RECENZIJA: NULA NULA NULA

AUTORI: Leonardo Fasoli, Stefano Sollima, Mauricio Katz

GLAVNE ULOGE: Dana DeHaan, Diego Catano, Andrea Riseborough, Adriano Chiaramidam Harold Torres

TRAJANJE: 1 sezona, 8 epizoda

NAZIV ORIGINALA: ZeroZeroZero

 

Stefano Sollima karijeru je posvetio organiziranom kriminalu. Ne, ne nije talijanski filmaš član mafije ili suradnik nekog narko kartela – Sollima, kroz rad na filmovima i serijama, tematizira i prikazuje način funkcioniranja kriminalnih organizacija i njenih članova. Autor je na različite načine (redatelj, scenarist, producent) sudjelovao u realizaciji dobro znanih, uspjelih projekata poput “Gomorra”, “Romanzo Criminale” (serije) i filmova “Suburra” i Sicario: Rat bez pravila. Novi autorov projekt ujedno je i nova suradnja s prognanim piscem Robertom Savianom – serija “Nula Nula Nula” ekranizacija je Savianova (autor je izvršni producent serije) istoimenog književnog predloška.

Tri nule iz naslova oznaka su za čisti kokain. Pošiljka, velika, takvog kokaina povezuje tri priče na različitim stranama svijeta. Prva je u Italiji gdje vremešni Don Minu pokušava spasiti ulogu vođe u mafijaškoj organizaciji. Povjerenje suradnika pokušat će zaraditi ogromnom količinom vrhunske robe – kokaina po cijeni koja će se suradnicima višestruko isplatiti. Don Minu velike nade polaže u unuka, ali njegova krv ima drugačije planove. Na drugoj strani zemaljske kugle pratimo Manuela i njegove vampire – vojnu postrojbu koja se bori protiv narko kartela u Meksiku. Postrojba koja ne igra prema pravilima već se koristi brutalnim metodama. Manuel je dvostruki igrač i njegovi su planovi puno veći od borbe protiv narcosa. Treća priča prati obitelj Lynwood – poslovne ljude koji moraju prebaciti desetke milijuna dolara vrijednu pošiljku u Italiju…

“Mi smo pokretači svjetske ekonomije” – Edward Lynwood

“Nula Nula Nula” je serija koju se može opisati kao kombinaciju “Narcosa” (sezona koje se odnose na Meksiko) i “Gomore”. Bez obzira na to što su obje spomenute serije superiornije od “Nule…”, Sollimin novi projekt ima i više nego dovoljno razloga za gledanje. Rečenica o pokretačima svjetske ekonomije jednog od protagonista filma prilično je ambiciozna s obzirom na to da je količina i vrijednost kokaina tek kućna zaliha Pabla Escobara (upravo je pokojni Escobar odnosno njegova organizacija puno je bolji primjer koliko je proizvodnja i trgovina kokainom velika i financijski teška ), ali autori serije pokazali su koliko je trgovina kokainom globalna stvar, kompleksan posao u koji je uključen ogroman broj ljudi. Sa svih strana svijeta.

 

Photo: Screenshot

Tri priče serije nisu ujednačene – dvije su uspjele i izvrsno pogađaju u srž organizacija kojima se bave te država iz kojih dolaze. Don Minu i talijanska priča ističe obitelj kao temelj mafijaških odnosa. Obitelj koja je rastrgana i opterećena izdajom, osvetom i izostankom lojalnosti ključnih članova. Istinite priče, filmovi i serije o mafiji uvijek su, u većoj ili manjoj mjeri, tematizirali obitelj – “Nula Nula Nula” nije iznimka. Meksički dio priče obitelj tematizira tek u prolazu – priča o Manuelu i njegovoj postrojbi koji su poznati pod imenom vampiri ističe korupciju kao jedan od ključnih problema borbe protiv narko kartela u Meksiku. Manuel i prijatelji prolaze puni krug – od pripadnika vojne postrojbe do novog šefa kriminalne organizacije. U talijanskim mafijaškim sukobima civili su (osim ako nisu članovi mafijaške obitelji) pošteđeni odnosno nisu dio obračuna. Meksički su obračuni divlji, potpuno nepredvidljivi i uzimaju nevine žrtve (jedna od najpotresnijih scena čitave serije je umiranje nedužne žrtve na tržnici).

Uz sve nasilje i krvave obračune autori serije uspijevaju pronaći tragove ljudskosti u protagonistima koji su nemilosrdni i koriste najbrutalnije metode (Don Mina, Stefano, Manuel…). Ne, Sollima i suradnici ne žele rehabilitirati likove i učiniti ih simpatičnima gledatelju – zrnce humanosti koje pronalazi dio je karakterizacije likova i način na koji su objašnjeni.

Ljubitelji akcije neće biti razočarani ako se odluče pogledati seriju – akcijskih, surovih i sirovih scena ima veliki broj. Dramskih elemenata također ne nedostaje i tu dolazimo do treće priče koja je najnezanimljivija i najmanje uvjerljiva. Dio priče koji se odnosi na Emmu i Chrisa koji prate isporuku kokaina nakon očeve smrti. Nije neuvjerljiva činjenica da su preuzeli očev posao – to je logično i potpuno očekivano. Međutim, problem je njihova odiseja kroz afričke države kada moraju mijenjati planove i pravce kretanja pošiljke. Teško je vjerovati kako bi brat i sestra, većinom nezaštićeni, uspjeli sačuvati kokain vrijedan desetke milijuna dolara…

 

Photo: Screenshot

Epizode serije, većinom, režirane su s puno stila. Posebno su interesantna (i većinom uspjela) redateljska rješenja u kojima se događaji prikazuju iz više perspektiva odnosno iz pozicije likova uključenih u događanja. Takvih je trenutaka sve više kako se serija bliži završetku….

Gabriel Byrne tek je mamac za publiku – lik kojeg glumac tumači brzo nestaje iz serije. Glavni glumački aduti su vrlo dobra Andrea Riseborough (jer i žena može voditi operaciju krijumčarenja), dijabolični i nemilosrdni Harold Torres kao Manuel i vrlo uvjerljivi Adriano Chiaramida kao Don Mino.

Iako nije na razini recentnih serija (“Narcos”, “Gomora”..) koje tematiziraju organizirani kriminal te proizvodnju i krijumčarenje narkotika “Nula Nula Nula” je serije koju vrijedi pogledati. Brutalna, sirova i surova prikazuje kako je posao bijelim prahom globalno raširen. Posao u kojem nema milosti te u kojem o(p)staju samo oni koji su spremni koristiti najbrutalnije metode. Oni koji nemaju milosti prema konkurenciji i protivnicima.

 

 

 

Share

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)