GLAVNE ULOGE: Ricky Gervais, Tom Basden, Tony Way, Diane Morgan, Anti, Penelope Wilson, Ashley Jensen
TRAJANJE: šest epizoda
“Anđeli postoje, da znaš.
Nemaju krila i ne žive u oblacima. Nose odore bolničarki i trude se plaćati stanarinu.
Neki rade za dobrotvorne organizacije jer ne mogu okrenuti leđa.
Neki imaju četiri noge i laju.
Kako god izgledali, svi spašavaju živote.”
Anne Pearson, After Life – sezona treća…
Do prije nekoliko godina britanski komičar Ricky Gervaisbio je, široj publici, najpoznatiji zbog dvije uloge – prva je britanska humoristična serija “U uredu“. Gervais je autor serije i interpretira glavnu ulogu – nezaboravnog menadžera i šefa Davida Brenta (kasnije je serije dobila i pristojnu američku verziju – glavnu je ulogu preuzeo Steve Carell). Druga uloga ne odnosi se na nastup u fllmu ili seriji – Gervais je više puta bio voditelj, domaćin na dodjeli “Zlatnih globusa” gdje je britkim, provokativnim i korektnosti ,bilo koje vrste, lišenim humorom prozivao i provocirao prisutne kolege. Gervais nije imao problema s posljedicama otrovnih strelica i(li) ismijavanja filmskih zvijezda – jednostavno je zaključio (uživo, u prijenosu) odnosno poručio svima kako je riječ samo o šalama, ionako ćemo svi umrijeti – nastavka nema…
Upravo u skladu s prethodnom rečenicom Gervais je napisao, režirao (i odglumio glavnu ulogu) seriju “After Life” (“Život poslije života”) čija je prva sezona prikazana 2019. godine na “Netflixu”. Priča o Tonyju Johnsonu, emotivno slomljenom nakon smrti supruge natopljena je sarkazmom, crnim humorom, ali tematizira smisao života, smrt, obitelj, prijateljstvo i život nakon odlaska najbližih je postala novi, najpopularniji znak raspoznavanja kada je o komičarevoj karijeri riječ. “After Life” je ispunjena živopisnim likovima i Gervais je (treba spomenuti kako je Gervais u priču serije ugradio autobiografske detalje). Sezone serije nemaju previše epizoda (šest) – epizode nemaju previše minuta (trajanje je 25-30 minuta), ali su sadržajnije od mnogih serija koje imaju puno više epizoda i minuta. Serija nije trebala imati tri sezone, ali zbog velike gledanosti i popularnosti kod publike Tony Johnson i prijatelji pojavili su se posljednji puta u novih šest epizoda…
Tonyjeva oštrica autodestrukcije u novoj je sezoni malo otupjela – iako je i dalje bolno sarkastičan čini se kako odustaje od samoubojstva. Njegov šef i šogor Matt prolazi nešto poput krize srednjih godina, kolega Lenny priprema svadbu, Kath je bolno usamljena – novinarska ekipa dobit će i novu članicu. Tony se povremeno druži s Emmom, na groblju razgovara s Anne dok najurnebesniji, ali i najemotivniji trenuci posljednje sezone pripadaju druženju s ljudima čije će priče objaviti novine u kojima je Tony zaposlen…
Najzanimljiviji odgovor koji je trebala dati posljednja sezona serije bilo je jednostavno – kao će priča završiti? Hoće li posljednja, na neki način neplanirana sezona pokvariti dojam o čitavoj seriji? Ne, dojam nije pokvaren i serija završava na pravi način.
Unatoč sarkazmu i crnom humoru Tony je mekaniji i blaži nego u prethodnim sezonama. Kroz razgovore s Anne (jer slična su njihova životna iskustva) i otkrivanje problema poznatih ljudi (neke će Tony ignorirati i bježati od njih dok će kod drugih pokušati isprva sudjelovati, kasnije i pomoći) polako blijedi ideja o autodestrukciji (ne smije se zaboraviti četveronožnu ljubimicu Brandy koja je Tonyja spasila kada je bilo najteže). Kroz druženje s Emom, strpljivom medicinskom sestrom Tony shvaća kako za nastavak života ne treba tražiti zamjenu za preminulu suprugu već je potrebno naći smisao života, postojanja nakon nje. Autor Gervais pogađa u sridu – zamjenu za one koji su zauvijek otišli ionako nikada pronaći nećemo, ali smisao, razloge postojanja – iskru života uvijek možemo upaliti. Bez obzira da li je ona, ta životna iskra privremeno ugašena, zaboravljena u prošlosti ili je tek trebamo pronaći….
