RECENZIJA: SONIC: SUPER JEŽ

REDATELJ: Jeff Fowler

GLAVNE ULOGE: James Mardsen, Jim Carrey, Tika Sumpter, Ben Schwartz (glas Sonica)

TRAJANJE: 93 minute

NAZIV ORIGINALA: Sonic the Hedgehog

“Ne brinite. Znam što treba napraviti.” – Sonic

Najgoru godinu u povijesti kino distribucije obilježile su zatvorene kino dvorane i brojne odgode premijera filmova. Godina koja je počela normalno završava obilježena korona virusom koji je promijenio životne navike i donio nova pravila ponašanja. Filmska industrija živi teške dane i ostaje nada da će se stvari što prije vratiti u normalu.

Zanimljivo je pogledati listu filmova s najvećom zaradom u svjetskim kinima – na prvom mjestu, kada je riječ o 2020. godini, nalazi se treći film serijala o Zločestim dečkima drugi je ratna drama 1917 (premijera filma bila je krajem 2019. godine) dok je na trećem mjestu “Sonic: Super jež” koji je na svjetskim kino blagajnama zaradio više od 320 milijuna dolara. Navedeni filmovi premijeru su imali prije proljetnog lockdowna – Bad Boysi i 1917 iskoristili su posljednje tjedne kino života prije korone. Njima se pridružio i Sonic, film čija je turbulentna priča prije premijere okončana sretnim završetkom. Komercijalnim, a može se reći i kreativnim.

Nostalgija se proširila internetom kada je stigla najava o snimanju Sonic filma. Super jež (s obzirom na inflaciju superjunačkih filmova Sonic je morao dobiti epitet super) je bio zaštitni znak ili znak raspoznavanja igraće konzole “Sega” izuzetno popularne devedesetih godina prošlog stoljeća. Računica “Paramounta” bila je logična – privući obožavatelje igrice plus dio mlađe generacije koje neće odoljeti super ježu = dovoljno za kino hit. Međutim, prvi trailer izazvao je veliko nezadovoljstvo zbog neprepoznatljivog izgleda glavnog lika filma. Sonic je bio potpuno drugačiji nego u videoigri i “Paramount” je pritisnut negodovanjem promijenio izgled Sonica. Drugi trailer je puno bolje prošao, ali je “Paramount” početak prikazivanja filma prebacio za veljaču, točnije Dan zaljubljenih. Mjesec odnosno datum u kojima, često, najbolje prolaze ljubavne drame i romantične komedije. Činilo se da i “Paramount” više ne vjeruje u preveliki uspjeh Super ježa, ali dogodio se sretan završetak – film je ostvario vrlo dobar uspjeh  kod publike i postao jedan od najkomercijalnijih filmova čija je premijera tempirana u pravo vrijeme….

Djetinjstvo je Sonic proveo na udaljenom planetu. Mjesto odrastanja je maleni Otok gdje je za Sonica brinula Sova. Sonic je rođen s izvanrednim moćima koje privlače izvanredne neprijatelje. Zbog takvih okolnosti mora pobjeći na udaljenu planetu na drugom kraju svemira. Riječ je, pogađate, o Zemlji. Sonic je novi dom pronašao u gradiću imenom Green Hills, Montana. Godinama će Sonic pratiti događaje u gradiću, skrivajući se od njegovih stanovnika sve do trenutka kada, spletom okolnosti, upoznaje Toma lokalnog policajca odnosno Gospodara Krafni…

Iako u radnji filma nema velikih iznenađenja ili detalja koji bi Sonic svrstalo u filmove za dugo pamćenje riječ je o jednom od boljih, uspjelijih filmova inspiriranih videoigrama. “Sonic” se najbliže može opisati kao obiteljska zabava u kojoj, između ostalog, možemo pronaći: simpatičnog i tehnički dotjeranog (posebno u akcijskim scenama) glavnog lika, pristojan broj duhovitih i zabavnih trenutaka, nekoliko poruka o važnosti prijateljstva, obitelji i okruženja u kojem živimo, razigranog negativca…. Sve navedeno daje devedeset minuta filmskog koktela koji uspijeva zadržati pažnju i interes gledatelja.

“Sonic: Super jež” zapravo ne želi biti više od obiteljske zabave. Film se gleda s lakoćom i, ako je suditi po društvu u kojem je autor ovih redaka gledao film (raspon godina bio je od 10 do 55 uz poštovanje epidemioloških mjera u vezi broja okupljenih) i nitko nije odustao ili previše negodovao. Najmlađi su bili oduševljeni izgledom i akcijom Sonica te njegovim prijateljstvom s Gospodarom Krafni dok su stariji gledatelji navijali za doktora Robotnika odnosno Jima Carreyja i prisjetili se nekih prošlih vremena kada je Super jež bio dio njihove svakodnevice, ali kao junak videoigre.

Zgodne su dosjetke redatelja Jeffa Fowlera – Sonic čita dogodovštine “Flasha”, superjunaka sličnih moći kao i Super jež, Sova je Obi-Wan Kenobi glavnog junaka, “Brzina” je film koji je na programu…zabavni i zanimljivi detalji koji obogaćuju film.

Glumačku ekipu predvodi redizajnirani i, liku iz videoigre, sličniji Sonic. (Super)jež na prepad osvaja najmlađe i vrlo dobro funkcionira u društvu policajca Toma (dobri James Mardsen). Ipak, svaku scenu u kojoj se pojavi ukrao je Jim Carrey. Glumac je izuzetno raspoložen i razigran u ulozi glavnog negativca – kada je takav onda je Carreyju teško parirati kada je riječ o ovakvim ulogama.

Zabavna je, šarena i lagana filmska priča o Sonicu, ježu poznatom iz popularne videoigre. “Super jež” ne želi biti više od onog što može i u tome, većinom, uspijeva. Riječ je o jednom od boljih filmova nastalih prema videoigrama koji može zabaviti različite generacije ljubitelja filma. I da, “Sonic: Superjež” ima raspoloženog Jima Carreyja koji je u ovakvom izdanju razlog za gledanje filma. Kraj filma ostavlja dovoljno prostora za nastavak….