serkis) sa svojom obitelji i većom skupinom majmuna živi u šumi nedaleko San Francisca. On je vođa kojega ostatak ekipe poštuje i sluša. Tako barem, na prvi pogled, izgleda. Stvari se počinju komplicirati kada Caesar i njegova skupina naleti na malenu zajednicu ljudi koji moraju popraviti i ponovo staviti u funkciju hidroelektranu neophodnu za preživljavanje. Problem nastaje kada se utvrdi da se hidroelektrana nalazi na teritoriju majmunske zajednice. Caesar dopušta ekipi predvođenoj inženjerom Malcolmom (Clarke) da poprave hidrocentralu. Jedini uvjet koji Caesar postavlja je: “Bez oružja”. No, s obje strane postoji previše straha, nerazumijevanja i predrasuda koje svakoga trenutka mogu izazvati veliki sukob….

“Planet majmuna: Revolucija” je jedan od rijetkih “blockbustera” u kojem je upotreba specijalnih efekata, CGI-ja i ostalih tehničkih čudesa potpuno opravdana, zapravo i nužna. Prikazati zajednicu naprednih majmuna, njihov život i akcijske scene u kojima sudjeluju bilo bi nemoguće bez moderne filmske tehnologije. Zbog uvjerljivog prikaza Caesara i ekipe gledatelj bez ikakvih problema prihvaća majmune kao ravnopravne, glavne likove (iako neki od njih i pričaju). Također, ključni majmunski likovi su dobro oblikovani, karakterizirani što se također može zahvaliti, između ostalih, i specijalnim efektima (u redu, Caesar je glavni lik o kojem smo saznali puno u prethodnom filmu ali ovdje treba spomenuti i Kobbu kojeg glumi Tobby Kebbell). Od uvodnih scena do završnog obračuna, akcijske scene su vrlo dobro i uvjerljivo napravljene. Ono što je najvažnija da su CGI odnosno specijalni efekti potpuno u službi priče filma.

“Planet majmuna: Postanak” je, između ostalih, govorio o odnosu čovjeka prema ostalim bićima na planetu, moralnom i(li) etičkom pitanju eksperimentiranja na životinjama i komercijalizaciji medicine, znanosti koja bi trebala biti svima dostupna. Redatelj Reeves (“Cloverfield”, “Pustite me unutra”) u “Revoluciji” progovara o mnogim, u odnosu na prvi film novim, temama odnosno problemima koje opterećuju i nagrizaju ljudsko društvo. U prvoj trećini filma Reeves je pomalo i ciničan; ljudi su gotovo izumrli, nedostaju im osnovni uvjeti života, a jedino čega imaju u neograničenim količinama je oružje. Reeves pogađa “u sridu”; današnje ljudsko društvo , s jedne strane luđački troši na naoružanje dok na drugoj strani imamo ljude koji umiru od gladi. Višak oružja jednom dijelu populacije služi za osvajanje prirodnih resursa. U redu, u filmu je riječ o hidrocentrali, ali metafora je jasna; kada “napredno”, “civilizirano” društvo nije moglo do prirodnih resursa ono je upotrebljavalo oružje. Žrtve su bile čitavi narodi i(ili) civilizacije. Film govori i o ksenofobiji koju vrlo često rađaju strah i neznanje i ratovima koji su tužna konstanta ljudskog društva. Caesar je u svojoj majmunskoj zajednici dobio ozbiljnog suparnika; riječ je Koba (Toby Kebbell). Koba je neprijateljski nastrojen prema ljudima i predstavlja militantan, ratoboran dio svake zajednice. Koba za to ima razloge. On je upoznao kako izgleda “humanost” prema životinjama. Trauma koju je teško izbrisati i zaboraviti.

“Planet majmuna: Revolucija” je pametan i slojevit “blockbuster”, najbolji kino izbor ljeta 2014 godine.

OCJENA: 9

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)