RECENZIJA: AUTSAJDER

AUTORI SERIJE: Stephen King, Richard Price

GLAVNE ULOGE: Ben Mendelsohn, Derek Cecil, Jason Bateman, Summer Fontana

TRAJANJE: 10 epizoda, jedna sezona

Iako je zakoračio u osmo desetljeće života Stephen King i dalje redovito, na godišnjoj razini, isporučuje količinu književnog horora. Od početka 2017. godine King je objavio pet novih knjiga od kojih je “The Outsider” iz 2018. godine izazvao najveće zanimanje obožavatelja. S obzirom na reakcije i veliku čitanost knjige nije trebalo dugo čekati na ekranizaciju – stalna potreba za novim idejama ubrzala je prebacivanje knjige u format serije.

Uz Kinga autor serije je Richard Price. Price je HBO veteran, jedan od scenarista epizoda “Žice”, “Kronike Times Squarea” i “Kobne noći” (The Night Of). Uz odličnu autorsku okupila se i vrlo zanimljiva glumačka ekipa u kojoj su najpoznatija imena Jason Bateman (uz glumački nastup režirao dvije epizode), Ben Mendelsohn i Bill Camp. Televizijsko putovanje tamnom stranom života u američkom gradiću moglo je početi…

Prikaz gradića iz ptičje perspektive te tjeskoban ugođaj prati uvodne trenutke serije. Kamera će usporiti i gledatelj je suočen s teškim, groznim zločinom. Ubijen je jedanaestogodišnji dječak. Istragu preuzima domaći istražitelj Ralph Mendelsohn koji je, ne tako davno, doživio i preživio obiteljsku tragediju. Istraga vrlo brzo daje rezultate – glavni osumnjičeni je učitelj engleskog Terry Maitland. Detektiv i učitelj, kako to često biva u malim gradovima, dobro se poznaju i Ralph se teško miri s optužbama na račun Terryja. Stvari se počinju komplicirati kada se otkriva kako je učitelj viđen na drugom mjestu – u drugom gradu u vrijeme kada je zločin počinjen…..

Početak serije i otprilike prve dvije epizode zapravo nisu nešto što nismo vidjeli – stravično ubojstvo dječaka (kamera neće pobjeći od prikaza unakaženog leša), istraga i osumnjičeni. Međutim, već od druge epizode radnja odlazi u neočekivanom smjeru te takav tempo i smjer drži većinu vremena. Serija, očekivano, dobiva motive paranormalnog i postaje, kako epizode odmiču, slojevitija uz nekoliko obrata. Bez obzira na to što postoje razlozi za prekid istrage Ralph Mendelsohn nastavlja istraživati, ali shvaća kako treba pomoć. Pomoć koju pronalazi u liku privatne istražiteljice Holly Gibney….

Osim istrage zločina i svega što ona otkriva autori serije puno su pažnje posvetili protagonistima i njihovim demonima (prije svih u fokusu je detektiv Ralph Anderson) te nelagodnom, uznemirujućem doživljaju gledanja serije. Autori odnosno redatelji serije vješto kombiniraju istragu i spomenute detalje i održavaju neizvjesnost i napetost. Jedan od najvažnijih detalja u kojem autori uspijevaju je činjenica kako su  paranormalne (ili nenormalne) detalji u seriji uvjerljivo ubačeni u radnju i čitavo vrijeme serije su funkcionalni bez obzira koliko nevjerojatni bili. Preispitivanje realnog i nerealnog, normalnog i paranormalnog odvija se i kroz protagoniste serije.

Glumačka ekipa spomenuta je ranije u tekstu – treba izdvojiti Bena Mendelsohna i Cynthiu Erivo. Istražitelji, različiti u mnogim stvarima, pokušavaju doći do istine. Istina koja je nevjerojatna – za neke teško prihvatljiva, za druge jedina i neizbježna.

“Autsajder” je nova, napeta serija u kojoj je razvoj događaja teško predvidjeti. Dojmljiv ugođaj serije kao i šokantna priča s nekoliko obrata u radnji zapravo i nisu preveliko iznenađenje ako se uzmu u obzir glavni igrači koji su radili na seriji. Njihova imena su Stephen King i Richard Price. Ako se po “Autsajderu” godina poznaje čeka nas uzbudljiva serijska 2020. godina.

Televizijsku seriju “Autsajder” možete pratiti na video streaming usluzi HBO.GO od 13.01.2020 godine.