REDATELJ: Aneesh Chaganty
GLAVNE ULOGE: John Cho, Debra Messing, Joseph Lee, Sara Sohn
TRAJANJE: 102 minute
NAZIV ORIGINALA: Searching
Obitelj Kim dugo je vremena živjela sretnim, veselim i skladnim životom. Pamela i David roditelji su djevojčice Margot – njihovi dani prolaze u veselju i svim onim pozitivnim obiteljskim trenucima. Idilu prekida teška bolest – Pamela je oboljela i, unatoč početnim uspjesima bolest pobjeđuje. Pamela umire. Težak udarac, gubitak za Davida i šesnaestogodišnju Margot – pokušavaju ostati obitelj unatoč gubitku. Stvari funkcioniraju sve do noćnih poziva na koje se David nije javio. Margot je zvala oca na mobitel, ali on pozive nije čuo. Ujutro pokušava kontaktirati Margot, ali ona se ne javlja. Prolazi vrijeme i Margot je službeno proglašena nestalom. Policijsku istragu preuzima detektivka Vick….
Iz prethodnih je rečenica lako pročitati kako je “Searching” (debitantsko ostvarenje američkog filmaša indijskog porijekla Aneesha Chagatanya) obiteljska drama koja se vrlo brzo, već nakon nekoliko minuta filma, pretvara u triler. Otac, nestala kćerka, istraga – nisu detalji koje već nismo vidjeli na filmu. Mnogo puta. Međutim, “Searching” je drugačiji, originalniji triler zbog načina na koji je snimljen. Scene filma snimljene su iz pozicije društvenih mreža, javnih ili tajnih kamera, različitih aplikacija i ostalih tehnoloških čudesa bez kojih nam je život postao nezamisliv. Kamera prikazuje komunikaciju porukama, razgovore preko društvenih mreža, medijsko praćenje slučaja – sve je prikazano onako kako izgleda u virtualnom svijetu. Zvuči komplicirano, ali se “Searching” gleda bez problema i vrlo dobro funkcionira čitavim trajanjem.
Iako film ima nekoliko, ne previše, neuvjerljivih, spornih detalja u priči (npr. otac preuzima policijski posao) one se mogu oprostiti zbog napetosti i dinamike koju film nudi. Istraga koju istovremeno vode David i detektivka Vick drži tenzije i gledatelja drži u neizvjesnosti. Istraga je nepredvidljiva i teško je, gotovo nemoguće, predvidjeti sudbinu mlađahne Margot, ali i ulogu ostalih likova u njenom nestanku. Otkrivaju se tajne iz prošlosti, otac postaje svjestan da ne zna mnoge detalje iz života tinejdžerice. Da, “Searching” ima sve ono što je potrebno za pravi trilerski doživljaj.
Ništa manje zanimljiva od potrage za Margot nije pozadine priče. “Searching” prikazuje koliko je ogromna povezanost (neki će reći i ovisnost) modernog ljudskog društva s virtualnim svijetom. Društvene mreže, portali različitih sadržaja, načini komunikacije postali su dio našeg postojanja. Tragovi naših aktivnosti točnije naših života rasuti su u bespućima virtualne stvarnosti i ponekad o drugima, čak i najbližima (kao što je slučaj s Davidom i Margot) saznajemo ono što u normalnom životu znali nismo. Listanje i pregledavanje podataka i fotografija obitelji Kim izgleda poput pregledavanje starog obiteljskog albuma. Razlika je velika – obiteljski albumi ostali su samo obiteljski duboko intimni i privatni za razliku od modernih, virtualnih koje mnogi tretiraju javno i mogu ih vidjeti svi. Dobronamjerni, ali i oni drugi. Redatelj se, razumljivo i trilerski funkcionalno, usredotočio na istragu – ulogu virtualnog svijeta prikazao je onakvom kakva ona u današnje vrijeme stvarno jest. Bez suvišnog analiziranja.
Glumačka ekipa filma tek je solidna, nije na razini priče, napetosti i poruke koju film šalje. U redu, John Cho kao David ima svojih trenutaka, ali ako glumačke izvedbe usporedimo sa sadržajem i načinom na koji je film snimljen one su ipak razinu ispod.
“Searching” je zanimljivo, intrigantno snimljen triler o nestaloj djevojci i očajnom ocu. No, to je tek površina priče – ispod trilerskog zapleta skriva se priča o virtualnom svijetu i ljudskoj ovisnosti o internetu. Navedene teme vrlo su vješto spojene u cjelinu koja gledateljima nudi neizvjesnost, napetost i nepredvidljivost. Sve ono što je potrebno za pravi trilerski doživljaj.
OCJENA: 8
Odgovori