REDATELJ: Edgar Wright
GLAVNE ULOGE: Ansel Elgort, Kevin Spacey, Lily James, Jamie Foxx, Elza Gonzalez, Jon Hamm
TRAJANJE: 113 minuta
NAZIV ORIGINALA: Baby Driver 

 

“Klinac je dobar. Vrag za volanom.” – Doc

 

Ne treba puno mudrosti i pameti kako bi se zaključilo da su film i glazba neraskidivo povezani. Soundtrack često pojačava radnju, scene i emociju filma te povezuje gledatelja s likovima (u redu, ima i suprotnih primjera, ponekad iritantna glazba uništava doživljaj gledanja no takvih je primjera znatno manje). Filmaši su oduvijek voljeli eksperimentirati s glazbom na filmu – u posljednje vrijeme, primjerice, možemo gledati space operu u kojoj slušamo, između ostalih, Bowieja, Fleetwood Mac i Jackson 5 (“Čuvari galaksije”), “Zvjezdane staze” tresu se uz Public Enemy i “Fight the Power” dok su traileri za “Kong: Otok lubanje” i “Thor: Ragnarok” efektno ukrašeni Creedenceima i Zeppelinima. Glazba daje filmu, ali film daje i glazbi – mnoge pjesme i instrumentali postali su poznati zbog scene odnosno filma u kojem ih možemo slušati. Prije nekoliko dana u kinima se počeo prikazivati film koji je iznimno snažno povezan i obilježen glazbom – malo je filmova posljednjih godina pa i desetljeća u kojima je soundtrack odigrao tako važnu ulogu (kako za radnju tako i u karakterizaciji glavnog lika) kao što je slučaj s “Vozačem”.

Baby je klinac koji se bavi opasnim poslom. Zbog grijeha prošlosti prisiljen je raditi za Doca. Doc je kriminalni mastermind koji planira pljačke. Nalazi lokacije, napravi plan i unajmi ekipu koja odrađuje posao. Jedini stalni član ekipe je Baby koji želi zauvijek pobjeći od Doca – rastanak bi se trebao dogoditi jer je ostao još jedan, posljednji posao. Razlog više za početak novog života je Debora koja je ušetala u Babyjev život. No, stvari se kompliciraju i posljednji posao ipak nije kraj suradnje….

Prethodne rečenice kratak su uvod u radnju “Vozača”. Muzika, ključna stvar za film i glavnog protagonista, izostavljena je iz jednostavnog razloga – ona, u slučaju “Vozača” zaslužuje nekoliko rečenica više. Muzika je neizostavni dio Babyeva života – ona mu pomaže u borbi protiv demona iz prošlosti i olakšava svakodnevicu (ublažava tinitus koji je Baby zaradio u djetinjstvu). Baby stalno uz sebe ima stotine pjesama – izbor ovisi o raspoloženju i situaciji. Muzika je prisutna čitavim trajanjem filma, soundtrack je raznovrstan – bilo da je riječ o više ili manje poznatim pjesmama jedno im je zajedničko – svaka od njih izvrsno pogađa i prati trenutak radnje za koji je izabrana. Muzika objašnjava glavnog (anti)junaka, njegove postupke i emocije. Sudjeluje u karakterizaciji lika. Kroz lik mladog vozača i njegovu povezanost s glazbom redatelj pokazuje značenje glazbe – mnogi gledatelji će se prepoznati u Babyjevoj ovisnosti – muzika pokreće, ona je često inspiracija i ubojica lošeg raspoloženja. Ona nas neće izliječiti, ali će pomoći da se nosimo sa svakodnevnim problemima i prošlošću. Svatko ima neku posebnu pjesmu, onu koja podiže i poziva na akciju – Babyjeva ubojita stvar je “Brighton Rock” od Queena.

“Vozač” je kombinacija žanrova. Nevjerojatna je lakoća kojom redatelj i scenarist Edgar Wright prelazi sa žanra na žanr – spektakularne, izvrsno snimljene automobilske jurnjave  i krvavi obračuni, romantično-dramski trenuci ili minute filma kada “Vozač” postaje mjuzikl sasvim je svejedno – film ne gubi na dinamici i zanimljivosti. Razvoj priče teško je predvidjeti. Wright iznenađuje scenarističkim rješenjima; tijekom filma likovi se, ovisno o razvoju situacije, mijenjaju i ništa nije onako kako izgleda na početku (to se prije svega odnosi na Doca i Babyja). Članovi Docove ekipe različiti su i po motivima zbog kojih pljačkaju – neki su tu zbog iskupljenja (iako tom svijetu ne pripadaju), neki zato što su psihopate i nasilnici, neki zato što trebaju novac za provod.
Wright je u film ugradio nekoliko posveta filmskim uzorima. “Vrućina”, “Povratak u budućnost” “The Driver” i “Pakleni val” samo su neki do njih. Jedan od filmofilski najduhovitijih trenutaka filma je zbrka oko maske za pljačkanje. Tanka je linija između Michaela i Mikea Myersa.

Glumačka ekipa filma izvrsno funkcionira – glavni igrač je Ansel Elgort (“Krive su zvijezde”) no vidljivo su raspoloženi i ostali. Kevin Spacey autoritativan u ulozi Doca, Jamie Foxx i Jon Hamm članovi su bande – psihopati i nasilnici  suprotnost glavnom protagonistu filma. Treba spomenuti i izvrsnog CJ Jonesa u ulozi Josepha te Elzu Gonzalez i Lily James u ulozi fatalne Debore.

Rijetko se u kino dvoranama može doživjeti filmska energija koju posjeduje i na gledatelja prenosi “Vozač”. Film redatelja Edgara Wrighta adrenalinski je koktel ispunjen spektakularnim automobilskim jurnjavama, krvavim akcijskim scenama, ali i zanimljivim, punokrvnim likovima. “Vozač” je film koji vrijedi gledati i slušati. Barem jednom.

OCJENA: 8

 

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)