REDATELJ: Dean Devlin
GLAVNE ULOGE: Robert Sheehan, David Tennant, Lisa Brenner, Jacqueline Byers, Carlito Olivero
TRAJANJE: 110 minuta
NAZIV ORIGINALA: Bad Samaritan
Jedna od najdužih i komercijalno najuspješnijih suradnja u Hollywoodu je ona između Deana Devlina i Ronalda Emmericha. Suradnja je počela 1992 godine “Univerzalnim vojnikom” – od tada Devlin piše scenarije prema kojima Emmerich režira, ponekad i pomogne u pisanju. Nanizao je dinamični duo veliki broj kino hitova – od “Zvjezdanih vrata” i “Dana nezavisnosti” do “Godzille”. Suradnja nije prekinuta – Devlin i Emmerich rade na trećem “Danu nezavisnosti” no Devlin se odlučio posvetiti i redateljskoj karijeri. Televizijske serije “Osveta” i “The Librerians” nisu bile dovoljne za filmaševe redateljske ambicije – prošle godine prema vlastitom scenariju režirao “Geostorm” – film katastrofe sličan projektima kakve su zajedno radili Devlin i Emmerich. Puno efekata i destrukcije, nešto humora i poznatih glumačkih imena te patetika i političke poruke nisu biti dovoljni za komercijalni uspjeh – 220 milijuna dolara u svjetskoj distribuciji nije impresivan rezultat s obzirom na 120 uloženih milijuna. No, Devlin se nije obeshrabrio i nastavlja s redateljskom karijerom – “Loš samaritanac” ima znatno manji budžet, žanrovski je potpuno drugačiji od dosadašnjih filmaševih projekata. Triler u kojem je pristao nastupiti i David Tennant (tv serije “Doktor Who”, “Jessica Jones”, “Broadchurch) drugačiji je projekt u filmografiji Deana Devlina. Glavno pitanje prije gledanja filma bilo je: koliko je blockbusterski filmaš poput Devlina sposoban izgraditi napetost i razraditi priču u trileru?
Bez obzira na neuvjerljive detalje zaplet je zanimljiv te ima potencijala – Sean Falco i Derek prijatelji su i kolege na poslu. Ispred restorana “Toni” dočekuju bogate goste i brinu se za parking automobila. Tako barem izgleda, no Sean i Derek imaju drugačije planove – dok gosti uživaju u hrani oni se odvezu do njihove kuće (koriste navigaciju u automobilima) i kradu vrijedne stvari. Nakon pljačke vraćaju se ispred restorana, isporučuju automobil i kreću u lov na nove žrtve. Plan izvrsno funkcionira sve do trenutka kada restoran posjeti, treba li uopće naglašavati. bogati Cale Erendreich. Sean uzima automobil, odlazi do kuće pronalazi kreditnu karticu – posao obavljen. No, Sean otkriva i mračnu tajnu Cale Erendreicha. Tajnu zbog koje će Sean postati lovina….
Nakon zapleta i Seanovog otkrića (prva trećina filma je i najbolja – iako je teško vjerovati da bi Sean i Derek mogli duže vrijeme obavljati poslove, pljačke se događaju uvijek kada su opljačkani na istom mjestu, restoranu Tony) gledatelj polako, ali sigurno dobiva odgovor na pitanje o napetosti i razrade priče odnosno likova. Devlin baš i nije uspio – nakon zapleta priča filma kao i reakcije likova izgledaju prilično predvidljivo, ponekad podcjenjuju percepciju i inteligenciju gledatelja i, što je za žanr triler važnije, filmu nedostaje napetosti. Tek rijetki, vrlo rijetki trenuci napetosti podsjećaju da je “Loš samaritanac” triler.
Nakon zapleta i šokantnog otkrića, Erendreich pokušava uništiti Seana. Provaljuje njegov Facebook profil i objavljuje fotografije zbog kojeg Seana ostavlja voljena osoba, roditelji gube posao itd, itd. Međutim, koga briga za takve stvari kada smo na početku filma vidjeli vezanu i mučenu mladu ženu. Hakiranje i otkazi su nebitne stvari prema sudbini zatočene žene. Fokus filma prebačen je na Erendreichovu osvetu dok se priča filma puno manje bavi zatočenom.
Kakva radnja takvi su i likovi filma – glavni su protagonisti u sukobu sa samim sobom i(li) su površno prikazani, nedorečeni. Uvodne minute filma prikazuju Seana kao talentiranog umjetnika, pomalo boemski nastrojenog mladog čovjeka kojem, barem tako u početku film izgleda, materijalno nije najvažnije. Međutim, Sean je tek nekoliko minuta kasnije pretvoren u običnog lopova kojem je materijalno itekako važno. Kratak je put od čovjeka kojem materijalno nema važnost do lopova – barem kada je u pitanju Devlin i njegov “Loš Samaritanac”:
Dijabolični Cale Erendreich negativac je o kojem saznajemo vrlo malo tek bizarne motive odnosno traume koje su stvorile čudovište. U redu, većina motiva kod ljudi kao što je Erendreich su bizarne, ali kod negativca iz Devlinova filma one su posebno čudnovate. David Tennant je interpretirao Erendreicha ispod očekivanja – koliko upečatljiva i snažna Tennantova interpretacija negativca može biti pokazao je glumac u prvoj sezoni televizijske serije “Jessica Jones”.
“Loš Samaritanac” loš je pokušaj Deana Devlina (redatelj “Geostorma”, scenarist “Dana nezavisnosti”, “Zvjezdanih vrata” i “Godzille”) da redateljsku karijeru usmjeri u žanr trilera. Zanimljiv zaplet razvodnio se u površnoj cjelini kojoj čitavim trajanjem nedostaje napetosti. Tako važne kada je o trileru riječ.
OCJENA: 4
Odgovori