RECENZIJA: SEDMO NEBO – Ksenija, moram ti nešto reć’….

REDATELJICA: Jasna Nanut

GLAVNE ULOGE: Krešimir Mikić. Nikša Butijer, Iva Mihalić, Iva Jerković, Lukrecija Tudor, Dejan Aćimović, Zvonimir Jurić

TRAJANJE: 88 minuta

“Trebaš biti čvršći. Čvršći i direktniji.” – Dinko

Hrvatskim filmovima publika odnosno ljubitelji filma puno toga zamjeraju – nekada su zamjerke i negativne kritike opravdane. Velike se teme (događaji, ljudi…), ponekad, obrađuju na karikaturalan način i filmovi izgledaju poput nekakvih parodija na stvarne osobe i događaje nego na povijesni, filmski dokument vremena. Prigovara se i neprirodan govor odnosno dijalozi između likova kao i nedostatak, odnosno manjak recentnih filmova koji se bave običnim ljudima i njihovim sudbinama. Njihovim pričama. Ipak, posljednje baš i nije toliko točno – priče o običnim, malim (ili malo većim) ljudima i prikazi njihovih sudbina nisu rijetka pojava i ono što je najvažnije takvi su filmovi u posljednje vrijeme i najbolji dio domaće kinematografije. Tragično, stvarnim događajima inspirirano Sigurno mjesto , bolno tih i šutljiv “4:2” pa i pomaknut, jeziv Stric primjeri su takvih filmova. Žanrovski, spomenuti filmovi su drame i triler dok je u kino dvorane stigla filmska priča o ljudima koja, iako se dotakla ozbiljnih tema, u sebi sadrži puno duhovitih trenutaka. “Sedmo nebo” ime je filma…

Glavni protagonist priče je Ninoslav Radman, čovjek na rubu, čovjek koji se nalazi u situaciji u kojoj mu ionako visoki krvni tlak dodatno raste. Na poslu je Ninoslav u vječnom stresu – kako zbog rokova (jer nema businessa do show businessa) tako i zbog atraktivne plesačice Tamare. Tamara i Ninoslav ljubavnici duže su vrijeme ljubavnici (tri godine, kaže ona) – ona želi dijete, ali postoji i problem. Ninoslav je u braku s Ksenijom, otac je dvoje djece i mora donijeti, veliku životnu odluku …ili možda ne mora?

Iz prethodnih je rečenica vidljivo kako je glavni protagonist filma…preljubnik. Čovjek koji vara ženu i uporno laže ljubavnici. Ipak, bez obzira na preljub i laži, Ninoslava gledatelji i gledateljice neće prezirati – riječ o čovjeku koji je izgubljen u krizi srednjih godina, opterećen problemima s visokim tlakom i, na kraju priče, kukavica. Nema hrabrosti priznati nevjeru, ali je jednako (blago rečeno) neodlučan priznati ljubavnici kako nikada neće napustiti obitelj.

Ninoslav je daleko od izgleda i stava zavodnika odnosno fatalnog muškarca. Upravo suprotno – uvijek nervozan i pod stresom on, unatoč složenoj situaciji u ljubavnom životu, nije zanemario djecu i posao. Zbunjen i neodlučan on bi promijenio sve, ali ništa promijeniti ne želi. Iako situacija koju je Ninoslav stvorio nije bezazlena, redateljica vješto s dozom suosjećanja ismijava glavnog protagonista i njegove postupke. Ponekad je humor mekan i lagan, ali ponekad je žestok i pomalo crn.

Oko glavnog protagonista redateljica (koja je i scenarista filma) poslagala je likove neophodne za funkcioniranje priče. Prije svih treba spomenuti kuma Dinka kod kojeg Ninoslav ima redovite seanse i(li) treninge (kakve, Vama, drage čitateljice i štovani na Vama je da otkrijete). Interakcija Dinka i Ninoslava najzabavniji su i najduhovitiji trenuci filma. Glavne protagonistice filma, svaka na svoj prevarena i izložena Ninoslavovim lažima, također su zanimljivi i životni likovi. Gospođa Ksenija Radman vrlo brzo slijedi tragove nevjere koje Ninoslav ostavlja dok je mlađahna Tamara zaljubljena, onako idealistično, mladenački – bez kočnica. Baš kako se to često događa mladim ljudima… teško se oteti dojmu kako je scenaristica i redateljica inspiraciju za likove filma (neke, ne sve ili možda….) pronašla među poznatim osobama iz privatnog, stvarnog života.

Priča odnosno scenarij te glumačka ekipa najveći su aduti filma. O radnji je u tekstu dosta rečeno – nekoliko rečenica o glumačkoj ekipi. Krešimir Mikić je izvrstan kao zavodnik 21. stoljeća. Čovjeka koji nema kontrolu nad svojim životom (posljedica njegovih postupaka) polako, ali sigurno pritišće teret laži koje svakodnevno izgovara. Istina se, ionako sazna prije ili kasnije. Nikša Butijer je jednako izvrstan, možda i bolji od Mikića u ulozi Dinka – vrlo dobar je i ženski dio glumačke ekipe – Iva Mihalić kao gospođa Radman i Iva Jerković Oreški u ulozi Tamare.

Nešto manje od devedeset minuta “Sedmog neba” ispunjeno je smijehom, zafrkancijom, nevjerom i dramom – ipak, najvažnije od svega je kako čitavim trajanjem filma “Sedmo nebo” životna priča koja se (uz varijacije na temu) može sresti svuda oko nas (možda je i netko od čitatelja ovih redaka neki Ninoslav, Ksenija ili Tamara). Film redateljice Jasne Nanut duhovito i zabavno prikazuje te komentira vječnu temu ljudskog društva (nevjeru). Likovi su uvjerljivo životni i razigrani – film sadrži točno onoliko minuta koliko je potrebno za ispričati priču. Završetak je ionako novi početak. Za koga i kakav će taj početak biti? To je već za neku novu filmsku priču. Nadajmo se s istom ekipom iza i ispred kamere…

OCJENA: 7.5