RECENZIJA: AVA – plaćeni ubojica na grupnoj terapiji

REDATELJ: Tate Taylor

GLAVNE ULOGE: Jessica Chastain, John Malkovich, Colin Farrell, Geena Davis

TRAJANJE: 96 minuta

Mnogima je Avino lice posljednje što su vidjeli u životu. Ona je vrhunski plaćeni ubojica burne životne priče – osam godina je prošlo od trenutka kada je Ava otišla iz grada, ostavila voljenog Michaela, sestru i majku. Nakon odlaska postala je plaćeni ubojica, radi za tajnu organizaciju – prvi nadređeni je Avin mentor i učitelj Duke. Ipak, iz nekog razloga nakon osam godina i desetaka leševa koje je ostavila iza sebe Ava se vratila kući. Pokušat će Ava povezati pokidane obiteljske odnose, ali prije toga mora preživjeti jer čovjek koji vodi organizaciju smatra kako je Ava postala previše rizična za posao i želi se riješiti jedne od najboljih…

Posljednjih je godina Jessica Chastain postala jedna od najvažnijih ženskih figura Hollywooda. Glumica koja je nanizala veliki broj vrlo dobrih i odličnih uloga nastupa u filmovima različitih žanrova – od trilera s povijesnim predznakom (“Zero Dark Thirty”) preko drama (“Eleanor Rigby” trilogija, Gospođica SloanVelika igra …) i znanstvene fantastike (Interstellar ) sve do horora (MamaCrimson Peak ). Okušala se, dakle, Jessica Chastain u svim žanrovima osim…akcijskog. Niti jedan od filmova koje je snimila nije pravi, punokrvni akcioni film i glumica je odlučila zatvoriti krug te realizirati akcijsku filmsku priču. “Ava” je snimljena pod etiketom “Freckle films” – kompanije koju je 2016. godine osnovala Jessica Chastain…

Prvi izbor za redatelja filma bio je Matthew Newton, ali je zbog nefilmskih razloga (obiteljsko nasilje) Newton morao odstupiti – potpisan je kao scenarist dok je konačni proizvod potpisao Tate Taylor (slabašna ekranizacija knjige “Djevojka u vlaku”). U kojoj je mjeri promjena redatelja utjecala na konačni proizvod, vjerojatno, nikada nećemo saznati.

“Ava” je kombinacija  “Atomske plavuše , “Nikite” Luca Bessona i “Dugog oproštaja” (glumačka poveznica između “Ave” i “Dugog oproštaja” je Geena Davis) uz opasku da su spomenuti filmovi, svaki na svoj način, zanimljiviji, atraktivniji i akcijski superiorniji od filma Tatea Taylora. Nakon akcijskog početka, Avine egzekucije film ostaje u raskoraku između akcije i obiteljske drame s iskupljenjem.

Nakon desetaka profesionalnih ubojstava glavna se (anti)junakinja filma odlučila vratiti obitelji. Iako je nestala prije osam godina ona je zadržala kontakt sa sestrom (spominje se mail koji Ava nije pročitala) ili možda ipak kontakta nije bilo? Dio filma koji se bavi obiteljskom i ljubavnom Avinom pričom većinom je promašen (tek završetak filma donosi krhotine smisla u obliku Avinog iskupljenja prema sestri i nesuđenom suprugu), neuvjerljiv i, uz izuzetak spomenutog detalja, potpuno nepotreban. Bivša ovisnica i savršeni ubojica ničim izazvana vraća se na mjesto nesreće kako bi posjetila one od kojih je iznenada pobjegla. Motivi i razlozi? Mutni i nepoznati kao i većina poteza i odluka ne samo Ave već i većine likova koje gledamo u filmu.

Nejasni su i motivi Avinog poslodavca koji se iznenada želi riješiti jedne od najboljih – iako je Ava vrhunska profesionalka i posao odrađuje na pravi način odjednom se nađe na listi za odstrel. Razlog? Ona je psihotična i razgovara s metama odnosno ljudima koje je likvidirala (ili će likvidirati). Jer njene rečenice upućene mrtvim metama bitno utječu na posao. Ili njeni razgovori imaju veze s događajima od prije nekoliko godina. Događajima koji nisu objašnjeni i zapravo ne znamo o čemu je riječ.

Prethodne rečenice tek su dio nereda, nedorečenosti i praznina u scenariju odnosno priči filma. Dijalozi su, većinom, loše napisani – ponegdje su stravično banalni i filmu oduzimaju dramatiku, napetost i dinamiku.

U redu, priča nije nešto nezaboravno, ali što je s akcijskim scenama koje bi Chastain potvrdile kao akcijsku junakinju? One su otprilike na razini priče – neuvjerljive, nepregledne, snimljene bez nadahnuća.

Okupila je “Ava” zanimljivu glumačku ekipu. Jessica Chastain je u prvom planu, ali glumica se nije okružila anonimcima – John Malkovich i Colin Farrell najpoznatija su imena koja se, uz glavnu glumicu, mogu vidjeti u filmu. Malkovich je rutinski odradio ulogu dok Farrell nije ostavio snažniji dojam u ulozi šefa organizacije koji vlastito dijete usmjerava prema poslu plaćenog ubojice.

Promocija Jessica Chastain u akcijsku junakinju nije uspio. “Ava” je neuzbudljivo i, većinom, nezanimljivo stvorenje – podjednako neuspjelo u akcijskim, ali i dramskim trenucima. No, Chastain je najmanje zaslužna za konačni izgled filma – uz smislenije napisan scenarij i raspoloženijeg redatelja njene akcijske ambicije mogle bi biti ispunjene. Do tada Chastain gledamo u filmovima drugih žanrova gdje se, za sada, puno bolje snalazi.

OCJENA: 4