REDATELJ: Mark Molloy
GLAVNE ULOGE: Eddie Murphy, Joseph Gordon-Levitt, Taylour Paige, Judge Reinhold, John Ashton, Bronson Pinchot, Kevin Bacon
TRAJANJE: 118
NAZIV ORIGINALA: Beverly Hills Cop 4: Axel F.
Četrdeset je godina prošlo od premijere jedne od najpopularnijih i najgledanijih akcijskih komedija ne samo kada je o osamdesetim godinama prošlog stoljeća riječ. “Policajac s Beverly Hillsa” bio je pravi primjer akcijskih osamdesetih – duhovit i zabavan, ali ne i banalan, film snimljen i realiziran s puno energije i posebnom vibrom desetljeća u kojem je nastao. Spomenuti treba i vrhunski soundtrack kao i činjenicu kako ja Axel Foley lik koji je učvrstio Eddieja Murphyja kao jednog od najtraženijih i najpopularnijih glumaca (prije “Policajca s Beverly Hillsa” Murphy je u filmografiji imao “Kolo sreće” i “48 sati) Hollywooda početkom osamdesetih godina prošlog stoljeća (posebno kada je o akcijskim komedijama riječ). Tri godine kasnije stigao je očekivani, solidan nastavak (redatelj Tony Scott zamijenio je Martina Bresta) – činilo se kako priča o detektivu Foleyju završava 1994. godine negledljivim trećim filmom serijala. Međutim…
Posljednjih godina svjedoci smo oživljavanja niza serijala (ili snimanja nastavka) za koje se mislilo kako su arhivirani u filmskoj prošlosti. Jedan od razloga je i ogroman novac koji u stvaranje filmova ulažu streaming servisi. “Axel F.” teško bi se dogodio da nije “Netflixa” – spomenuti, treći film serijala bio je veliki promašaj i nitko više o nastavku ozbiljno razmišljao nije (tijekom godina bilo je ozbiljnih i manje ozbiljnih glasina i sramežljivih planova koji nisu realizirani) . Ipak, dvadesetak godina kasnije “Netflix” je odlučio uložiti čak 150 milijuna dolara u četvrti film serijala. U stalnoj potrazi za blockbusterima kojima “Netflix” pokazuje mišiće i dokazuje kako se budžetima može nositi s major kompanijama Hollywooda, Axel Foley je idealna prilika. Visokobudžetni ljetni blockbuster koji pripada serijalu dobro poznatom velikom broju ljubitelja filma. “Netflix” je iskoristio priliku i dodao u arhivu još jedan skupi, ali i nevažan naslov…
“Nostalgija je zeznuta stvar. ” – poruka je koju “Netflix” šalje gledateljima – čitav je film zapravo veliki nostalgični paket isporučen, prije svih, ljubiteljima serijala, ali i gledateljima koji se sjećaju popularne kulture osamdesetih godina prošlog stoljeća. Od Foleyja i njegovih znanaca iz prethodnih filmova Taggarta, Billyja i Jeffreyja te Sergea (ekipa je danas starija, ali su stariji i oni koji su odrasli uz prethodne filmove serijala), preko akcijskih scena pa sve do soundtracka (kako ostati hladan na “The Heat is On” Glena Freya ili Harolda Faltermeyera?), redatelj Molloy znalački izaziva nostalgiju gledatelja kojima je Axel Foley otprije poznat. Nema potrebe za bilo kakvo objašnjavanje onima koji nisu upoznati za prethodne filmove serijala – Axel Foley ionako ima dovoljno obožavatelja. Tko želi može se pridružiti zabavi, a tko ne….ha, do neke druge (Netflix) filmske prilike….
Nostalgija ipak ne može sakriti činjenicu kako je “Axel F.” još jedan u nizu visokobudžetnih “Netflix” akcijskih proizvoda koji nestaju u sjećanju gledatelja ubrzo nakon odjave. Radnja je više-manje rutinska: Foley se vraća na Beverly Hills kako bi istražio slučaj zbog kojeg je prijetnje dobila, evo novosti, njegova kći Jane i stari znanac Billy Rosewood. Foley počinje istragu, ali istovremeno pokušava zaslužiti naklonost Jane…
U radnji, dakle, iznenađenja prevelikih nema. Jane (solidna Taylour Paige) je zanimljiva protagonistkinja, ali od novih detalja vezanih za film ona je jedina spomena vrijedna. U odnosu na original nestala je energija i dinamika, djelomično i duhovitost filma. Očekivano – glavni su protagonisti četrdeset godina stariji (Eddie Murphy je proslavio 63. rođendan), a novih, mlađih snaga nema. Točnije ima u liku mlakog, neduhovitog i nezanimljivog detektiva Bobbyja Abbotta (bezlični Joseph Gordon-Levitt). Radnja filma je predvidljiva (negativca nije teško otkriti već u prvoj sceni u kojoj se pojavljuje), ispunjena klišejima i netfliksovski šablonizirana, bez iznenađenja i ambicije.
Axel Foley se vratio, odradio još jedan slučaj i otišao. Novi film “Policajac s Beverly Hills” serijala uspješno igra na kartu nostalgije, ali nostalgija i veliki budžet ne mogu sakriti kako je riječ o generički stvorenom filmskom proizvodu koji nema (pre)veliku vrijednost. Dobra vijest? I takav “Axel F.” bolji je od trećeg filma snimljenog 1994. godine….
OCJENA: 5