RECENZIJA KLASIKA: VRUĆINA – obračun velikana i žestoka akcija na ulicama Los Angelesa

REDATELJ: Michael Mann

GLAVNE ULOGE: Al Pacino, Robert De Niron, Amy Brenneman, Natalie Portman, Tom Sizemore, Tone Loc, Jon Voight, Ashley Judd, Diane Venora, Danny Trejo, Kevin Gage
TRAJANJE: 170 minuta
NAZIV ORIGNALA: Heat
“A guy told me one time :Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner.” – Neil McCauley
Inspiraciju za “Vrućinu” Michael Mann dobio je istražujući istinite događaje iz Chicaga šezdesetih godina prošlog stoljeća. Međutim, put do “Vrućine” nije bio jednostavan – redatelj je s manjim budžetom i manje poznatom glumačkom ekipom 1989. godine snimio “L.A. Takedown” (Michael Rooker i Daniel Baldwin najzvučnija su glumačka imena filma). Šest godina Mann je čekao na novu, raskošniju verziju priče. Razlozi su različiti – od financijskih do redateljeve (Mann je i scenarist filma) želje da “Vrućina” spoji glumačke Titane Pacina i De Nira. Čekanje se isplatilo – “Vrućina” je kino premijeru doživjela 1995. godine i danas se može bez dileme napisati (reći) kako je riječ o klasiku.
“Vrućina” se pojavila u videotekama otprilike u isto vrijeme kada i “Casino” Martina Scorsesea. “Casino” je imao znatno veću reklamu i medijsku pažnju dok se “Vrućina” spominjala ponajviše kao film u kojem se prvi puta može vidjeti Pacina i De Nira u istom kadru. (prije “Vrućine” De Niro i Pacino su bili dio istog projekta u “Kumu 2” ali njihove uloge su bile u različitim vremenskim periodima). Međutim, “Vrućina” je puno, puno, puno više od kadra u kojem istinske legende razgovaraju.
Priča filma prati Neila McCauley (De Niro) i njegovu skupinu (ekipu čine Val Kilmer, Tom Sizemore i “Machete” Danny Trejo “čovjeka za vezu” tumači Jon Voight) pljačkaša banaka, vrijednosnih papira. Neil i ekipa imaju priličan broj “utakmica u nogama” i razmišljaju o mirovini. Ekipa igra pravilima – pljačkaju novac, vrijednosne papire, obveznice. Ne ubijaju policiju i civile.  Posljednja pljačka je izazvala ljudske žrtve zbog psihotičnog, pomahnitalog Waingra koji je angažiran samo za jedan posao.. Waingro je spletom okolnosti uspio izbjeći kaznu što će se kasnije pokazati kobno za ekipu. Istragu pljačke preuzima Vincent Hanna – teatralan i efikasan detektiv. Njegove metode često “plešu” na rubu zakona, zajeban tip, ali vrhunski profesionalac. Počinje lov na McCauleyja i ekipu
Redatelj Michael Mann do najsitnijih detalja razotkriva i secira živote ljudi koji se nalaze na pravoj i krivoj strani zakona . Mann se nije posvetio pljačkama i policijskom lovu na pljačkaše – on ulazi u njihove privatne živote. Pokazuje kako njihov način života (bez obzira na kojoj se strani zakona nalazi, linija je ponekad tanka) utječe na njihovu privatnost. Film ima epski zamah, akcijski triler u kojem se isprepliću ljubav, vjernost, čast, prijateljstvo, odanost….
Pacino i De Niro odnosno Vincent Hanna i Neil McCauley ključni su protagonisti filma. Ljudi na suprotnim stranama zakon imaju puno više sličnosti nego što na prvi pogled izgleda. Privatni život je potpuno u sjeni onog čime se bave – McCauley zapravo i nema privatni život sve do trenutka kada upozna Eady dok je privatni život detektiva Hanne u potpunom kaosu. Obojica su vođe čopora, autoriteti i vrhunski profesionalci (McCauley rješava i privatne probleme članova svoje ekipe). Tijekom filma osjeća se poštovanje i uvažavanje između Hanne i McCauley – da nisu na suprotnim stranama zakona vjerojatno bi se družili. U čitavoj priči o vrhunskim profesionalcima na suprotnim stranama zakona ima i nešto metafilmski – De Niro i Pacino odaju počast jedan drugom zbog impresivnih karijera koje su se spojile u istom kadru tek u “Vrućini”. Za razliku od glumaca, likovi koji tumače također se uzajamno poštuju, ali zbog činjenice da su na suprotnim stranama zakona konačni je obračun neizbježan.
Mann je izvrsno uravnotežio dva detalja – akciju i karakterizaciju likova. Likovi nisu jednodimenzionalni i dosadni – većina njih (što je velika Mannova pobjeda s obzirom na veliki broj protagonista filma) su prikazani kao ljudi s problemima i strahovima. Nema u “Vrućini” akcijskih (super)junaka – likovi su ljudi kojima je akcija posao. Način i smisao života.
“You know, we are sitting here, you and I, like a couple of regular fellas. You do what you do, and I do what I gotta do. And now that we’ve been face to face, if I’m there and I gotta put you away, I won’t like it. But I tell you, if it’s between you and some poor bastard whose wife you’re gonna turn into a widow, brother, you are going down.” – Vincent Hanna
Prikaz likova i njihovo približavanje gledatelju nije ugušilo akcijske scene. Upravo suprotno – akcije ima i više nego dovoljno. Akcijske scene su nevjerojatno uvjerljive i gledatelj često ima dojam kao da gleda dokumentarne snimke obračuna u Los Angelesu. Za autora ovih redaka riječ je o “Vrućina” je jedan od filmova koji sadrži najbolje snimljene akcijske scene u povijesti. Dokaz tome, draga čitateljice i poštovani čitatelju možete pronaći u isječku iz filma ispod teksta.
De Niro i Pacino jesu glavne glumačke figure filma, ali ništa od “Vrućine” ne bi bilo bez izvrsno izabrane čitave glumačke ekipe. Tom Sizemore, Val Kilmer i Danny Trejo kao članovi McCaulyjeve ekipe, Tone Loc i William Fichtner, Jon Voight te vrlo dobri ženski glumački nastupi (Ashley Judd, Amy Brenneman te mlađahna Natalie Portman zaslužni su za uspjeh filma.
“Vrućina” je veliki film velikog redatelja. Michael Mann snimio je epsku priču o obračunu policije i lopova u kojoj je spojio Roberta De Nira i Pacina. Dramaturški uravnotežen s likovima koji su životni, opterećeni vlastitim demonima te rijetko viđenim akcijskim scenama film Michaela Manna postao je klasik, nezaobilazan izbor većine ljubitelja sedme umjetnosti.

Share

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)