RECENZIJA: MALE STVARI – iskupljenje u Los Angelesu

REDATELJ: John Lee Hancock

GLAVNE ULOGE: Denzel Washington, Rami Malek, Jared Leto, Natalia Morales

TRAJANJE: 127 minuta

NAZIV ORIGINALA: The Little Things

“Male stvari su važne.” – Joe Decon

Priča o filmu “Male stvari” počinje početkom devedesetih godina prošlog stoljeća. Godine 1993. tada malo poznati filmaš John Lee Hancock postao je poznat zbog napisanog scenarija za film “Savršeni svijet” Clinta Eastwooda. Iste godine Hancock završava još jedan scenarij – riječ je o priči za triler “Male stvari”. Potaknut uspjehom “Savršenog svijeta”, “Warner” je kupio scenarij i krenuo u potragu za redateljem. Nakon što je Steven Spielberg, prvi izbor za redatelja, odbio sudjelovati u projektu “Male stvari” scenarij je polako, ali sigurno potonuo u zaborav. Povremeno se spominjalo kako bi projekt bio mogao biti realiziran (u više navrata se kao redatelj spominjao Eastwood), ali sve je ostalo na (ne)provjerenim glasinama. Scenarij za “Male stvari” skupljao je prašinu sve do trenutka kada je Hancock (danas potvrđeni redatelj koji iza sebe ima, između ostalih, filmove “Priča o prvaku”, “Kako je spašen gospodin Banks”, “Osnivač ) odlučio podsjetiti čelnike “Warnera” na scenarij te se ponudio kao redatelj. Zeleno svjetlo za realizaciju projekta Hancock je dobio nakon što je Denzel Washington potvrdio interes za nastup u filmu. Washington je, u projekt vrijedan četrdeset milijuna dolara, privukao i Ramija Maleka – ubrzo se glumačkoj ekipi pridružio i Jared Leto. Za razliku od većine novih kino filmova koji su nekoliko puta odgođeni, Hancockov film stigao je istovremeno u svjetske kino dvorane i na platformu HBO MAX kao dio nove strategije kompanije “Warner”….

Joe “Deke” Deacon policijski je veteran koji se povukao u iz službe u velikom gradu. Nekada policijska legenda, danas u godinama kada je mirovina blizu Deke rješava probleme daleko od gradske džungle u malom mjestu nedaleko od Los Angelesa. Jednog dana Deacon se službeno vraća u L.A. – došao je podići dokazni materijal za slučaj koji vode kolege iz stanice u kojoj radi. Ubrzo nakon dolaska Deacon susreće bivše kolege te upoznaje Jima Baxtera, mladog detektiva koji radi na slučaju serijskog ubojice. U dva mjeseca ubijene su četiri žene – Baxter nije pronašao osumnjičenog i poziva Deacona na mjesto zločina. Veteran policijskog posla pristaje i nakon saznanja o žrtvama postaje dio istrage. Istrage koja ima veze s njegovom prošlošću….

Hancock nije mijenjao vrijeme radnje- scenarij je nastao devedesetih i radnja nas vraća u 1990. godinu. Koliko je redatelj i scenarist promijenio priču odnosno korigirao scenarij nije poznato, no uzora, kada je o izgledu i trilerskom ugođaju riječ, Hancock je pronašao u Davidu Fincheru i filmovima “Sedam” i “Zodijak”. U filmu postoji nekoliko scena vizualno impresivnih scena koje pogađaju trenutak filma i događaje koje gledatelj može vidjeti.

“Male stvari” je triler (uz veliki dodatak drame) kojem kronično nedostaje dinamike i, sve do finala filma (posljednjih petnaestak minuta) napetosti i iznenađenja . Radnja je spora i Hancock je veliki broj minuta posvetio prikazom policijske istrage (ništa što već viđeno nije) i odnosu između Deacona i Baxtera. Oni su buddy par, nešto poput Somerseta i Millsa u filmu “Sedam“, ali njihov odnos i interakcija tanka je i prilično nezanimljiva. Kod Denzela problema nema – on je siguran i uvjerljiv u ulozi vremešnog detektiva opsjednutog slučajem iz sadašnjosti koji podsjeća na njegovu prošlost i čije rješavanje Deaconu garantira mirniju budućnost. Rami Malek odnosno Baxter nije pretjerano uvjerljiv i zanimljiv lik – impresioniran starijim kolegom, legendom posla (u tom kontekstu zanimljivo je spomenuti kako je Malek više puta spomenuo kako je, prema njegovom mišljenju, Denzel Washington jedan od najboljih glumaca u povijesti – izgleda kako su se divljenje i poštovanje prema glumačkom kolegi prenijeli na film i pomalo zakočili Maleka) čitavo vrijeme izgleda kao privjesak Deaconu. Sve do finala filma…

Potraga za ubojicom koja kulminira neočekivanim finalom ipak ne mogu sakriti činjenicu kako filmu nedostaje trilerske napetosti i širine odnosno prikaza koliko slučaj utječe na javnost, grad u cjelini. Hancock je slučaj, u velikoj mjeri, zatvorio unutar odnosa nekoliko glavnih protagonista.

Treći glumački adut koji je istaknut u najavi filma je Jared Leto u ulozi osumnjičenog Alberta Sparme. Leto nije u nezaboravnoj formi, ali je ipak zanimljiviji nego što je bio u npr. “Odredu otpisanih

Pristojno popunjena dvorana u jednom od zagrebačkih multipleksa pokazala je kako su ljubitelji filma željni pravih kino naslova s jakim glumačkim imenima. Ipak, teško se oteti dojmu kako je “Male stvari” film koji nije ispunio očekivanja. U redu, Denzel Washington je standardno pouzdan, ali od filma je, s obzirom na glumačku ekipu i temu filma, pisac ovih redaka očekivao više napetosti i zanimljiviju cjelinu….