REDATELJ: Edgar Wright
GLAVNE ULOGE: Thomasin McKenzie, Anya Taylor-Joy, Matt Smith, Diana Rigg, Terence Stamp
VRIJEME TRAJANJE: 116 minuta
NAZIV ORIGINALA: Last Night in Soho
“Ne možeš me spasiti. Spasi sebe….” – Blondie
Britanski filmaš Edgar Wright jedan je od onih filmaša koji u većinu filmova koje je režirao ili napisao scenarij donosi dašak svježine i originalnosti. Kroz čitavu karijeru Wright vješto kombinira žanrove unutar jednog projekta i voli eksperimentirati s drugačijim pričama. Od horor-komedija (“Noć glupih mrtvaca”) preko Scotta Pilgrima i njegove borbe protiv svijeta (akcija, komedija, fantastika) i “Eksplozivnih murjaka” (bombastičan domaći prijevod za “Hot Fuzz”) do “Vozača” (akcijska drama uz puno dobre glazbe), Wright se uspješno poigrava žanrovima i isporučuje neobične, ali rado gledane filmove (čak i oni koji Wrighta ne vole priznaju engleskom filmašu crtu originalnosti i činjenicu kako su njegovi projekti pomaknuti. Drugačiji, neočekivani… “Posljednja noć u Sohou” nastavlja uspješan redateljski niz (Wright je i jedan od scenarista filma)….
Mlađahna Eloise opsjednuta je modom. Modnim svijetom šezdesetih godina prošlog stoljeća – zapravo, njena opčinjenosti šezdesetima ne odnosi se samo na modu. Glazba je također jedan od razloga zbog kojih Eloise obožava šezdesete. Eloise živi na selu s bakom, majka je tragično skončala život. Ona želi studirati modni dizajn na fakultetu i pretvoriti životnu strast u posao. Želja se ispunjava – Eloise je primljena na fakultet u Londonu i želje je ispunjena. Djevojka odlazi u London, pronalazi smještaj u studentskom domu, ali život u velikom gradu nije jednostavan i lak. Posebno ne u Sohou, dijelu Londona koji je promijenio mnoge sudbine i uništio snove djevojaka poput Eloise. Danas, u sadašnjosti, ali i prošlosti…
Komedija je, u većini prethodnih filmova Edgara Wrighta, bila prisutna u većoj ili manjoj mjeri. “Posljednja noć u Sohou” nema grama komedije, ali je možda i najbolji film koji je redatelj snimio u dosadašnjoj karijeri.
Ako nema komedije, kojim se onda žanrovima poigrava redatelj u “Posljednjoj noći u Sohou”? Film počinje kao drama – priča o Eloise koja dolazi u veliki grad (u ovom slučaju London) kako bi ostvarila snove. Živjela i radila modu. Drama se Eloise događa jer djevojka je drugačija – ona je povučena, samozatajna (djelomično i zbog prošlosti odnosno majčine smrti). Drugačija, ali talentirana i radišna. U trenutku kada se Eloise preseli na novu adresu kod nove stanodavke, simpatične gospođe Collins, “Posljednja noć u Sohou” postaje raznobojni, stilski dotjerani i napeti koktel fantastike, trilera s elementima horora.
Wright izvrsno i smisleno radi prijelaz između žanrova – nekim čudom Eloise pronalazi način kako se vratiti u prošlost. Blještavilo Londona odnosno Sohoa šezdesetih godina prošlog stoljeća – baš onaj period kojima je Eloise opčinjena. Eloise upoznaje Blondie, svestranu i talentiranu djevojku koja želi uspjeti (baš kao i Eloise, ali u drugom poslu). Međutim, Soho odnosno London je progutao i uništio njene snove – sve uz pomoć slatkorječivog i dvoličnog menadžera Jacka. Čovjeka koji će zauvijek uništiti veliki i očaravajući talent mlade Blondie…
Wrightov film ispunjen je iznenađenjima i gledatelju je teško predvidjeti u kojem će smjeru radnju krenuti odnosno kako će se priča rasplesti. Zapravo, gledatelj nije siguran da li se Blondie i povratak u prošlost zaista događa ili je plod mašte, možda i psihičke nestabilnosti, posljedica Eloisine prošlosti (samoubojstvo majke). Postoji osumnjičeni, ali u filmu ništa nije onako kako isprva izgleda…
“Posljednja noć u Sohou” raskošan je, stiliziran, maštovito i dinamično režiran film. Bez obzira na napetost i neočekivane događaje koji se redaju ispred gledatelja, Wright ne zanemaruje vizualan doživljaj filma koji je i više nego dojmljiv. Iza blještavila Sohoa skrivaju se mračne tajne, stravične sudbine i…. Zasluge za dojmljiv izgled filma pripadaju i prvom čovjeku fotografije Chung – hoon Chungu koji je isti posao radio na filmovima “Oldboy” (onaj pravi ne američki remake), “Stoker”, “Sluškinja” kao i na predstojećoj “Disney/Star Wars” seriji “Obi-Wan Kenobi”
Wright je okupio izuzetnu glumačku ekipu – Eloise i Blondie glavne protagonistkinje filma interpretiraju nastupaju mlade, izuzetno talentirane glumice. Eloise je Thomasin McKenzie (poznata po ulozi u filmu Jojo Rabbit ) dok je Blondie Anya Taylor-Joy (serija Damin gambit ). Eloise su različite, ali opet toliko slične – svaka na svoj način želi uspjeti, predane su i fanatično posvećene cilju, ali različite su njihove sudbine. Thomasin McKenzie je sjajna u ulozi samozatajne i povučene, vidljivo ranjene djevojke koja se probija kroz život i pokušava uspjeti u gradu koji ne ostvaruje snove uvijek i svakome. Jer ispod površine i blještavila kriju se tajne prošlosti….
Thomasin McKenzie je sjajna, ali show je ukrala Anya Taylor-Joy. Njeni ogromni glumački potencijali mogli su se vidjeti u spomenutoj seriji “Damin Gambit”, “Peaky Blinders” te filmu “Vještica”. Taylor- Joy je savršen izbor za ulogu Blondie, glumački talent je još jednom potvrđen, ali glumica je ovdje uspješna kao pjevačica i plesačica… Nikako se ne smije zaboraviti i Terencea Stampa – glumačkog veterana u sporednoj ulozi.
Glazba odnosno soundtrack posebno je važan dio filma. Dominiraju poznate i manje poznate pjesme iz šezdesetih te Anya Taylor-Joy i njena izvedba skladbe “Downtown” (originalna izvedba Petule Clark).
Očekujte neočekivano – tako izgleda najkraća najava novog filma Edgara Wrighta. Stiliziran, vizualno dojmljiv i bojama raskošan film počinje kao drama, ali su u tren oka pretvara u psihološki triler s elementima horora i fantastike. Da, “Posljednja noć u Sohou” je drugačiji od onog što smo navikli gledati u kinu (teško se ne sjetiti Lyncha u pojedinim trenucima) – napeto i originalno filmsko iskustvo ispunjeno snažnim glumačkim izvedbama.
OCJENA: 8
Odgovori