Foto: Netflix
Treća se sezona nešto više bavi detaljem koji se provlači kroz čitavu seriju, ali je u posljednjem poglavlju posebno naglašen. Oni kojih nema, bliski ljudi koji su otišli, barem većina njih, željeli bi da, unatoč tuzi i gubitku, nastavimo živjeti. Učinit će, dok su živi, sve što je u njihovoj moći kako bi i bez njih vrijeme koje je pred nama uspjeli (pre)živjeti. Tako je postupila Tonyjeva pokojna supruga – financijski je osigurala supruga. Isprva Tony ne želi trošiti novac (mala scenaristička nelogičnost s obzirom na prethodne sezone), ali nakon nekoliko susreta i životnih situacija počinje trošiti novac i pomoći onima kojima bi i pokojna supruga pomogla…
Gervais, ponovo, lakoćom kombinira humor i dramske elemente. Gledatelj je, primjerice, suočen s nevjerojatnim ljubavnim problemima poštara i njegove partnerice, ali i bolnom usamljenošću jedne od protagonistkinja serije. Najduhovitiji su susreti sa životnim pričam ljudi o kojima će novine pisati – većina tih susreta je humoristična, ali posljednji će slomiti Tonyja (kao i gledatelja) koji, na neki način, nakon spomenutog susreta donosi odluku o budućnosti…
Posljednja epizoda izvrsno je režirana – Tonyjeva šetnja sa psom donosi susret s većinom protagonista serije. Unatoč njihovim problemima, finale donosi dašak optimizma za sve njih. Hoće li se optimizam pretvoriti u sreću ionako će vrijeme pokazati. Tony odlazi s Brandy, tuga za preminulom suprugom je ostala, ali pronađeni su neki novi životni izazovi i razlozi da se krene dalje… U budućnost, sa sjećanjem na prošle dane i ljude koji više nisu s njim odnosno s nama, ali uspomene na njih ostaju zauvijek….
GOODTALKING RECENZIJU PRVE SEZONE MOŽETE PROČITATI OVDJE
Izvrsna serija, Ricky je to sjajno složio. Tako je životna, priče o nama, običnim ljudima, promatrane kroz njegovu ciničnu prizmu. Moždani mladi gledatelji trebali malo pričekati pa pogledati tek kada ih život uhvati u vrtlog. 👏👏👏za Rickya
We use technologies like cookies to store and/or access device information. We do this to improve browsing experience and to show (non-) personalized ads. Consenting to these technologies will allow us to process data such as browsing behavior or unique IDs on this site. Not consenting or withdrawing consent, may adversely affect certain features and functions.
Funkcionalni
Uvijek aktivni
Tehničko skladištenje ili pristup je striktno neophodan za legitimnu svrhu omogućavanja korištenja određene usluge koju izričito traži pretplatnik ili korisnik, ili u jedinu svrhu izvršenja prijenosa komunikacije preko elektronske komunikacijske mreže.
Postavke
Tehničko skladištenje ili pristup su neophodni za legitimnu svrhu čuvanja podešavanja koje ne traži pretplatnik ili korisnik.
Statistika
Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u statističke svrhe.Tehničko skladište ili pristup koji se koristi isključivo u anonimne statističke svrhe. Bez sudskog naloga, dobrovoljne suglasnosti od strane vašeg dobavljača internet usluge ili dodatnih zapisa treće strane, informacije sačuvane ili preuzete samo za ovu svrhu obično se ne mogu koristiti za vašu identifikaciju.
Marketing
Tehničko skladište ili pristup su potrebni za kreiranje korisničkih profila za slanje reklama ili za praćenje korisnika na web stranici ili na nekoliko web stranica u slične marketinške svrhe.
Izvrsna serija, Ricky je to sjajno složio. Tako je životna, priče o nama, običnim ljudima, promatrane kroz njegovu ciničnu prizmu. Moždani mladi gledatelji trebali malo pričekati pa pogledati tek kada ih život uhvati u vrtlog. 👏👏👏za Rickya