RECENZIJA: HITNA POMOĆ – histerija i divljanje Michaela Baya

REDATELJ: Michael Bay

GLAVNE ULOGE: Jake Gyllenhaal, Yahya Abdul-Mateen II, Eiza Gonzalez, A Martinez, Moses Ingram

TRAJANJE: 136 minuta

NAZIV ORIGINALA: Ambulance

 

Godinama su filmovi iz serijala o Transformerima zarađivali milijarde dolara na svjetskim kino blagajnama. Michael Bay je stvorio serijal kojem se može pronaći puno mana, ali novac koji su filmovi zarađivali rastegnuli su filmove o Transformera na pet filmova. Između filmova serijala Bay je realizirao budžetom i zaradom manje, ali daleko zanimljivije i gledljivije projekte (13 sati: Tajni vojnici BenghazijaPain & Gain …). Međutim, 2017. godine izašao je peti Transformer film simboličnog naslova Posljednji vitez koji je, financijski, prošao znatno lošije od prethodnih filmova kada je riječ o omjeru visine budžeta i zaradi. Film je označio kraj serijala o Transformerima u režiji Michaela Baya (Transformeri su krenuli novim putem – snimljen je jeftiniji i dopadljiviji prednastavak Bumblebee ). Ovih je dana Bay ponizno priznao kako je trebao poslušati savjet Stevena Spielberga i završiti serijal nakon trećeg filma (gledajući redateljevu karijeru i box office potencijal, Bay ne bi odustao od Transformera da je zarada bila u okvirima očekivanja). Nakon “Posljednjeg viteza” a prije realizacije novog skupog projekta imenom “Robopocalypse” Bay je radio za “Netflix” (“6 Underground) dok je novi kino film directed by Michael Bay “Hitna pomoć” stigao u domaće kino dvorane…

“Hitna pomoć” spada (kada je o budžetu riječ) u red projekata kakve je Bay snimao između Transformer filmova – u “Hitnu pomoć” uloženo je otprilike 40 milijuna dolara (“Posljednji vitez” je, prema službenim podacima koštao oko 250, neslužbeno se spominje i cifra od 300 milijuna dolara). Radnja filma je inspirirana danskim filmom “Ambulancen” iz 2005. godine….

Will Sharp odlikovani je ratni veteran koji se, nakon vojne službe u Kabulu, vratio civilnom životu. Novi život donosi i novi veliki izazov – Willov supruga Amy je bolesna i za liječenje je potrebno više od 200 000 dolara. Očajan, Will traži pomoć od brata Dannyja, kriminalca po zanimanju, ali umjesto novca Willu je ponuđeno sudjelovanje u velikoj pljački banke teškoj više od trideset milijuna dolara…

Zaplet filma je zamišljen kao prikaz nekoliko ljudi, različitih životnih priča i zanimanja koje će jedan običan dan u Los Angelesu spojiti i zauvijek promijeniti njihove sudbine. Osim spomenute braće pljačka banke spojit će i mlađahnog policajca Zacha i lijepu djelatnicu hitne pomoći Cam. Riječ je o glavnim protagonistima vjerojatno najslabijeg filma Michaela Baya te filma koji, već sad mogu napisati, pripada među najgore kino premijere godine…

U filmu se spominju filmovi iz redateljeve filmografije (“Zločesti dečki” i “Hrid”) – za neke trenutke filma Bay je inspiraciju pronašao u sjajnim akcijskim scenama “Vrućine” i “Brzine”. Međutim, svi spomenuti naslovi neki su drugi filmski svijet za “Hitnu pomoć”. Oni su tek podsjećanje na neka prošla, bolja akcijska filmska vremena…

