RECENZIJA: WONDER WOMAN 1984 – pazi što želiš, moglo bi se ostvariti

REDATELJICA: Patty Jenkins

GLAVNE ULOGE: Gal Gadot, Chris Pine, Kristen Wiig, Pedro Pascal, Robin Wright, Connie Nielsen

TRAJANJE: 151 minuta

“Svatko vodi svoje bitke.” – Diane Prince

Većina je holivudskih filmskih major kompanija potpisala privremenu kapitulaciju pred koronavirusom koji je izazvao možda i najveću krizu u povijesti kina i prikazivačke djelatnosti. Kapitulacija se odnosi na veliki broj odgođenih kino naslova od kojih su neki nove datume početka prikazivanja dobili i godinu dana od planiranog. Ipak, jedna lasta koja ne čini proljeće je “Warner Bros.”, studio koji čitavim trajanjem korona krize pokušava oživjeti kino ponudu. Ranije ove godine u kino je stigao “Tenet” Christophera Nolana – ranije potvrđeni (i odgođeni) datumi premijera Warnerovih filmova za 2021. godinu neće se mijenjati i doći će u kino dvorane usporedo s premijerom na streaming servisu HBO Max. Naravno, spomenuta odluka donijeta je kako bi HBO Max doživio što veću promociju i privukao nove pretplatnike, ali dolazak blockbustera u kino dvorane i na tržišta gdje spomenuta platforma nije dostupna (između ostalih, takav je slučaj kod nas) odluka je koju treba pozdraviti. Zapravo, možda bi posjećenost kino dvorana bila veća da su šefovi studija slijedili primjer “Warnera” ili da su filmske kompanije iz Holivuda dogovorili barem jedan jaki naslov mjesečno. Održala bi se tenzija i interes kod kino publike (koji bez sumnje postoji – film sam pogledao u prvoj poslijepodnevnoj projekciji na dan premijere u pristojno ispunjenoj dvorani posebno ako se uzmu u obzir okolnosti u kojima živimo), a kompanije ne bi izgubile ogroman novac jer ionako imaju dovoljno naslova i za vrijeme kada se situacija normalizira. No, to su tek ideje i nagađanja koja se nisu i, vjerojatno, neće dogoditi. Ono što se sigurno dogodilo je početak prikazivanja filma “Wonder Woman 1984”, nastavka filmske priče o Dijani Prince koja je uspješno započela 2017. godine.

Za razliku od prvog filma gdje je većina radnje smještena u vrijeme Prvog svjetskog rata događaji u nastavku se, kako i naslov sugerira, odvijaju tijekom osamdesetih godina prošlog stoljeća. Glavna je superjunakinja zaposlena u gradskom muzeju – u slobodno vrijeme bori se protiv kriminalaca koji ugrožavaju obične građane. Tajnovitost njenog dvostrukog života učinit će Dijanu usamljenu i, nostalgičnu, za davno prošlim vremenima. Vremenima kada je upoznala i izgubila Stevea Trevora. Jednog dana upoznat će Barbaru Minervu, kolegicu s posla koju nitko ne primjećuje. Barbara i Dijana počinju se družiti – jedan od razloga je i tajanstveni kamen pronađen na mjestu gdje je intervenirala Wonder Woman. Za kamen je zainteresiran i Maxwell Lord, poslovni čovjek pred bankrotom. Ubrzo nakon početka istrage o kamenu počinju se događati čudne stvari – kao što je povratak Dijanine vječne ljubavi…

