Naslovnica Filmovi RECENZIJA: UBOJSTVO U VENECIJI – Noć vještica traži stravične priče

RECENZIJA: UBOJSTVO U VENECIJI – Noć vještica traži stravične priče

Foto: 20th Century Studios

REDATELJ: Kenneth Branagh

GLAVNE ULOGE: Kenneth Branagh, Michelle Yeoh, Kelly Reilly, Jamie Dornan, Tina Fey, Riccardo Scarmacio, Jude Hill

TRAJANJE: 100 minuta

NAZIV ORIGINALA: A Haunting in Venice 

 

Kenneth Branagh kao Hercule Poirot – priča treća. Britanski je filmaš oživio slučajeve jednog od najpopularnijih detektiva 2017. godine filmom Ubojstvo u Orient Expressu. Branagh (glavni glumac i redatelj) odabrao je jaku glumačku ekipu (Johnny Depp, Penelope Cruz, Judi Dench, Michelle Pfeiffer, Willem Defoe…) i snimio, bez obzira na nevjerojatne propuste (npr. Slavonija izgleda poput Mordora) solidan film koji je slučajeve velikog detektiva vratio u fokus kino publike. Pet godina kasnije (uz nekoliko odgoda zbog kino razloga) stigao je novi zločin koji Poirot treba riješiti. “Smrt na Nilu” kostimografski je i scenografski raskošan, ali bez napetosti i većih (ugodnih) iznenađenja. No, Branagh i njegov Poirot idu dalje – stigao je i treći slučaj pod naslovom “Ubojstvo u Veneciji”.

Radnja filma smještena je u 1947. godinu – mjesto radnje je, kako i sugerira naslov, Venecija. Poirot je, razočaran u ljude i događaje iz prošlosti, odustao od detektivskog posla. Iako se slučajevi (doslovno) nude na svakom uglu, Poirot ne želi rješavati zločine – za njegov se mir brine tjelohranitelj Portfoglio. Rutinsku svakodnevicu prekida posjet Ariadne Oliver autorice kriminalističkih romana. Ona poziva Poirota na seansu na Noć vještica. Seansa se održava u oronuloj palači kojoj je vlasnica Rowene Drake. Rowene je nedavno doživjela tragediju od koje se teško oporavlja – tijekom i nakon seanse počinju se događati čudne stvari – kulminacija je ubojstvo i jedini koji može uhvatiti ubojicu je…Hercule Poirot…

“Ubojstvo u Veneciji” je, u odnosu na prethodne Branagh – Poirot filmove, drugačiji – prije svega mračniji te u trenucima koketira s hororom. U redu, za okorjele ljubitelje horora “Ubojstvo u Veneciji” je tek kamilica, blagi horor povjetarac, ali za prethodne filmove te za većinu ostalih ekranizacija priča slavnog detektiva riječ je o značajnom iskoraku kada je o stravičnom ugođaju riječ.

Strah i neizvjesnost redatelj počinje graditi scenografijom – većina radnje filma odvija se u oronuloj palači koja je nedavno obilježena tragedijom. Prostorije palače ispunjene su uspomenama i tjeskobom – vani je oluja, vjetar udara na vrata, more bjesni… prisutni ne mogu izaći. Netko od njih je ubojica…

Noćas smo svi u strahu.” 

 

Foto: 20th Century Studios

Spomenuta scenografija, mračan ugođaj palače koja je nekada bila ljepotica Venecije dok je sada zlokobno mjesto mrtvih uvod su u priču. Poirot je suočen s izazovom pojave paranormalnih, natprirodnih pojava. Seansa znači prizivanje duhova – detektiv koji vjeruje samo i isključivo u racionalna objašnjenja suočen je s događajima koje nije jednostavno objasniti. Početni pokušaj prevare Poirot će brzo razotkriti no kako minute filma odmiču tako je pred detektivom (i gledateljima filma) sve više izazova koje nije jednostavno objasniti.

Branagh slavnog detektiva suočava s paranormalnim, Poirot je i žrtva zavjere. Poirot je manje samouvjeren, više sumnjičav, ponekad i nesiguran, ali i dalje održava reputaciju vrhunskog detektiva iako okolnosti u kojima se našao nisu jednostavne.

Otprilike pola sata filma bavi se seansama i pripremama za ono što slijedi – nakon prvog ubojstva “D film dobiva prepoznatljive konture u mračnom okruženju. Dogodilo se ubojstvo – osumnjičeni su svi prisutni. Tijekom istrage odnosno ispitivanja detektiva Poirota otkrivaju se sudbine prisutnih – kroz njihove priče redatelj tematizira teizam i ateizam, ratne veterane slomljene PTSP-om, pohlepu i beskrupuloznost, migracije…protagonisti nisu jednako zanimljivi, ali ambicija dubljeg prikaza likova ne može se osporiti.

Glumačku ekipu predvodi redatelj Kenneth Branagh. U “Ubojstvu u Veneciji” njegov je Poirot manje teatralan i razmetljiv – slavni je detektiv znatno više nesiguran (u sebe odnosno vlastitu percepciju događaja) i ranjiv. S obzirom na događaje u filmu, Branagh je, većinom, pogodio s načinom interpretacije slavnog detektiva. Michelle Yeoh prenaglasila je lik kojeg interpretira, Tina Fey uvjerljivo dvolična – vrlo dobar je i+ Jude Hill u ulozi dječaka Leopolda koji je ključan za čitav slučaj odnosno priču filma.

Mistika i mračan ugođaj, ubojstvo i istraga, zločin i kazna...sve navedeno i nešto više od toga može se pronaći u filmu “Duhovi u Veneciji”. Novi film serijala o slučajevima detektiva Poirota u režiji i interpretaciji britanskog filmaša Kennetha Branagha najbolji se do sada. Nakon razočaravajućeg prethodnika (“Smrt na Nilu”), “Ubojstvo u Veneciji” mogao bi u budućnosti donijeti još neki slučaj slavnog detektiva u režiji/interpretaciji Kennetha Branagha.

 

OCJENA: 7