RECENZIJA: ZLOČESTI DEČKI: SVE ILI NIŠTA – bez pojačanja, sami smo

REDATELJI: Billal Fallah, Adil El Arbi

GLAVNE ULOGE: Will Smith, Martin Lawrence, Vanessa Hudgens, Jacob Scipio, Rhea Seehorn, Paola Nunez

TRAJANJE: 115 minuta

NAZIV ORIGINALA: Bad Boys: Ride or Die

Godine 1995 jedan je redatelj glazbenih spotova dobio priliku režirati dugometražni filmski prvijenac (do tada je radio spotove za Tinu Turner, Meat Loaf, Lionela Richieja…). Tada malo poznati Michael Bay potpisao je “Zločeste dečke” (Bad Boys) koji su postali veliki hit u kinima i još veći u videotekama. Zabavna i eksplozivna kombinacija akcije i komedije u kojoj su sjajno funkcionirali Will Smith i Martin Lawrence te Tea Leoni bila je početak redateljske karijere filmaša koji je u desetljećima nakon premijere postao jedan od najvažnijih i najutjecajnijih ljudi Hollywooda. Bay je snimio desetke filmova koji su donijeli milijarde dolara – iako su mnogi njegovi filmovi bili doista teški i zahtjevni za gledanje (većina filmova “Transformers” serijala, “Pearl Harbour”…), Bay se nije previše obazirao na kritike i nastavio redateljsko- producentsku karijeru.

Bez obzira na veliki broj naslova koje je snimio i producirao u protekla skoro tri desetljeća, Bay nije zaboravio detektive Burnetta i Lowryja. “Zločesti dečki” postali su serijal koji je stigao do četvrtog filma. Bay je režirao drugi film serijala dok je treći i četvrti prepustio dvojcu Billal Fallah i Adil El Arbi. Četvrti film, četvrta priča o zločestim dečkima koji ovoga puta idu na sve ili ništa još uvijek je na programu svjetskih kino dvorana

Četvrti film serijala počinje vjenčanjem. Vrijeme je za sudbonosno DA detektiva Lowreyja – on je, za razliku od kolege Burnetta, dugo izbjegavao brak, ali stigao je i taj dan. Na vjenčanju se okupila čitava obitelj – tijekom slavlja Burnett završi u bolnici i doživljava…ha, svojevrsno prosvjetljenje. Detektivi nemaju puno vremena za analiziranje spomenutog iskustva detektiva Burnetta – ubrzo nakon svadbe i bolnice detektivi kreću u akciju. Nakon smrti kapetana Howarda i optužbi kako je surađivao s kartelima iz Kolumbije, detektivi postaju meta odnosno žrtve velike igre u kojoj sudjeluju korumpirani policajci i plaćenici kojima zapovijeda bivši specijalac pod imenom McGrath…

Ako ste jedan od ljubitelja (ili ljubiteljica) filma koji traže logiku u priči odnosno radnji onda možda već sada prestati čitati tekst i preskočiti gledanje četvrtog filma serijala. Priča filma prilično je kaotična, ispunjena raznim scenarističkim vratolomijama – dovoljno je napisati kako u obračun s nemilosrdnim ubojicama i korumpiranim policajcem kreću (istina, nisu sami) detektiv koje je upravo izašao iz bolnice nakon srčanog udara i njegov partner koji pati od snažnih napada panike. Da, o Burnettu i Lowreyju je riječ.

Međutim, koliko god priča, ponekad izgleda besmislena i koliko god je gledatelj iznenađen pojedinim scenarističkim vratolomijama, “Sve ili ništa” nevjerojatno je zabavan film u kojem gledamo puno akcije (nevjerojatno je kako ostarjeli zločesti dečki i dalje mogu izdržati tolike eksplozije i obračune iako više nisu na vrhuncu karijera – u redu, nećemo više o priči) i duhovite scene koje će često nasmijati gledatelja. Iako Martin Lawrence glumom često, najblaže rečeno, prenaglašava interpretaciju detektiva Burnetta dok je Will Smith  znatno mirniji i umjereniji nego na dodjeli “Oscara” 2022. godine, dinamični je duo pokazao kako između njih i dalje ima kemije i baruta te još uvijek mogu zabaviti i nasmijati gledatelja.

Poput serijala “Brzi i žestoki” u filmu “Sve ili ništa” važan dio priče je obitelj. Opravdano i logično – od prvog slučaja zločestih dječaka prošlo je skoro trideset godina i detektivi su u godinama kada im je obitelj važnija nego u proljeće 1995. godine. Iako i dalje pokazuju kako su spremni na obračune s opasnim protivnicima, detektivi ipak priznaju kako dolaze mlađi – brži, spremniji i efikasniji. Jedan od njih je marinac Reggie koji se nedavno vratio iz Jemena. Član obitelji.

Niz detalja iz radnje filma naslonjeni su na prethodne filmove – “Sve ili ništa” svojevrsno je okupljanje onih koji su preživjeli prethodne filmove. Povezali su redatelji radnju s prethodnim filmovima serijala što i nije loša ideja, ali je problem veliki broj protagonista od kojih mnogi nisu dobili pretjerano veliku minutažu. U filmu se pojavljuje i Michael Bay – tvorac serijala morao je pozdraviti likove s kojim je počela njegova karijera.

Uz neizbježne Smitha i Lawrencea glumačku ekipu predvodi niz više ili manje poznatih glumačkih imena od kojih su neki tek prolaznici. Spomenuti treba nastup Rhea Seehorn koju pamtimo u izvrsnoj ulozi Kim Wexler iz serije Nazovi Saula . Glavni negativac jedan je od minusa filma – prilično blijed i nezanimljiv lik s obzirom na pakleni plan koji pokušava odraditi…

Nema puno mudrosti i logike u četvrtom filmu “Zločesti dečki” serijala. Međutim, redateljima filma to i nije važno – ambicija je bila napraviti eksplozivan, dinamičan i duhovit blockbuster i u tome su, većinom, uspjeli. “Sve ili ništa” dobra je ljetna kino zabava. Ništa više, ali i ništa manje od toga.