Nova, deseta po redu, GOODTALKING runda neameričkih preporuka je pred Vama. Tematski različiti – pet filmova koji zaslužuju Vašu pažnju. Odabranih pet su:
1. OSVETA (Revenge) – (2017) Francuska, Belgija
Napisala je francuska filmašica Coralie Fargeat scenarij za “Osvetu”, režirala film i donijela jednu od najkrvavijih osvetničkih priča posljednjih godina. Osvetnica se zove Jen – ljubavnica Richardova. Stigla je Jen na njegovo imanje i doživjela pakao – pretučena i zlostavljana Jen je pobijedila smrt i vratila se po osvetu.
“Osveta” plovi na valu filmskog feminizma koji se može pronaći u mnogim projektima posljednjih godina. Nakon što je uspjela preživjeti Jen ne želi pobjeći, sakriti se ili nestati. Ona želi osvetu i učiniti će sve da osvetu i dobije. Malo je brutalnih i krvavih filmova kao što su “Osveta” snimljenih posljednjih godina (u nekim trenucima protagonisti filma doslovno se valjaju u krvi). Za gledatelje osjetljive na žestoko nasilje možda je najbolja odluka izbjeći gledanje filma – za sve ostale preporuka za stiliziranu, žestoku i brutalnu osvetnicu Jen (vrlo dobra Matilda Lutz)
GOODTALKING recenziju za “Osvetu” možete pročitati OVDJE
2. SEDAM KUTIJA (7 CAJAS), 2012 – Paragvaj, Španjolska
“7 kutija” paragvajski je koktel trilera i akcije u kojem je glavni protagonist sedamnaestogodišnji Viktor koji sanja novi mobitel. Nema Viktor novaca za kupnju – dane provodi na tržnici u glavnom paragvajskom filmu Asunciono gdje pomaže svima kojima je pomoć potrebna. Uz malu zaradu pomaže zaposlenima na tržnici, ali nikako skupiti dovoljno novca za mobitel. No, čini se da se Viktoru osmjehnula sreća – za lagan posao dobit će 100 dolara. Treba dostaviti sedam kutija i novac je njegov. No, Viktor ne zna koji je sadržaj kutija….
Redatelj i redateljica filma vješto grade napetost i neizvjesnost tijekom filma. “7 kutija” vješto kombinira žanrove – u jednom trenutku film je drama, zatim postaje triler pa slijedi i akcija. Što je u kutijama i hoće li Viktor dostaviti kutije te kupiti mobitel saznat ćete ako pogledate film.
3. TERET (2018), Hrvatska, Srbija, Iran, Katar, Francuska
Film scenarista i redatelja Ognjena Glavonića prošlogodišnji je festivalski hit. U Cannesu je “Teret” dobio izvrsne kritike – kritičar “Varietya” usporedio je “Teret” sa “Nadnicom za strah”. Film je proglašen najboljim na filmskom festivalu u Zagrebu, Leon Lučev osvojio je nagradu za glavnog glumca u Sarajevu. Nagrade i kritičarski hvalospjevi opravdani su – priča o običnom čovjeku koji u teškim vremenima pokušava (pre)živjeti (preživljavanje je u ratnim vremenima često teška stvar) i na taj način zapravo postaje režimski čovjek kompleksan je i tmuran filmski doživljaj. Životna uloga Leona Lučeva uz asistenciju vrlo dobrog Pavla Čemerikića. Jedan od najboljih filmova snimljenih na ovim prostorima u posljednjih desetak godina.
GOODTALKING recenziju za “Teret” možete pročitati OVDJE
4. THE NIGHT COMES FOR US (2018), Indonezija
U prethodnim je neameričkim preporukama na ovim stranicama bilo riječi o dva “Raid” filma (“Redemption” i “Berandal”). Riječ je o filmovima koji pripadaju najboljim akcijskim ostvarenjima u 21 stoljeću. Za sve koji vole “Raid” preporuka za “The Night Comes For Us” film koji se pojavio na “Netflixu” (ne, film nije na razini Raida, ali je pravi izbor za ljubitelje akcije). Poveznice s Raidom (osim akcije) su glumci Iko Uwais (u ovom filmu negativac) i Joe Taslim koji su zajedno nastupili u prvom “Raid” filmu. Priča filma je jednostavna – mafijaški plaćenik Ito prolazi katarzu i odluči zaštititi djevojčicu koja je njegova iduća meta (dijelovi priče podsjećaju na Ajeossi”). Takva odluka od lovca stvara lovinu i Ito se nađe na meti svih mogućih kriminalaca Jakarte. Film nevjerojatnih akcijskih vratolomija, nasilan do bola s fantastičnim akcijskim izvedbama – glumaca i kaskadera.
5. DOGMAN (2018) – Italija, Francuska
“Dogman” je jedan od onih filmova koji su prošli ispod radara mnogim ljubiteljima filma. Nažalost – film redatelja Matea Garronea (“Gomora”) vrijedan je gledanja iz više razloga. Priča o Marcellu, dobrodušnom vlasniku salona za liječenje pasa i lokalnom kriminalcu Simoneu koji terorizira čitav kvart i kojem Marcello ne može reći ne (svatko ima točku pucanja pa tako i Marcello), autentična je i vrlo uvjerljivo napisana životna priča. Garrone je, ponovo, napravio pravi redateljski posao kao i sjajni Marcello Fonte u glavnoj ulozi. Film o psima i ljudima, potrazi za boljim životom te granicama izdržljivosti.
GOODTALKING recenziju za “Dogmana” možete pročitati OVDJE
Odgovori