RECENZIJA: POKAJNIK

REDATELJ: Mark Williams

GLAVNE ULOGE: Liam Neeson, Kate Walsh, Jai Courtney, Robert Patrick

TRAJANJE: 99 minuta

NAZIV ORIGINALA: Honest Thief

Godine 2008. Liam Neeson je otvorio novo poglavlje karijere. Uloga u filmu “96 sati” (Taken) donijela je Neesonu novu mladost, početak nastupa u nizu akcijskih filmova. Akcijski je junak Neeson postao debelo zagazivši u šesto desetljeće života (u vrijeme premijere filma “96 sati” glumac je imao 56 godina) – dokaz da za nove životne i poslovne izazove nikada nije kasno. Iako neujednačena (raspon je od dobrih do iznimno loših filmova) Neesonova akcijska karijera traje i dalje. “Pokajnik” je najavljen kao novi akcijski film Liama Neesona…..

Tom Carter je izgleda i ponaša se kao običan čovjek iz susjedstva. Međutim. riječ o bivšem marincu i vrhunskom pljačkašu koji je opljačkao dvanaest banaka u sedam država. Carterov plijen iznosi devet milijuna dolara i zbog svoje neuhvatljivosti dobio je nadimak Munjeviti bandit. Godinu dana je prošlo od posljednje pljačke i Tom razmišlja o radikalnom potezu – iako ne postoji nikakav dokaz koji bi bivšeg marinca povezao s pljačkama on se želi predati vlastima, priznati krivnju, vratiti novac i odležati kaznu koja bi trebala biti manja i blaža zbog njegovog priznanja. Razlog za predaju je Annie Wilkins, žena koju je Tom nedavno sreo, žena koja je Tomu važnija od bilo kakvog novca. Kontakt s agentima FBI-ja je uspostavljen, ali se predaja nije dogodila – zbog korumpiranih, novca gladnih agenata Carter mora pobjeći kako bi dokazao svoju nevinost. Ne za pljačke već za ubojstvo…..

Iako je “Pokajnik” najavljen kao nastavak Neesonova akcijskog niza, riječ je o filmu koji je najbliži drami od svih dosadašnjih akcijskih uradaka od 2008. godine. U nešto manje od sat vremena nema previše akcijskih scena – priča o Tomu Carteru govori o iskupljenju, ljubavi i novom početku. Ideja zapravo i nije loša – posvetiti više minuta u prvom polovici filma odnosima između likova i portretiranju glavnog protagonista i nakon toga raspaliti po akciji odnosno gledatelja prepustiti eksplozivnom raspletu filma izgleda kao zanimljiv pristup projektu kao što je “Pokajnik”.

Ideja nije loša, ali realizacija opasno škripi. Problemi filma se najviše mogu osjetiti u scenariju koji je prilično tanak i neuvjerljiv. Čudna je motivacija bivšeg marinca zbog kojih se odlučio na život s krive strane zakona i zapravo godine života posvetio pljačkama. Gledatelj neće doznati pravi razlog zbog kojih je Carter pospremio novac u skladište bez trošenja – svaki je dolar uredno skriven i čeka….trenutak katarze i iskupljenja (da je Carter, recimo, podijelio novac onima koji ga trebaju Carter bi postao akcijski Robin Hood, ali nije – sve je sačuvao i pospremio). Kao da je znao da će se njegov životni put sresti s Annie, ženom s kojom želi provesti ostatak života i reći zbogom oružje (pljačke).

Naravno da je ljubav veliki motiv za životnim promjenama i Cartera treba podržati, ali bivši je marinac odabrao zbunjujući način proći katarzu i krenuti novim putem – prije nego što će priznati voljenoj svoju pljačkašku prošlost, Carter se odluči predati i nagoditi s agentima FBI-ja. Dakle, voljena će žena, razlog životnih promjena saznati za pljačke tek nakon uhićenja? Druga opcija je otkrivanje istine kada Carter i agenti počinju letjeti kroz prozor hotela…

Posljednjih pola sata filma nabijeno je akcijama, pokušajima iznenadnih preokreta i konačnim obračunom. Akcije ima dovoljno, Neeson odnosno Carter ponovo će obaviti nekoliko vrlo rječitih i dojmljivih telefonskih poziva. Naravno da će Carter obaviti posao na svoj način – na zadovoljstvo voljene Annie, ali i agenta FBI-ja koji nisu utopljeni u korupciji – posljednji trenuci filma pravi su happy end za Annie i Toma. Koliko god se redatelj trudio, “Pokajnik” nije uspio izbjeći predvidljivost i baš onakav završetak kakav redatelj očekuje.

Liam Neeson siguran je i dojmljiv u glavnoj ulozi bez obzira radi li se o dramskim ili akcijskim trenucima filma. Zanimljiv je i Jeffrey Donovan u ulozi poštenog agenta FBI-ja koji je nakon razvoda jedino zadržao psa. Za razliku od spomenutih Jai Courtney nije pretjerano oduševio u ulozi glavnog negativca…

“Pokajnik” je nastavak akcijskog niza Liama Neesona u kojem se, s obzirom na zaplet, isprepliću drama i akcija. Iako je zbog ljubavne priče nešto drugačiji od prethodnih filmova, “Pokajnik” ne sadrži previše trenutaka za pamćenje. Riječ je o predvidljivom filmu koji najviše pati od limitiranog, za veće stvari, nedovoljno zanimljivog scenarija.

OCJENA: 4