96 SATI: U BIJEGU

REDATELJ: Olivier Megaton
GLAVNE ULOGE: Liam Neeson, Forest Whitaker, Maggie Grace, Dougray Scott, Famke Jensen
TRAJANJE: 105 minuta

Nekada davno Luc Besson je režirao nekoliko filmova kojima je zauvijek “kupio” ljubitelje sedme umjetnosti (“Leon”, “Veliko plavetnilo”, “Nikita”…). Posljednjih godina Besson svaštari; više producira i piše scenarije, manje režira (“Malavita”, “Lucy”). Karijeru je posvetio “EuropaCorpu”, kompaniji koja je u Bessonovom većinskom vlasništvu. Kreativno, Besson je daleko od najboljih dana no mora se priznati da se dobro snalazi u komercijalnim vodama. Najveći hit “EuropaCorpa” je serijal “Taken” sa Liamom Neesonom u glavnoj ulozi. Prva dva filma su zaradila nešto manje od 600 milijuna dolara u svjetskoj distribuciji (uloženo oko 70 milijuna). Naravno, bilo je pitanje vremena kada će Besson krenuti u realizaciju trećeg filma. “Posljednje poglavlje” trilogije je “sletjelo” u naša kina sa ekipom koja je radila i na “dvojci”. Redatelj je (ponovo) Bessonov čovjek od povjerenja Olivier Megaton (“Colombiana”, “Transporter 3”), scenaristi su Besson i Robert Mark Kame dok su glumačkoj ekipi dodani uvijek zanimljivi Forest Whitaker i Dougray Scott. Rezultati na kino blagajnama su ponovo izvrsni, ali kreativno “96 sati: U bijegu” je tek malo iznad lošeg drugog filma iz trilogije.

Prvi susret sa Bryanom Millsom u trećem filmu je u dućanu. Mills kupuje veliku pandu (ne živu nego igračku) i odlazi čestitati mezimici rođendan. Međutim, Kim (Maggie Grace) je prerasla igračke ima važnijih problema pa iznenađenje nije uspjelo. Kasnije toga dana Bryan se nalazi sa bivšom suprugom Lenore (Famke Jensen) koja ima bračnih problema. Saznavši za njihov susret njen muž Stuart (Dougray Scott) posjećuje Bryana i moli ga da se više ne susreće sa Lenore. Barem dok ne riješe bračne probleme. Mills pristaje i taman kada izgleda da se stvari normaliziraju Lenore je ubijena a glavni osumnjičeni je Bryan Mills…..

Što nam novo donosi treći, navodno, posljednji film o Bryanu Millsu? Osim Foresta Whitakera i činjenice da se glavni zaplet ne temelji na otmici nego na ubojstvu (što ne znači da otmice nema) sve ostalo je viđeno u prethodnim nastavcima. Uvodnih dvadesetak minuta filma prolazi u prikazu obiteljskih problema Millsovih; otac koji nikako da prihvati odrastanje svoje curice, majka odnosno bivša supruga koja je “udana za jednog muškarca a sanja o drugom” i kćeri koja je saznala vrlo važnu vijest. Teme kojima se bave uvodne minute filma odnosno odnosi između likova izgledaju kao dobar materijal za epizode telenovele. No, nakon uvoda događa se ubojstvo i “96 sati: U bijegu” postaje akcioni triler. Istraga ubojstva, odnos između Millsa i detektiva Dotzlera podsjećaju na “Bjegunca” i nadmudrivanje Harrisona Forda i Tommy Lee Jonesa. Nažalost, samo podsjećaju; “Bjegunac” je film koji je režiran i odglumljen sa puno više strasti i znanja.

 

Akcijske scene su dobro zamišljenje, Megaton bira zanimljive, neuobičajne lokacije (škola, lift, dućan). Međutim, histerična, “nabrijana” režija Millsovih obračuna sa negativcima je nepregledna, teška za gledanje i vrlo brzo počinje iritirati. Negativci filma su često karikaturalni, ne izgledaju previše zanimljivo. Glumačka ekipa filma (osim Neesona kojem je stalo do lika kojeg tumači) izgleda prilično nezainteresirano, odrađuju posao bez previše emocija.
Nažalost, “96 sati: U bijegu” je ispunio očekivanja. Riječ je o nastavku koji je zaradio milijune i ostavio prazninu kod većine ljubitelja filma. Iako se film najavljuje kao posljednje poglavlje priče o Bryana Millsu nije nemoguće da u budućnosti doživimo novi nastavak. Novi član obitelji Mills je na putu a kandidata za otmicu ima dovoljno….

OCJENA: 5

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)