REDATELJ: Thomas Kail
ULOGE: Leslie Odom Jr. , Lin-Manuel Miranda, Phillipa Soo, Chris Jackson
TRAJANJE: 160 minuta
Jedan, dva, tri, četiri, pet, šest, sedam, osam, devet, deset! (Ako ste gledali, znat ćete zašto odbrojavanje, a ako ne, ne znam šta čekate.)
JEDAN – Priznajem, o američkoj historiji ne znam puno detalja, stoga ne znam puno ni o ovom protagonisti, Alexanderu Hamiltonu. Čovjek koji je jedan od osnivača Sjedinjenih Država, ali o kojem se ne priča puno. Da bi maksimalno iskusili priču iz ovog mjuzikla, nemojte guglati i čitati o njegovom životu, preporučujem da prvo budete emotivno rastureni u ovom remek-djelu, jer bit ćete, sem ako niste bezosjećajno drvo. I da, ovaj mjuzikl je toliko revolucionaran, da je inspirisao SAD vladu da ostavi Hamiltona na novčanici od 10 dolara, iako je plan bio da se skloni. Eto koliki fenomen je ovaj mjuzikl.
DVA – Veliki streaming giganti i velike produkcijske kuće su se borili za prava da puštaju ovaj mjuzikl. Warner Bros, umirovljeni 20th Century Fox, Netflix i Disney. U februaru ove godine, pobjedu je odnio Disney, plativši 75 miliona dolara kako bi pod svojim imenom pustio Brodvejsku predstavu u kina širom svijeta. Pandemija je poremetila planove, te je Hamilton umjesto kino dvorana stigao na Disney+. Ako je 2016-te predstava bila fenomen, u 2020-oj je puno veći.
TRI – Mjuzikl traje gotovo tri sata, i pokriva čitav Hamiltonov život. Možda ćete pomisliti kako je dužina trajanja prevelika, ali ne brinite nema minute dosade. Scenarist, pisac tekstova za muzičke numere i glavni glumac koji je utjelovio Hamiltona, Lin-Manuel Miranda, izmiješao je historiju sa zabavom, što je poduhvat koji nije jednostavan. U mjuziklu dominiraju rap i hip-hop stilovi, te zamislite – gotovo trosatna historijska lekcija kroz rap stihove. Epski, spektakularno, emotivno i fenomenalno.
ČETIRI – Mislio sam da će sama srž priče biti neka vrsta američke romantizacije njihovog Founding Fathera, no žestoko sam se prevario. Hamiltonova priča nije puna ljepote – Hamilton je bio daleko od sveca i uzora. Njegov uspon, pad, turbulencije, skandali, briljantne ideje i preglupe greške čine njegovu priču poprilično realističnom. Prvi čin će možda i izgledati da ide u pravcu romantiziranja njegovog lika i djela no onda vas druga strana njegove ličnosti potpuno uhvati nespremne.
PET – Ne mogu analizirati tehniku i stilove mjuzikla sa Brodwaya, jer ne mogu baš napisati da sam se tog Brodveja nagledao. Moje jedino iskustvo sa pozorištem je tromjesečno pohađanje škole glume u Pozorištu mladih Tuzla gdje sam dobio neki uvid koliko je zapravo zahtjevno biti na daskama koje život znače. Čast mi je bila da upoznam, nadam se, buduće velikane pozorišne scene i znam koliko je naporno raditi jednoiposatnu, ili čak dvosatnu predstavu. Kada vidim Hamilton, koji traje gotovo tri sata, prenerazim se. Zahtjevan, vrlo zahtjevan posao.
ŠEST – Koreografija, kostimi, izgled prvog, drugog i trećeg plana, muzički uradci i čitava režija, sve je to bilo potčinjeno kreatorskom geniju Lin-Manuela Mirande. Historijski detalji, pojačani sa alegorijskim referencama u bukvalno svakom segmentu ove predstave, možda vas čak i primoraju da pogledate ovu predstavu više puta. Dinamika je takva da je prosto nemoguće da sve te stvari opazite na samo jedno gledanje – da, “Hamilton” vrijedi gledati više puta.
SEDAM – “Hamilton” nije samo zabava, emocija, historijska lekcija. Pozorišni kritičari napisali su da je Hamilton revolucionarna predstava koja daje moderni uvid na fundamentalni dio historije jedne velike države. Taj zadatak je sam po sebi literarna glavobolja, jer, pretpostavljam da nije baš toliko teško napraviti predstavu koja će na površini izgledati dobro, lijepo i efektno. Treba je i popuniti smislom, dati joj glavu, tijelo i rep, strukturisati je kako bi publika ne samo klimala glavom uz riječi pjesama, nego da smisao tih pjesama kvalitetno dopre do njih. Miranda je po meni uspio u tome, objedinivši sve ove elemente u nešto što će vam se, siguran sam, svidjeti i u čemu ćete, nadam se, zapravo vjerujem uživati.
OSAM – Hamilton je glavni lik, ali u predstavi se nalazi i mnoštvo sporednih protagonista, te su čak i njihove priče prikazane detaljno, s puno ekspozicije koja cijelu ovu predstavu upotpunjuje savršeno. Svaki glumac je na jedinstven i originalan način pristupio svom liku, te iako je Lin-Manuel Miranda glavni lik, ovu predstavu na svojim leđima jednako nose i ostali. Na kraju predstave ćete vidjeti dvadesetak glumaca koji su se poklonili publici, no predstava je toliko dinamična da se čini kako ih je bilo najmanje stotinjak.
DEVET – Prije posljednjeg pasusa, moram napomenuti i jednu stvar koja mi se nije dopala. Miranda je neke historijske činjenice izmijenio radi dramskog efekta, i iako mi se ta praksa ne dopada, priznajem da je urađena sjajno i sa poentom. Nisam ljubitelj mijenjanja historije kako bi priča bila efektnija, ali ajde, ovdje mogu zažmiriti na to jer priča zaista jeste efektnija.
DESET – Za kraj, da sumiramo. Hamilton je fenomen koji je u ovoj 2020-oj godini ujedinio sve one ljude koji su zbog korone bili primorani ostati kući. Dobili su priliku da u full HD snimci dožive glamur i spektakl jednog Broadwaya, predstavu koja je pokorila svijet i koja je obožavatelja dobila u piscu ovih redaka. Mnogi koji i ne vole mjuzikle, sigurno će malo popustiti sa cinizmom i prepustiti se “Hamiltonu.
Živimo u dobu kada nas je korona ujedinila internetom – internet nam je podario streaming platforme, a jedna od njih nam je poklonila Hamilton, remek-djelo i svjetski brodvejski fenomen.
Tekst napisao: Mustafa Sejdinović
Više tekstova autora možete pročitati OVDJE
Odgovori