RECENZIJA: DUBOKA VODA – fatalna Ana de Armas

REDATELJ: Adrian Lyne

GLAVNE ULOGE: Ben Affleck, Ana de Armas, Grace Jenkins, Tracy Letts

TRAJANJE: 115 minuta 

NAZIV ORIGINALA: Deep Water

 

“Da si u braku s nekom drugom bilo bi ti toliko dosadno da bi se ubio.” – Melinda 

 

Britanski filmaš Adrian Lyne najbolje je dane karijere imao tijekom osamdesetih (više) i devedesetih (manje) godina prošlog stoljeća. Uz izuzetak (također poznatih i popularnih) “Flashdancea” i “Jacobove ljestvice, Lyne je u filmovima koje je režirao preispitivao i propitkivao (ponekad i provocirao) uvijek aktualnu temu odnosa muškarca i žene. Lyne je potpisao jedan od najboljih filmova o nevjeri i njenim posljedicama (“Fatalna privlačnost” u kojem briljira Glenn Close uz asistenciju Michaela Douglasa), snimio jedan od najpoznatijih i najpopularnijih erotskih filmova osamdesetih (“Devet i pol tjedana”), ponudio Demi Moore milijun dolara za bračnu nevjeru (“Nemoralna ponuda”)… U drugoj polovici devedesetih Lyne je ekranizirao “Lolitu” (Dominique Swain, Jeremy Irons…) – početkom stoljeća vraća se temi bračne nevjere (“Nevjerna” – Richard Gere i Diane Lane u obradi francuske “Nevjerne žene” Claudea Chabrola). Nakon “Nevjerne” redatelj je napravio pauzu od dva desetljeća (!!!) – Lyne se vratio režiji filmom “Deep Water” inspiriranim književnim predloškom Patricie Highsmith (“Talentirani gospodin Ripley”).

S obzirom na temu i prethodno spomenute redateljeve projekte nije čudno da je Lyne odabrao “Depp Water” za prvi film nakon “Nevjerne” i višegodišnje pauze. Pauza, vjerojatno, ne bi bila toliko duga da je nije bilo brojnih odgoda zbog različitih razloga. Projekt je krenuo u realizaciju još 2013 godine, ali su nakon toga prava nekoliko puta promijenila vlasnika. Nakon što je film (konačno) snimljen, premijera (isprva najavljena za sredinu studenog 2020. godine) je nekoliko puta odgođena da bi krajem iste godine kako “Deep Water” neće u kino distribuciju već stiže direktno na streaming servise – to se i dogodilo prije nešto više od dva tjedna…

Glavni protagonisti filma su Vic i Melinda Van Allen. Mlađahna i lijepa Melinda te besramno bogati Vic sedam su godina u braku (bogatstvo je Vic stekao idejama u IT industriji – u slobodno vrijeme bavi se puževima, kućnim ljubimcima) koji više ne funkcionira. Kako bi obitelj ostala na okupu (Evelyn je ime njihov kćeri), Melanie može imati veze (seksualne i svake druge) s drugim muškarcima. Moderni, otvoreni brak rekli bi….neki. Melanie vrlo temeljito i često koristi dogovor – koketira i zavodi u svakoj prilici, na svakom mjestu. Javno i tajno, gospođi Van Allen sasvim je svejedno. Stvari počinju izmicati kontroli u trenucima kada njeni ljubavnici nestaju i(li) su ubijeni..

Slučajno ili ne, “Duboka voda” je film koji je imao izvrsni trailer u stvarnom životu glavnih glumaca. Tijekom snimanja Affleck i Ana de Armas postali su ljubavni par, ali su ubrzo i završili svoju vezu – razvoj situacije koji je filmu donio dodatnu, besplatnu reklamu. Međutim, unatoč odabiru redatelja i Affleck/de Armas pozadini, “Duboka voda” je film utopljen u lošem scenariju i režiji lišenoj nadahnuća, oštrine i napetosti…

Foto: Hulu

U početku filma izgleda kako je odabir glumaca za glavne uloge prilično dobro odrađen – Melinda i Vic u mnogim su stvarima suprotnosti. Ona je mlađahna, pričljiva i razuzdana – sadistički uživa u javnom ponižavanju supruga druženjem s ljubavnicima koji su godinama bliži njoj nego suprugu. Vic je stariji, rezerviraniji lik kojem se tuga i nemoć zbog ponašanja supruge može vidjeti na licu (istina, Affleckovi izrazi lica često su takvi, ali u slučaju “Duboke vode” su funkcionalni). Međutim, to je samo prvi dojam – kako minute filma odmiču tako i priča postaje sve neuvjerljivija, tanka i glavni likovi zapravo ponavljaju postupke od kojih su neki bizarni i teško gledljivi. Ana de Armas donekle i drži lik Melanie na površini, čini ga gledljivim dok je Affleck podnošljiv kao Vic, suprug koji ima neograničeno strpljenje i (hm) razumijevanje za suprugine ljubavne izlete. Međutim, u trenucima kada se Vic pretvara (ili bi trebao postati) u hladnokrvnog ubojicu priča postaje neuvjerljiva, nategnuta do pucanja…

Autor ovih redaka nije čitao knjigu koja je inspirirala film, ali teško se oteti dojmu kako su scenaristi napravili drastične promjene u odnosu na književni predložak. Čak i ako gledatelj uspije povjerovati u dugoročno funkcioniranje odnosa (braka) u kojem žive Melinda i Vic (da, na filmu je sve moguće, ali neke su stvari ipak manje moguće….), ubojstva i postupci ubojice su bizarni i potpuno promašeni. Kako drugačije nazvati obiteljski odlazak na izlet nedaleko od mjesta gdje je u plitkoj vodi zauvijek skončao jedan od Melindinih ljubavnika.

“Duboka voda” je film lišen napetosti, bez ritma i dinamike. Pozadina glavnih likova je nepoznata, motivi njihovih postupaka su nedovoljno istraženi i čitava priča funkcionira na pravi način tek u rijetkim trenucima. Zapravo, riječ je o filmu promašenih prilika koji je umjesto provokacije, intriga i seciranju odnosa muškarca i žene zarobljenih u bizarno-bolesnom odnosu donio tek slabašnu i neuzbudljivu cjelinu koju od utapanja nije uspjela spasiti niti sve bolja Ana de Armas…

 

OCJENA: 4

 

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)