REDATELJ: Scott Mann
GLAVNE ULOGE: Jeffrey Dean Morgan, Robert De Niro, Dave Bautista, Gina Carano, Kate Bosworth
TRAJANJE: 93 minute
NAZIV ORIGINALA: Heist
“Ovo je stvar principa, a ne novca.” – The Pope
Vaughn (Jeffrey Dean Morgan) radi u kockarnici. Bivši je vojnik koji je život podredio kćeri. Malena je bolesna i Vaughn hitno treba 300 000 dolara kako bi podmirio troškove liječenja. Pomoć potraži od kriminalca pred mirovinom, vlasnika kockarnice The Popea (Robert De Niro). Pope odbija pomoći, a zbog reakcije na Popeovu odluku Vaughn dobije otkaz. Očajan, Vaughn zajedno s Coxom organizira pljačku. Ekipa uspije oteti novac no događaji se ne razvijaju onako kako su planirali….
“Bus 657” ili “Pljačka” (Heist) ,kako sugerira poster filma, novi je akcijski triler na programu naših kina. U neka prošla filmska vremena pogled na naslovnicu bio bi dovoljan za kupnju kino ulaznice i sigurnost da je u pitanju barem dobar projekt. Razlog je, naravno, Robert De Niro. No posljednjih godina De Niro je postao poput kolege Nicholasa Cagea; dojam je da ne odbija ponude. Cage je u financijskim problemima pa se može shvatiti njegova aktivnost. De Niro (koliko je piscu ovih redaka poznato) nema financijskih problema, ali svejedno je posljednjih godina nastupio u velikom broju filmova. Dogodi se De Niru i poneki zanimljiv projekt ali znatno više je filmova i uloga koji su daleko ispod razine velikana sedme umjetnosti (“Sezona lova” naprimjer). “Bus 657” jedan je od slabijih De Nirovih filmova, potpuno nevažan za glumčevu filmografiju.
Tematski, “Bus 657” kombinacija je “John Q” i “Brzine”. Nemoć da se pomogne bolesnom djetetu tjera Vaughna na radikalnu odluku. Uvodni dio nastoji unijeti u priču što više dramatike dok nakon pola sata kreće akcijski dio koji se odigrava u autobusu. Cijelim trajanjem filma redatelj pokušava pridobiti gledatelja, izazvati emociju ali u tome, većim dijelom, ne uspijeva.
“Klišej” – reakcija je Popea kada saznaje za mjesto u koje žele pobjeći pljačkaši. Doista, “Bus 657” sadrži ponešto klišeja ali to i nije najveći problem. “Bus 657” ugušen je čudnim scenarističkim rješenjima i neuvjerljivim likovima.
Zaplet filma neuvjerljiv je i potpuno promašen. Na jednoj strani je mafijaš koji posluje tridesetak godina. U jednom tjednu se u njegovom kasinu “opere” tri milijuna dolara. Takav lik (koji ima i obiteljsko-zdravstvenih problema) na kraju životno-mafijaškog puta odbija pomoći jednom od najvjernijih i najlojalnijih zaposlenika (Vaughn je, između ostalog, odležao zatvorsku kaznu i nije “otkucao” Popea) mada je u pitanju život djeteta. Koliko su mafijašima važni lojalnost i vjernost opjevano je u mnogim filmovima, dokumentarcima i knjigama. Međutim Pope ne samo da odbija Vaughna već ga i otpušta i baca na cestu. Nije to sve; ostarjeli mafijaški šef ubija za desetak tisuća dolara. “Stvar je principa” kaže on. Ma dajte kakvi principi; stari mafijaški vuk koji okreće milijune ubija za desetak tisuća dolara. Teško probavljiva scenaristička odluka. Roberta De Nira gledamo u ulozi u kakvoj ga nismo imali prilike vidjeti. Sve ono što je gradio u mafijaškim filmovima (“Kum”; “Dobri momci”, “Bilo jednom u Americi”, “Casino”) De Niro je u slučaju “Busa 657” potpuno izokrenuo, promijenio. Katarza koju Pope prolazi u finalu filma ne popravlja stvari već stavlja upitnik iznad gledateljeve glave. Zašto je uopće trebalo doći do pljačke?
Glavni lik filma je brižni otac, radnik u kazinu, bivši vojnik, pravednik, veliki kombinator i filantrop. Vjerojatno postoji poneka Vaughnova kvaliteta koju sam zaboravio. Takav vrhunski profesionalac pljačku planira u fast food restroranu koristeći se hranom.
U uvodnom dijelu filma redatelj pokušava izazavati emotivnu reakciju teškom sudbinom malene djevojčice dok u ostatku filma želi stvoriti napetost pucnjavom i neizvjesnom sudbinom nedužnih putnika. Unatoč psihotično-agresivnom Coxu (Dave Bautista) ne uspijeva šokirati niti pretjerano zabrinuti gledatelja. Bez obzira na “veliki obrat” u filmu radnja se raspliće na očekivan način.
“Bus 657” daleko je od nezaboravne filmske vožnje. Riječ je o neuzbudljivom i predvidljivom projektu koji brzo odlazi u filmski zaborav.
OCJENA: 5
Odgovori