REDATELJ: Aaron Sorkin
GLAVNE ULOGE: Jessica Chastain, Idris Elba, Kevin Costner
TRAJANJE: 140 minuta
NAZIV ORIGINALA: Molly’s Game

 

Malo je autora koji su posljednjih godina Amerikancima skresali u lice istinu o najboljoj državi na svijetu kako SAD od milja često nazivaju dio novinara i stanovnika najveće svjetske sile . Uvodne minute prve epizode televizijske serije “Uredništvo” upoznaju nas sa Willom McAvoyjem (izvrsni Jeff Daniels – uloga koja je glumcu donijela novi zamah u karijeri) novinarom, jednim od sudionika na studentskoj debati. Odgovarajući na jedno studentsko pitanje McAvoy iznosi niz podataka koji u potpunosti demantiraju mit o najboljoj državi na svijetu. U redu, SAD su bile i ostale jedna od najvećih svjetskih sila no jedine statističke kategorije (prema McAvoyu) u kojima je SAD najbolja su: broj zatvorenika, potrošnja odnosno financijska sredstva koja se izdvajaju za obranu i broj odraslih koji misle da su anđeli stvarni. McAvoy nastavlja u nostalgičnom tonu, izaziva tajac u dvorani i nakon debate izaziva novinarski stampedo. Koja je veza između “Uredništva” i “Velike igre”? Autor serije je Aaron Sorkin kojemu je filmska priča o Molly Bloom redateljski prvijenac.

Tko je Molly Bloom čija je životna priča toliko impresionirala Sorkina da je prvi puta odlučio stati iza kamere? Molly je obična, normalna američka djevojka, bivša sportašica koja je spletom okolnosti i vlastitim sposobnostima postala jedna od najvažnijih organizatorica partija pokera. Nisu to bile obične, rekreativne partije – legenda kaže (o imenima sudionika pokerskih seansi u filmu se gotovo i ne govori) da su sudionici pokerskih obračuna koje je Molly organizirala bili i Ben Affleck, Tobey Maguire i Leonardo Di Caprio. Ulozi su bili visoki, očekivano visoki kada je takva klijentela za kockarskim stolom

Sorkin je Mollynu priču ispričao na tri razine – privatno.  kroz odnos s ocem, poslovni uspon i pad te kroz suradnju s odvjetnikom Chaliejem Jaffeyem u trenutku kada je FBI optužio Molly dvije godine nakon što je odigrana zadnja partija. Film je sadržajan, obuhvaća mnoga događanja iz Mollyna života. Dijalozi su vrlo dobro napisani, često dugi, ali rijetko nezanimljivi i, većinom, u funkciji priče. Nisu sve tri priče jednako zanimljive no Sorkin želi prikazati Molly, događaje iz njezina života iz različitih životnih razdoblja. Najzanimljiviji je dio onaj koji se odnosi na kockarski uspon i pad Molly Bloom, njen dolazak na vrh, ali i brutalno prizemljenje. Dugo je vremena Molly plesala na rubu zakona – u trenutku kada je prešla granicu počinje i njen pad, poslovni, ali i privatni. Sorkin izvrsno opisuje kockarski svijet (epizoda s Harlanom izvrsno opisuje trenutak kada proračunati kockar dopusti emocijama preuzimanje igre), egoizam bogatih igrača i način na koji su funkcionirale Mollyne pokeraške seanse.

Dijelovi filma u kojem se prikazuje Mollyn odnos s ocem (ovdje se Sorkin dotiče i sportske karijere glavne protagonistice) te pravna veza s Jaffeyem manje su zanimljive minute filma. U redu, odnos između Molly i Jaffeya nose glumačke vještine Idrisa Elbe i Jessice Chastain no ovdje se javljaju i problemi redateljskog prvijenca Aarona Sorkina. Opširan u pripovijedanju i prikazu životne priče glavne (anti)junakinje Sorkine je,u nekim dijelovima, propustio nijansirati odnose između likova. Odvjetnik koji nevoljko prihvaća slučaj održao je izuzetno dojmljiv i emotivan govor pred agentima FBI-a. Gorljivo brani klijenticu (to, naravno, nije nikakvo čudo) – njegov monolog otkriva da je razvio i empatiju prema Mollynoj životnoj priči. No gledatelj ne saznaje kada se empatija razvila odnosno pojavila – prevelika je praznina između odvjetnikove sumnjičavosti i opreza te želje da iskreno pomogne. Ne samo zbog honorara teškog stotine tisuća dolara.
Dva sporedna lika izuzetno važna za priču i Mollynu sudbinu nestaju iz filma bez objašnjenja o njihovoj sudbini. Prvi je Dean, antipatični poslodavac, organizator pokerskih noći preko kojeg je Molly upoznala svijet visokih uloga. Nakon što mu je otela klijentelu, Deanu se gubi svaki trag. Kako iz Mollyna života tako i iz filma. Teško je povjerovati da bi takav lik šutke i bez problema prepustio kockarske partije u kojima se vrte ogromni novci šutke i bez borbe.
Mollyn vozač spojio je kraljicu pokera s talijanskom mafijom. Međutim i on brzo nestaje – iako je mafijaška molba brutalno završila karijeru glavne protagonistkinje, vozač je otišao jednakom brzinom kako je i došao u fokus interesa gledatelja.

Završne minute filma otkrivaju da je i Sorkin na Mollynoj strani (redatelj je inzistirao na redateljskoj stolici nakon nekoliko razgovora s pravom Molly Bloom) – kraj šalje poruku o životnim usponima i padovima te pokazuje kako sitnice mijenjaju životne priče.

Filmom dominira Jessica Chastain (ona je ideja prave Molly – bivša kraljica pokera željela je upravo Chastain za glavnu ulogu). Glumica je izvrsna u glavnoj ulozi – feministički podtekst filma (Bloom je bila važna igračica u muškom svijetu pokerskih partija velikih uloga) kao da je dodatno motivirao glumicu. Jessica Chastain proživljava najbolje dane karijere – nakon izvrsnog nastupa u “Miss Sloane”, Chastain nastavlja s odličnim izdanjima. Idris Elba i Kevin Costner vrlo dobro asistiraju glavnoj igračici. 
Redateljski prvijenac Aarona Sorkina ( televizijske serije “Zapadno krilo”, “Uredništvo”) uspjela je filmska priča o usponu i padu američke kraljice pokera. Ne, Molly Bloom nije sudjelovala kockarskim izazovima velikih uloga već je organizirala partije na kojima su sudjelovale mnoge, medijski poznate, osobe. Dobar film s izvrsnim izdanjem Jessice Chastain ipak nije odličan –  nedostaje mu zrnce provokativnosti odnosno otkrivanje barem nekoliko imena sudionika pokerskih obračuna kao i otkrivanje sudbine likova važnih za životnu priču i glavne protagonistkinje filma.

OCJENA: 7

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)