SOLO: PRIČA IZ RATOVA ZVIJEZDA

REDATELJ: Ron Howard
GLAVNE ULOGE: Aiden Ehrenreich, Woody Harrelson, Emilia Clarke, Joonas Suotamo, Thandie Newton, Paul Bettany
TRAJANJE: 135 minuta
NAZIV ORIGINALA: Solo: A Star Wars Story 

 

“Želim letjeti i postati najbolji pilot u galaksiji.” – Han Solo

 

Nakon što su isplatili Georgea Lucasa (cijena: 4 milijarde dolara) čelni ljudi Disneya krenuli su u realizaciju novih filmova čija se radnja odvija u udaljenoj galaksiji. Tri su filma snimljena nakon što je Star Wars svijet preuzeo Disney, epizode VII i VIII nastavci su filmova poznatih nam iz Star Wars ere prije Disneya dok je “Rogue One” povezao “Osvetu Sitha” i “Novu nadu” te nam objasnio tko je zaslužan za krađu planova prve Zvijezde smrti. Iako su filmovi podijelili obožavatelje prethodnih filmova te publiku i kritiku (najviše kada je u pitanju “Posljednji Jedi”), riječ je o filmovima koji, iz više razloga, zaslužuju mjesto u SW priči i koji su, što je čini se “Disneyu puno važnije, ostvarili ogromnu zaradu na svjetskim kino blagajnama (ukupna zarada spomenutih filmova u svjetskim kinima iznosi više od 4.3 milijarde dolara).

Nakon odličnih komercijalnih rezultata epizode VII, “Disney” je najavio kako razvija ideje za pojedinačne filmove poznatih nam junaka iz SW serijala. Spominjali su se, točnije i dalje se spominju Yoda, Obi-Wan Kenobi, Bobba Fett, ali prvi je film dobio mladi Han Solo. Projekt je imao velikih problema tijekom snimanja (promjena redatelja) te je iznenadio odabirom termina premijere. Daleko od elitnih, komercijalno potentnih božićno- novogodišnjih termina, Solo je sletio u američka kina krajem petog mjeseca. Muke po Solou nastavljene su i nakon premijere; u prvom vikendu prikazivanja “Solo” je ostvario dvostruko slabiju zaradu u odnosu na “Rogue One”. Internetom se širi peticija za bojkot gledanja filma i čini se da tjedni koji dolaze ne donose ništa dobro za kino uspjeh mladog Sola.

Taktiku odnosno tempo izlaženja “Star Wars” filmova kakvu su osmislili čelnici “Disneya” podsjeća na superjunačke projekte koji dominiraju na kino blagajnama posljednjih godina – jedan film iz serijala pa onda jedan novi, posebni projekt o jednom od likova iz “Star Wars” svijeta. Odabir Han Sola za prvog SW junaka koji je dobio svoj film bio je zahtjevan i, može se reći, pogrešan potez. Za početak, publika i obožavatelji serijal lakše bi prihvatili film o mladom Obi-Wan Kenobiju (Ewan McGregor je pokazao da uvjerljivo i sigurno može interpretirati mlađu verziju Aleca Guinessa), Bobbe Fetta (o njemu se vrlo malo zna) ili čak Yode. Odabir Sola zahtijevao je novog, mladog glumca koji će pokušati ponoviti uspjeh Harrisona Forda. Vrlo zahtjevan glumački zadatak – Solo je simpatični odmetnik, izvana grub i odbojan, često ciničan ali zarazno simpatičan i gledatelju blizak. Zanimljiv.  Novi Solo, Alden Ehrenreich, nažalost, nije uvjerljiv kao Fordova mlađa verzija (fizički Echrenreich sliči mladom Rayu Liotti). Duhovitost i cinizam pravog Hana može se pronaći tek u finalu film, glumac se previše i često nepotrebno smije, premalo glumi i prilično je ukočen, impresioniran. Nije glumac jedini krivac za neuspjelu izvedbu mladog Hana – čitavim trajanjem filma teško je odrediti dob glavnog protagonista (to bi pomoglo gledatelju da procijeni uvjerljivost glume Aldena Ehrenreicha).

Iako “Solo: Priča iz Ratova zvijezda” sadrži, za obožavatelje serijala, nekoliko važnih i vrlo zanimljivih detalja (prvi susreti Hana i Chewbacce, odnosno Hana i Landa, pojavljivanje Millenium Falcona te još neke detalje i Hanove mladosti), projekt težak više od 300 milijuna dolara pati od posljedica promjena redatelja. Cjelina je stilski neujednačena, dojam rezanja, skraćivanja i dosnimavanja nekih scena osjeća se čitavim trajanjem filma (tko zna, možda se jednom pojavi neka, minutama duža, redateljska verzija). Neke su akcijske scene beskrajno duge dok su neke prebrzo odrađene. Iako su efekti svih vrsta zaštitni znak svih filmova o udaljenoj galaksiji, redatelji nove priče iz ratova zvijezda nisu racionalni u njihovom korištenju već u pojedinim trenucima pretjeruju kako bi rastegnuli akcijske scene, ali i prikrili nedostatak sadržaja. Gledanje filma u 3D potpuno je nepotrebno i suvišno – tek je način da se ostvari dodatna zarada.

 

Howard (ili njegovi prethodnici) nisu zaboravili kroz film provući ozbiljnije i našoj galaksiji poznate teme (sukobi oko sirovina, iskorištavanje djece za teške fizičke poslove…). Zanimljiva je i L3 –  umjetna inteligencija revolucionarka i aktivistica za prava umjetne inteligencije.
Dvije trećine filma, možda i poneka minuta više, prolazi bez prevelikih uzbuđenja uz puno akcije i efekata te nekoliko novih saznanja o biografiji najboljeg pilota u galaksiji. Finale filma izvlači film, pojavljuje se jedan neiskorišten, ali iznimno zanimljiv i intrigantan Star Wars protagonist i Solo je prisiljen odrasti na nekoliko razina. Upravo završnih, recimo tridesetak minuta, glavni su razlog za gledanje filma. Posebno za ljubitelje Star Wars filmova.

Zanimljiva je, ali ne i impresivna, glumačka ekipa filma. Uz spomenutog Ehrenreicha najpoznatije glumačke figure filma su Woody Harrelson (dobar, ali ne i odličan), Emilia Clarke, Donald Glover kao mladi Lando, Paul Bettany kao glavni negativac. Uz sve navedene najbolje se u filmu snašao Chewbacca o kojem također saznajemo neke, dosad, nepoznate detalje.

Problemi za vrijeme snimanja, kvantiteta ispred kvalitete kao rezultat Disneyeve politike pretjeranog iskorištavanja SW svijeta, pozivi na bojkot u američkim kinima i neočekivano loši rezultati u prvom vikendu prikazivanja glavni su problemi koji su pratili film “Solo: Priča iz Ratova zvijezda”. Film sadrži nepoznate detalje Hanove biografije i pojavu poznatog protagonista, negativca iz Star Wars serijala kojeg, obzirom na dosadašnje rezultate na kino blagajnama, nećemo gledati u nastavku.

OCJENA: 6

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)