REDATELJICA: Celine Song
GLAVNE ULOGE: Dakota Johnson, Pedro Pascal, Chris Evans, Zoe Winters, Marin Ireland
TRAJANJE: Materialists
TRAJANJE: 116 minuta
Lucy je mlada i poduzetna – karijeru gradi kao zaposlenica u agenciji za upoznavanje. Ona je matchmaker – spaja slobodne (usamljene) muškarce i žene te brine za njihovu budućnost. Agencija je upravo proslavila deveti brak između klijenata koje je Lucy otkrila – organizirana je i mala uredska zabava nakon poslovnog uspjeha zaposlenice Lucy. Iako uspješna u poslu, privatno je Lucy sama – još uvijek nije u potpunosti zaboravila bivšu ljubav, Johna, glumca koji još uvijek nije ostvario, za njene kriterije, dovoljno dobru karijeru. No, sudbina je ubrzo spaja s bogatim Harryjem koji od klijenta postaje njen… ljubavnik. Odjednom Lucy se nalazi između dvije opcije i, prije ili kasnije mora odabrati. Harry ili John ?
Prethodne su rečenice zaplet nove (hm!) romantične komedije južnokorejske scenaristice i redateljice Celine Song. Song je oduševila filmski svijet 2023. godine hvaljenom romantičnom dramom “Prošli životi” (Past Lives) – s nestrpljenjem se očekivao novi projekt redateljice Song i on se dogodio dvije godine kasnije. Za ljubavni trokut novog filma Song je odabrala zanimljivu glumačku ekipu – Chris Evans koji pokazuje kako za njega postoji i glumački život bez “Marvela” odnosno Kapetana Amerike (Nadarena, Snowpiercer, Nož u leđa, serija “Defending Jacob), Dakota Johnson koja nakon groznih pedeset nijansi filmova pokazuje kako, glumački, vrijedi puno više od interpretacije gospođice Steele (pamtljivo i vrlo uvjerljivo druženje sa Sean Pennom u filmu Daddio) te sveprisutni Pedro Pascal. O glumačkoj ekipi nešto kasnije – ‘ajmo vidjeti što nudi priča novog filma Celine Song…
“Spoj na slijepo” jedan je od onih filmova koji u kojima je redateljica i scenaristica u sukobu sa vlastitim idejama odnosno porukama koje želi poslati gledateljima. Agencija u kojoj je Lucy zaposlena spaja samce – najveći, skoro i jedini kriterij (spominje se i politička pripadnost) za upoznavanje je….godišnja plaća. Materijalno bogatstvo. Drugi kriteriji, poveznice nisu važne – sve je u novcu (emocije, zajednički interesi, karakteri i sve ostalo što ljubavna priča donosi su…nebitni, nevažni ili najblaže sporedni). Lucy posao koji uspješno radi uspoređuje s osiguravajućim društvom ili radom u mrtvačnici (???!!!) – glavna se protagonistica dobro uklapa u takav način razmišljanja i funkcioniranja. Ona je, kako i sama tvrdi materijalistkinja (prvo pitanje nakon buđenja kod novog ljubavnika je “koliko ovo košta?” – odnosi se na cijenu nekretnine u kojoj je Lucy provela noć), i upravo je to jedan od razloga zbog kojih je izvrsna u poslu (veza s Johnom se, većinom, raspala zbog materijalnog). U redu, ako idemo spomenutim dramaturškim putem….međutim, početne se postavke, polako, ali sigurno raspadaju kako minuta filma prolaze i redateljica priču okreće u drugom, očekivanom smjeru. Da, jedan (ne i jedini) problem filma je predvidljivost i…nedosljednost.

Foto: A24
Način karakterizacije muških protagonista često je natopljen klišejima – gledamo bogatog i želim biti otmjen pod svaku cijenu Harryja i pomalo melankoličnog te nezadovoljnog Johna. Njihove su sudbine strogo određene bogatstvom odnosno slabijim imovinskim stanjem – Harry je jednorog, savršen u svakom smislu (jer takvi su bogati ljudi, bez mana – poručuje redateljica), omiljen, čovjek koji ne može napraviti krivi korak . Na suprotnoj je strani John koji nikako ne uspijeva u poslu i ne ostvaruje životne ciljeve – crno i bijelo, nema nijansi sive. Potpuno je sulud i kao da je iz neke jeftine sapunice preuzet prikaz mjesta na kojem stanuju glavni muški protagonisti – u stanu bogatog Harryja sve je pedantno i kirurški uredno. Naravno, riječ je o milijunima vrijednom domu bogataša – na suprotnoj je strani John dijeli stan kako bi lakše plaćao najam. Međutim, riječ je o stanu u kojem se sve raspada i gdje se u kuhinji može pronaći korišteni kondom (??!!). Naravno, John i njegov sustanar nisu financijski moćni. Zbog toga su i neuredni. Ostavljaju kondome u kuhinji. Sve se raspada i prljavo je. Jer oni nemaju novaca. I zbog toga bacaju kondome po stanu. Pomalo bizarno, zar ne?
Dakota Johnson solidna je u ulozi Lucy – čini se kako je ona jedina raspoložena i zainteresirana za uspjeh filma. Chris Evans je bezličan i nezanimljiv u ulozi gubitnika koji iznenada postaje dobitnik – ipak najveći je promašaj Pedro Pascal u ulozi savršenog Harryja. Nakon neuvjerljivog nastupa u recentnoj superjunačkoj filmskoj priči Fantastična 4: Prvi koraci , sveprisutni Pascal je grozan u pozerskoj, usiljenoj interpretaciji Harryja. Pascal je vrlo dobar u Narcosu, Mandalorianu ili kao Joel u seriji “Last of Us”. Međutim, ljeto 2025. pokazalo je kako glumac nije baš toliko svestran i uvjerljiv u svim ulogama koje odabere i koje su Pascalu ponuđene.
“Spoj iz snova” romantična je komedija/drama koja se, ponekad, više bavi imovinom glavnih protagonista nego ljubavnim trokutom odnosno emocijama likova. Scenaristica i redateljica filma priču o Lucy, Harryju i Johnu počinje na drugačiji način, ali ubrzo čitava se priča okreće u potpuno drugačijem, očekivanom smjeru koji vodi do predvidljivog završetka koji se ne bi dogodio da je Celine Song ostala dosljedna vlastitim idejama.
OCJENA: 4
