REDATELJ: Tod Williams
GLAVNE ULOGE: John Cusack, Samuel L. Jackson, Isabelle Fuhrman
TRAJANJE: 96 minuta
NAZIV ORIGINALA: Cell

“Što će se dogoditi ako se prestanu bojati mraka?”

Znate onaj osjećaj kada se mobitel ugasi usred važnog razgovora? Baterija se isprazni i pomoći nema, nastavak razgovora je, barem do punjenja, nemoguć. Upravo taj, često frustrirajući, detalj spasio je život točnije zdrav razum Clayu Riddellu (John Cusack). Clayu je iscurila baterija u trenutku kada je razgovarao sa sinom. Nekoliko trenutaka nakon prekida razgovora na aerodromu nastaje kaos; virus koji je pušten u mobitelsku mrežu izaziva ludilo. Svi koji telefoniraju postaju mobitel zombiji željni krvi ili izvrše samoubojstvo. Sigurni su samo oni koji mobitele ne koriste. Clay uspijeva pobjeći s aerodroma, susreće Toma McCourta jednog od rijetkih nezaraženih te kreće u potragu za ženom i sinom….

 

“Mobitel” je temljen na istoimenom književnom predlošku Stephena Kinga. Cusack i Samuel L. Jackson nisu prvi puta pristali nastupiti u Kingovom filmu. Godine 2007 radili su na hororu “Soba 1408” redatelja Mikaela Hafstroma. “Mobitel” je snimljen na valu recentne zombi euforije za koju je najviše zaslužna televizijska serija “The Walking Dead”. Varijacije na temu postoje; zombi virus u “Mobitelu” aktiviran je i prenosi se preko mobitela. Metafora o autodestrukciji ljudskog društva pretjerano ovisnog o tehnološkim čudesima (mobitel je sveprisutan, nešto bez čega je moderno ljudsko društvo nezamislivo) vidljiva je i lako čitljiva. Međutim redatelj filma Tod Williams (“Paranormalno 2”) nije pretjerano zainteresiran za povlačenjem paralele između filma i stvarnosti. Zapravo nakon pogledanog fima teško je odgonetnuti što je redatelj htio reći.

 

Filmovi zombi tematike često su skromnog budžeta. Međutim nedostatak novaca redateljima nije pretjerano smetao da zombi apokalipsu iskoriste za komentar aktualnog trenutka ljudskog društva. George A. Romero nije imao na raspolaganju ogroman novac kada je 1968 godine snimio, danas kultni, “Noć živih mrtvaca”. Točan podatak o količini uloženih dolara u “Mobitel” nisam uspio saznati no koliko god iznosio budžet  on je bačen u vjetar. Film izgleda kao loša vježba, eksperiment studenta režije. Ukočena kamera, inzistiranje na kadrovima koji bi valjda trebali biti sugestivni a zapravo su pucanj u prazno i gubljenje vremena te vidljivo umjetna, neuvjerljiva scenografija glavne su karakteristike Williamsovog redateljskog rukopisa.
Nered u priči najbolje se može vidjeti u prikazu odnosno motivaciji zombija. Oni su, navodno, borgovski povezani nekakvom kolektivnom sviješću. Međutim, o cijeloj mobitel-zombi priči saznajemo vrlo malo, gotovo ništa i ona ostaje nerazjašnjena. U redu, Kingovi romani (fantastika i horor) čitatelju ostavljaju prostor za ponešto vlastite interpretacije ali u slučaju “Mobitela” (filma, ne knjige) to postaje prilično komplicirano. Radnja zbunjuje i gledatelj se vrlo brzo prestaje truditi pronaći bilo kakav smisao u priči. Redatelju to ionako nije bilo važno.

 

Izgled i ponašanje mobitel zombija ponovo ide u rubriku neuvjerljivosti. Zombiji u filmu Toda Williamsa teško mogu gledatelj preplašiti. Možda prije nasmijati….
Iako imaju potencijala likovi u filmu nezanimljivi su, sterilni i, bez obzira na kaos koji se odigrava oko njih, gledatelj baš i nije previše zainteresiran za njihovu sudbinu.
Teško je razumjeti razloge zbog kojih su John Cusack i Samuel L. Jackson prihvatili nastup u filmu. Možda honorar, a možda i vjerovanje da će novo zajedničko pojavljivanje u filmu snimljenom prema Kingu donijeti (barem) pristojan filma (vidi slučaj “Sobe 1408”). Nažalost nisu uspjeli; Cusackova frizura konfuznija je od radnje filma. Teško je gledati Samuel motherfucker Jacksona kako se dosađuje u scenama koje bi trebale biti emotivne. Dojam je da glumci (jednako kao i gledatelji) jedva čekaju da cijela priča što prije završi.
Teško je odabrati najbolji film snimljen prema književnom predlošku Stephena Kinga. “Zelena milja”, “Iskupljenje u Shawsahnku,”Misery, “Ostani uz mene”, “Isijavanje”, “Carrie” samo su neki od uspješno ekraniziranih Kingovih priča. Za razliku od odabira najboljih adaptacija kod najlošijih dileme nema; “Mobitel” zaslužuje tu neslavnu titulu.

OCJENA: 2

 

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)