Možemo, s obzirom na filmografiju Michaela Baya spustiti ljestvicu pa oprostiti histeričnu, suludu režiju, ljigavu ulizivačku patetiku kojom se pokušava izvući emocije od gledatelja ili predvidljivost kada je o raspletu filma riječ (da, previše je toga za oprostiti). Čak i ako tijekom gledanja filma potisnemo u drugi plan spomenute detalje, “Hitna pomoć” i dalje ostaje stravično površan, zamoran i kaotičan film u kojem gotovo ništa ne funkcionira na (barem) podnošljiv način…

Uvodnih dvadesetak minuta filma prolazi u upoznavanju likova – uz poznate i očekivane redateljeve kratke rezove kamera ne miruje niti sekunde. Iako nije riječ o akcijskim scenama već o, većinom, dijalozima, kamera je histerično nemirna, nervozna i nevjerojatno iritantna. Gledatelj je na rubu strpljenja, teško se koncentrirati, a kamoli povezati s likovima. Već nakon uvodnih dvadesetak minuta gledanja filma, gledatelj ozbiljno riskira nešto poput kino posttraumatskog stresnog poremećaja…A najgore tek slijedi…

Akcija je nabrijana do krajnjih granica izdržljivosti – eksplozije, jurnjave kroz Los Angeles i pucnjave izmjenjuju se bez previše smisla i reda (opet, ništa čudno kada je Bay u pitanju). Angažirao je Bay za potrebe filma stručnjaka za dronove koje često koristi u filmu – ništa loše, ali mogao je angažirati osobu koja bi ispeglala scenarij te dijaloge učinio (ili učinila podnošljivijim). Tada vjerojatno ne bi gledali razgovore poput… “Da li je ovo jedina rana od metka ?” – “Ne znam” – odgovara djelatnica hitne pomoći. “Jesi li sigurna?” inzistira jedan od glavnih protagonista filmova. “Ne znam” – ponovo odgovara zabrinuta medicinarka…

Scenarij odnosno priča filma je ispunjena apsurdnim, bizarnim i iritantnim detaljima. Iako zaplet odnosno radnja nudi preispitivanje i propitkivanje socijalnih, ekonomskih pa i političkih pitanja, Bay takve stvari izbjegava i ignorira. U redu, “Hitna pomoć” je, prije svega, žestok akcijski film (barem je tako zamišljen), ali komentar svakodnevice običnog stanovnika SAD-a svakako bi bio zanimljiviji od komentara na džemper od kašmira do psa koji ima problem s… vjetrovima. Spomenuti detalji nisu vrhunac – operacija ranjenog policajca u kolima hitne pomoći najbizarniji je detalj filma…

Okupio je Bay dobru glumačku ekipu – kako je Jake Gyllenhaal zalutao u “Hitnu pomoć” teško je shvatljivo s obzirom na njegovu potvrđenu glumačku vrijednost (nedavno smo glumca gledali u još jednoj, neusporedivo boljoj obradi danskog filma – o Krivnji je riječ) – Eiza Gonzalez i Yahya-Abdul Mateen II izvukli su koliko su mogli iz likova koje interpretiraju. Zanimljivost filma kada je o glumačkoj ekipi riječ je nastup A Martineza popularnog Cruza iz nekada gledane sapunice “Santa Barbara”. Martinez je Papi, šef ekipe kriminalaca iz Meksika…

Malo, gotovo ništa ne funkcionira u novom filmu redatelja Michaela Baya. Histeričan i nervozan pokušaj akcijskog filma zagušen je bizarnim i apsurdnim scenarističkim rješenjima, kaotičnom pričom i jeftinim pokušajima dodvoravanja gledatelju. Uz sve navedeno “Hitna pomoć” je i predug, pretenciozan film koji čak pokušava poslati nekakve poruke. Također, “Hitna pomoć” podcjenjuje gledatelja te bukom eksplozija i beskonačnim automobilskim jurnjavama pokušava prikriti vlastitu prazninu i nezanimljivost. Sorry, mr. Bay – ovoga puta nije uspjelo

 

OCJENA: 2

 

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)