RECENZIJA: PČELAR – osveta s okusom meda

REDATELJ: David Ayer

GLAVNE ULOGE: Jason Statham, Minnie Driver, Jeremy Irons, Josh Hutcherson, Emmy Raver-Lampman, Bobby Naderi,

TRAJANJE: 105 minuta

NAZIV ORIGINALA: The Beekeper

“There are laws for that. Until they fail. Then they’ve got me.” – Adam Clay

Obožavatelji lika i djela britanskog glumca Jasona Stathama mogu uživati u brojnim filmovima u kojima je Statham nastupio posljednjih godina. Glumac kojeg je otkrio Guy Ritchie davne 1998. godine u najboljem redateljevom filmu “Lopovi, ubojice i dvije nabijene puške” (zanimljivo je kako su uspjeh i danas kultni status filma uspjeli, osim Ritchieja, naplatiti tek Statham i Vinnie Jones) u posljednje je tri godine nastupio u čak sedam filmova. Najbolji od njih su Dani gnjevaOperacija Fortune kojima je redatelj, gle čuda, Guy Ritchie. Posljednji film u kojem je Statham uskočio u glavnu ulogu na programu je domaćih kino dvorana (i prilično dobro prolazi na kino blagajnama) – “Pčelar” je u akciji…

Adam Clay je bivši član supertajne državne organizacije pod nazivom “Pčelari”. Clay je u mirovini, posvetio se pčelama i proizvodnji meda – on je vuk samotnjak koji umirovljenica gospođa Parker za koju Clay kaže kako je jedina osoba koja se brinula za njega. Jednoga dana umirovljenica Clay je pozvan na večeru kod gospođe Parker – on navodno odlazi i večera je zapravo rastanak. No, večera se nikada nije dogodila – naivna i lakovjerna umirovljenica postaje žrtva internetske prevare za koju je odgovoran uvjerljivo ljigavi Mickey. Računi gospođe Parker očišćeni su do zadnjeg dolara – starica je ostala bez ušteđevine, ali i bez dva milijuna dolara koji su bili na računu dobrotvorne organizacije u kojoj je gospođa Parker bila glavna i odgovorna. Slomljena i razočarana umirovljenica počini samoubojstvo, ali njena smrt neće proći nekažnjeno. Clay kreće u potragu za krivcima, prevarantima….

Čak i prethodne rečenice koje opisuju uvodnih desetak minuta filma pokazuju kako je zaplet odnosno priča filma puno puta viđena – umirovljeni ratni veteran, specijalac koji je pobjegao od svijeta vjerojatno progonjen duhovima prošlosti kreće u osvetnički pohod nakon smrti jedine osobe koja se brinula o njemu. U redu ovdje nije riječ o ubojstvo nego samoubojstvu, ali princip je isti sve ostalo su nijanse. Međutim, “Pčelar” donosi nekoliko novih ideja kada je o negativcima riječ.

Negativci odnosno njihova su aktualni i zanimljivi – riječ je o ogromnim sustavima koji se bave internetskim prevarama. S obzirom na to da su internetske prevare dio naše stvarnosti, negativci imaju snažnu dozu realnosti. Međutim, predatori koji kradu preko interneta nisu jedino zanimljivo kada je o negativcima “Pčelara” riječ – novac ukraden od naivnih korisnika interneta kao što je nesretna gospođa Parker koristi se i za…svrhe koje otkriti ovdje nećemo zbog zanimljivosti gledanja filma. Upravo su negativci odnosno njihova misija (pohlepa koja uništava ljudske egzistencije zbog zarade ali i viših ciljeva) nešto što “Pčelara” čini gledljivim…

Ostalo? Statham odnosno Clay izgleda prilično neuništivo. Njegova je misija osveta, terminatorski eliminira sve neprijatelje bez milosti s nevjerojatnim sposobnostima izbjegavanje metaka i sličnih opasnosti. Više nego u bilo kojem filmu Statham izgleda neuništivo i nedodirljivo. Barem kada je o neprijateljima riječ. U redu, “Pčelar” je prije svega akcijska priča, ali glavnog je protagonista ipak trebalo učiniti malo ljudskijim i ranjivijim. Barem kada je o akcijskim scenama riječ.

Akcije, očekivano, ne nedostaje – neke su akcijske scene atraktivne, neke su manje zanimljive, ali baš niti jednog trenutka (upravo zbog spomenute nedodirljivosti glavnog protagonista) nema nikakve sumnje kako će Adam Clay uspjeti ostvariti ciljeve. Bez obzira na broj neprijatelja koji Pčelara pokušavaju zaustaviti.

Šarolika je glumačka ekipa filma – Statham je glavni protagonist, solidan u akcijskim vratolomijama, ne pretjerano uvjerljiv u dramskim trenucima filma (ipak, lijepo je vidjeti kako ekipa filma na čelu s redateljem Ayerom ističu važnost pčela za prirodnu ravnotežu planeta, ali i obavještajni sustav) – u filmu se pojavljuje Jeremy Irons koji pokušava filmu dati dozu dramatike pa i ozbiljnosti čitavom projektu. Najvažnijeg negativca interpretira nepodnošljivo iritantan i neuvjerljiv Josh Hutcherson. Razmaženo derište, nikako ne i lik koji stoji iza milijunskih prevara i uništavanja ljudskih egzistencija.

Malo meda, malo pčela, puno mrtvih, osveta, internetski lopovi i nekoliko efektnih one-linera… to je, otprilike, “Pčelar”, novi film Jasona Stathama. Nema u njemu ništa za dugo pamćenje, ali “Pčelar” bi, s obzirom na vrlo dobre komercijalne rezultate filma, (u trenutku pisanja teksta prebacio je film redatelja Davida Ayera zaradu od 110 milijuna dolara – budžet je iznosio oko 35 milijuna) mogao dobiti nastavak i(li) postati serijal. Naslov nastavka možda bi mogao biti “Povratak u košnicu”….

OCJENA: 5