RECENZIJA: MIROTVORAC – bezobrazna, nekorektna, istovremeno zabavna i aktualna superjunačka priča

AUTOR SERIJE: James Gunn

GLAVNE ULOGE: John Cena, Robert Patrick, Jennifer Holland, Danielle Brooks, Freddie Stroma, Steve Agee, Chukwudi Iwuji

TRAJANJE. 1. sezona – osam epizoda, druga je sezona najavljena za iduću godinu

NAZIV ORIGINALA: Peacemaker

Have you ever heard of a guy named Peacemaker?” – Sophie Song

Nakon što je ostvario kreativni i komercijalni uspjeh u “Marvel/Disney” superjunačkim filmovima o Čuvarima galaksije (Star-Lord, Gomora, Groot, Rocket i ostali ostvarili su zaradu veću od 1.6 milijarde dolare na svjetskim kino blagajnama) američki filmaš James Gunn pomalo je neočekivano krenuo u realizaciju projekta suparničkog, superjunačkog tabora. Gunn je angažiran za brzopotezan reboot (ili remake…ili možda i reboot i remake?) priče o “Odredu otpisanih” koji je 2016. unatoč solidnim rezultatima na kino blagajnama razočarao obožavatelje, ali i odgovorne u “Warneru”. Gunn je napisao scenarij i prihvatio se režije Nove misije – njegov je “Odred otpisanih” (premijerno prikazan u ljeto 2021. godine) znatno provokativniji, brutalniji i zabavnijih od prethodnika, ali komercijalni rezultati nisu bili impresivni (razlog je, između ostalih, i privikavanje na korona kino svakodnevicu).

Usporedo s “Novom misijom”, Gunn je napisao priču za seriju koja se radnjom nastavlja na film. U seriji je za glavni junak “Mirotvorac” (Peacemakera) – jedan od članova odreda otpisanih. Priča kaže kako je većinu scenarija za seriju Gunn napisao tijekom lockdowna i prema vlastitim riječima nije bio siguran da će priča biti realizirana. Međutim, “Warner” i HBO tražili su sadržaj koji bi promovirao novu streaming uslugu “HBO Max” i Christopher Smith poznatiji kao Mirotvorac dobio je vlastitu seriju…

Radnja serije direktno se nastavlja na film iz 2021. godine – nakon velike gužve u Corto Malteseu Mirotvorac je, nekim čudom, preživio. Budi se u bolnici, ubrzo izlazi, ali gospodina Smitha čeka nova misija. Postaje dio tajnog zadatka točnije Operacije Leptir koja je znatno kompliciranija i zahtjevnija nego što na prvi pogled izgleda. Mirotvorac misiju ne može odbiti zbog osigurača u glavi – osim borbe protiv vanzemaljaca Smith je suočen s duhovima prošlosti, nekim kolegama ne smije vjerovati i treba pronaći način kako uspostaviti odnos, zapravo bilo kakvu komunikaciju s ocem (deklariranim militantnim rasistom i ksenofobom)…..

Dolazak Gunna u DC superjunački svijet autoru je omogućio skidanje rukavica i ignoriranje korektnosti bilo kakve vrste te neograničeno korištenje bezobzirnog humora koji ne priznaje nikakve granice te je, čest, crn. Nije bio Gunn neduhovit u “Čuvarima galaksije”, ali je u realizaciji tih filmova morao paziti (jer poslodavac je “Disney”) na predikat i vrstu humora. “Mirotvorac” nastavlja s humorom koji se može vidjeti u “Novoj misiji” – zapravo, ovdje je humor još malo bezobrazniji, provokativniji, ali i prokleto zabavan…u trenucima i provokativan posebno za gledatelje koji nisu navikli za iskakanje iz okvira političke korektnosti.

Humor u “Mirotvorcu” u dobroj je mjeri proizvod dobro napisanih dijaloga. Poput nekakvog superjunačkog Tarantina, Gunn je u svakom trenutku sposoban od, naizgled, banalne i nevažne situacije stvoriti trenutke koji su smiješni, bizarni, zabavni….ili kombinacija svega navedenog.

Humor i akcijske scene (koje su brutalne i žestoke) okosnica su serije. Međutim, “Mirotvorac” je više od toga. Glavni protagonist serije Christopher Smith želi mir bez obzira koliko ljudi, žene i djece mora ubiti (kako epizode serije odmiču tako i oštrica ubijanja Mirotvorca ipak malo otupljuje…) – njegov je sidekick orao Eagly… spomenuti detalji o glavnom liku serije pokazuje u kojem smjeru je oštrica kritike i(li) ismijavanja usmjerena. Kroz serije se provlače i (uvijek) aktualne teme poput rasizma, ksenofobije, feminizma, prava manjina, odnos ljudi okolini i planetu na kojem živimo tajne operacije američkih obavještajnih službi i mnogih drugih….Osam epizoda dovoljno je vremena kako bi Gunn realizirao ideje…

Iako je većina likova u seriji pomaknuta, skrivenih namjera, skloni ubojstvima i(li) progonjena prošlošću, Gunn je u većini njih pronašao ljudskog (kod nekih i vanzemaljsku solidarnost prema životu na Zemlji) i razloge njihove oštećenosti i tako ih gledatelju približio i učinio simpatičnijim i ljudskijima nego što na prvi pogled izgledaju. Iznimka su otac Mirotvorca Auggie Smith, Bijeli Zmaj i njegovo bijelo smeće… Smith senior u odijelu superjunaka izgleda poput neke nakaradne, rasističke verzije Iron-Mana….

Najpoznatija glumačka imena serije su John Cena i Robert Patrick. Cena, hrvač i glumac, odlično se snašao u ulozi Mirotvorca. On je rasist koji to ne želi biti, seksist, narcisoidan, ali i emocionalno ranjen događajima iz djetinjstva i opterećen očevim otrovnim odgojem – Cena je pokazao kako može biti funkcionalan i zabavan izvan akcijskih scena. Robert Patrick (T-1000) dijaboličan je i vrlo uvjerljiv u ulozi Smitha starijeg – ostatak glumačke ekipe možda i nije široj publici toliko poznat, ali je precizno odabran. Interakcija između likova je zabavna, zanimljiva i na neki čudan, otkačen način emotivna. Svakako spomenuti treba Stevea Ageea (Economos) i Freddieja Stroma (Osvetnik – Vigilante).

Iskričava, duhovita, zabavna, nekorektna, crnohomurna, provokativna, bezobrazna…sve navedeno i još nešto više može se napisati kada je riječ o seriji “Mirotvorac”. Superjunačka zafrkancija koja dotiče i vrlo ozbiljne teme izvrstan je početak novog serijala. Ostat će zabilježeno kako su Mirotvorac i njegova ekipa odradili misiju brzo i bez pomoći Aquamana, Flasha, Supermana….James Gunn je ponovo uspio stvoriti pravu superjunačku zabavu uz vrlo zanimljiv soundtrack….