Prethodne rečenice su zaplet filma – početak filmske priče duge otprilike 150 minuta. Veliki broj minuta trebalo je popuniti zanimljivim, atraktivnim i zabavnim detaljima – u tome je redateljica Patty Jenkins (uz podršku ostalih članova ekipe filma) uspjela. Gledatelji željni superjunačke akcije mogli bi ostati razočarani jer akcija nije glavna snaga filma. Naravno da film sadrži akcijske scene, ali s obzirom na minutažu ona je pažljivo dozirana. Redateljica je akciju u većini trenutaka filma podredila priči i nema prevelikih iskakanja, ali to ne znači da su akcijski trenuci filma loše napravljeni. Upravo suprotno – film počinje s dvije atraktivne scene – prva je Dijanina utrka iz djetinjstva (moralna i životna lekcija za djevojčicu jer njeno vrijeme će doći) nakon koje slijedi obračun u trgovačkom centru. Nastavak donosi nove detalje o mitologiji Amazonki. Nakon toga akcije ima točno onoliko koliko je filmu potrebno – najspektakularnija se događa na cesti u stilu Maxa Rockatanskog (uz, naravno, manje brutalnog prikaza nasilja). CGI odnosno računalni efekti su, kao i akcijske scene, pod kontrolom – izuzetak je tek pretjerivanje u finalu filma, ali završnica mora biti u trenucima velika. Grande finale na svim razinama….

“Wonder Woman 1984” je puno više od akcije i redateljica je radnju u kojoj je glavni cilj spasiti svijet (mada stvari isprva ne izgledaju tako) vješto upakirala u film koji progovara o svevremenskim ljudskim temama i nedoumicama modernog čovjeka (da, da – bez obzira na to što je radnja smještena u 1984. godinu “WW 1984” radnjom je aktualan film). Radnja filma vrti se oko kamena koji putuje i izaziva uništenje civilizacija. Utjecao je na uništenje Maya, Rimskog carstva i sada, krajem, dvadesetog stoljeća prijeti uništenjem čovječanstva. Na koji način utječe na uništenje i tko sve želi zloupotrijebiti kamen zbog (pre)velikih otkrivanja detalja radnje neću otkrivati, ali za priču su važne želje i njihovo ispunjavanje. Sebične želje većine protagonista filma koje prijete izazvati apokalipsu i zauvijek uništiti čovječanstvo.

Želje koje se ispunjavaju tijekom filma rezultat su ili posljedica ljudske otuđenosti, usamljenosti i sebičnosti. Protagonisti filma, većina njih, ima želju promijeniti svoj život, postati popularniji, bogatiji moćniji. Neki žele smrti bližnjega svoga, neki samo Porsche. Sebičnost i samoživost bez razmišljanja o onima kojima je pomoć stvarno potrebna ili razmišljanju o uvjetima u kojima živimo. Film izvrsno raskrinkava tamnu stranu ljudske prirode koja dovodi do (samo)uništenja. Bez obzira što su uzroci nezadovoljstva u nama, nemamo potrebu okrenuti se sebi i pronaći neki svoj, kako bi Francuzi rekli, Joie de Vivre iliti radost življenja već često bespotrebno izgubljeni tražimo ono što nam nije potrebno i nije presudno za sretan život. Jer i ovo što imamo, život koji živimo sadrži toliko toga. Toliko, toliko toga….

Iako redateljica pretjerano ne inzistira na rekonstrukciji osamdesetih (jer teme su ionako svevremenske), kostimografija i detalji scenografije pogađaju godinu iz naslova filma.

Glumačku ekipu predvodi Gal Gadot. Glumica blista u scenama filma, ali i pokazuje ranjivost, fizičku i emocionalnu. Nekad kao Wonder Woman, nekada kao Dijana Prince. Dostojnu prijateljicu, kolegicu i protivnicu Gal Gadot ima u vrlo dobroj Kristen Wiig. Dojmljiva je njena transformacija od neprimjetne, zbunjene zaposlenice muzeja do samosvjesne i sigurne žene. No, Minerva je htjela previše, postati vrh hranidbenog lanca što je početak njenog (samo)uništenja. Pedro Pascal (dobro je vidjeti glumca bez maske) i Chris Pine su korektni, ali ova priča je, prije svega, ženska stvar….

“Wonder Woman 1984” je nastavak koji je ispunio očekivanja. Superjunačka kombinacija žanrova prikazuje nove pustolovine Diane Prince, donosi novu, zanimljivu negativku, ali je prije svega priča o nama, ljudima. Našoj prošlosti, sadašnjosti i neizvjesnoj budućnosti. “WW 1984” dobar je razlog da se u ova čudna, tjeskobna vremena prošeta do kino dvorane, tamo gdje su one otvorene za posjetitelje….

P.S: Post-credits scena sadrži sjajnu posvetu….vidjet ćete i sami…