RECENZIJA: CAPONE

REDATELJ: Josh Trank

GLAVNE ULOGE: Tom Hardy, Linda Cardellini, Matt Dillon, Kyle MacLachlan

TRAJANJE: 103 minute

Zatvorena vrata multipleksa i minipleksa uzrokovala su potpuni kaos u kino rasporedu. Većina filmova dobila je nove datume početka prikazivanja (neke su premijere odgođene za iduću godinu) i, s obzirom na situaciju, još uvijek nije sigurno hoće li doći do novih odgoda. Ipak, neki su filmovi odbili čekati otvaranje multipleksa i pojavili su se na video on demand uslugama. Jedan od projekata koji je trebao, u najmanju ruku, ublažiti nedostatak kino ponude je “Capone”. Redatelj i scenarist filma Josh Trank 2012. godine debitirao je zanimljivim “Kronikama”. Tri godine kasnije redatelj je potpisao promašaj epskih razmjera – pokušaj oživljavanja superjunačke priče o fantastičnoj četvorci postao je razočaranje godine. Tijekom snimanja, a posebno nakon premijere filma krenule su priče o neslaganju redatelja i šefova “Foxa”. Koliko je istine u njima nikada se saznalo nije, ali Trank pet godina kasnije dobiva priliku za iskupljenje. Al Capone kao središnji protagonist priče u interpretaciji Toma Hardyja uz podršku Matta Dillona i Kyle MacLachlana izgleda kao sigurna oklada za, barem, dobar film. Međutim, Trank odnosno “Capone” potvrđuje kako i u svijetu filma ne postoji sigurna oklada….

Alphonse Gabriel Capone umro je početkom 1947. godine u Miamiju, Florida. Al je umro na slobodi – nakon odslužene višegodišnje kazne zatvora pušten je na slobodu. Sifilis koji je, ako je vjerovati podacima iz filma, zaradio kao maloljetnik razorio je mafijaševo zdravlje uzrokovao demenciju i mnoge druge zdravstvene probleme. Capone je umro u 48. godini i Trankov film obrađuje posljednjih godinu dana njegova života..

Što iz filma mogu saznati gledatelji i gledateljice koji ne znaju tko je Capone? Nakon više od sat vremena trajanja filma saznat će kako je glavni protagonist bio šef mafije u Chicagu tijekom prohibicije. Opasan tip. Sve ostalo oko Caponeova života, leševa koje je ostavljao iza sebe i ostalih zanimljivih, intrigantnih detalja svedeno je na haluciniranja, čudne tripove koji podsjećaju na filmove Davida Lyncha. Capone je nagrizen bolešću, sve manje svjestan realnosti i svijeta te ljudi koji ga okružuju. Nitko na imanju ne smije spominjati Al – mafijaša svi zovu Fonzo (isprva se film trebao zvati Fonzo, ali je ime promijenjeno u Capone) – vjerojatno kako se ne bi vratila sjećanja na slavne mafijaške dane.

Razumljiv je redateljev pokušaj prikaza Caponea kao nemoćnog i bolesnog čovjeka – nekada strah i trepet, čovjek o kojem su se pričale legende, sada čovjek razoren bolešću koji nosi pelene. Međutim, postavlja se pitanje koga može zainteresirati stotinjak minuta halucinacija i priviđenja začinjenih vrlo realističnim prikazom posljedica bolesti ? Bez obzira na Hardyja i Caponeovu mafijašku prošlost malo je onih koje će priča filma zaintrigirati s obzirom na to da film ne donosi ništa zanimljivo iz mafijaševe biografije. Postoji detalj koji zaslužuje veću redateljsku pažnju (skrivenih deset milijuna dolara), ali on se izgubio u moru fantaziranja i priviđenja glavnog protagonista filma.

“Capone” je film koji, zapravo, i nema radnju. U jednogodišnji okvir smjenjuju se scene u kojima gledamo psihofizičko propadanje glavnog lika. Ako ne gunđa ili pušta čudne zvukove te puca po obitelji i zaposlenicima, Capone je u nekoj drugoj dimenziji. Gledatelju ostaje dešifrirati kojih se događaja Fonzo prisjeća u svojim fantazijama. Ili su fantazije tek posljedica uznapredovale bolesti…

Tom Hardy glavni je glumački adut filma. Njegovo ime na najavama mnogima će biti dovoljno da pogledaju film. Nastup Hardyja u ulozi Caponea razumljiv je iz više razloga – interpretirati jednog od najpoznatijih mafijaša veliki je glumački, dakle profesionalni izazov. Glumčeva interpretacija je u skladu s načinom kako je lik napisan – Hardy odnosno Capone nerijetko izgledaju groteskno (scena s mrkvom u ustima i strojnicom kao da je istrgnuta iz nekakve parodije), preglumljeno – poput lika iz satire. Ostatak glumačke ekipe izgleda normalno – normalnost je za svaku pohvalu s obzirom kakvog Caponea gledamo čitavim trajanjem filma.

“Capone” je trebao biti jedan od filmova koji će skratiti filmofilske muke do otvaranja kino dvorana. Jedan od najpoznatijih mafijaša u povijesti, Tom Hardy… obećavali su zanimljiv filmski izlet. Očekivanja su bila prevelika – “Capone” je filmska noćna mora koja će pronaći mjesto na listi najslabijih filmova 2020. godine.

OCJENA: 3