AUTORI SERIJE: David Simon i George Pelecanos
GLAVNE ULOGE: James Franco, Maggie Gyllenhaal, Gbenga Akinnagbe, Michael Rispoli, Ralph Macchio, Gary Carr, Dominique Fishback, Chris Bauer, Lawrence Gilliard Jr.
NAZIV ORIGINALA: The Deuce
“Znači, Nixon je svodnik ?”
Svaki puta kada se medijskim prostorom proširi vijest da David Simon ima ideju odnosno kreće u realizaciju nove serije očekivanja su velika. Ništa čudno – autorovo životno djelo “Žica”, za mnoge je najbolji televizijski proizvod u povijesti. Iako je “Žica” njegovo životno djelo, američki producent i scenarist nije one series wonder. Prije “Žice” Simon je, zajedno s Davidom Millsom i Edom Burnsom, napisao priču za nagrađivanu mini- seriju “The Corner”. “The Corner” je svojevrstan uvod u teme koje će Simon opširnije obrađivati u “Žici”. Uslijedila je “Generacija ubojica” zatim “Treme” – kronika događanja u New Orleansu nakon što je grad devastiran prolaskom uragana Katrina te “Pokaži mi junaka” mini-serija od šest nastavaka koja je Oscaru Isaacu donijela “Zlatni Globus” u kategoriji najbolje uloge 2016 godine. Prošle godine na mnogim se listama najboljih televizijskih serija našla “Kronike Times Square” nova Simonova televizijska priča koju je autor napisao zajedno s dugogodišnjim suradnikom Georgeom Pelecanesom.
“Kronike Times Squrea” vode nas, točnije vraćaju, u New York početkom sedamdesetih godina dvadesetog stoljeća. Radnja je smještena na Manhattan mjesto na kojem je rođen New York. Dio Manhattana u vrijeme koje su Simon i Pelecanos odabrali za seriju bitno se razlikuje od Manhattana danas. Svakodnevica je tmurna , mjesto je natopljeno kriminalom, prostitucijom i neonskim reklamama koje se ,većinom, odnose na kino dvorane od kojih su mnoge specijalizirane za porno filmovi.
U središtu interesa autora svijet je prostitucije i svodnika odnosno vrijeme kada se najstariji zanat na svijetu mijenja pod utjecajem organiziranog kriminala. Prostitucija se prelijeva u porno industriju koja doživljava uspon i traži svoje mjesto pod suncem (možda je prikladnije, kada je riječ o “Kronikama Times Squarea”, reći odnosno napisati mjesto pod reflektorima i(li) neonskim svjetlima). Početak sedamdesetih na mjestu poput Manhattana nema veze s glamurom – mjesto prepuno kriminala dom je beskrupuloznih svodnika, korumpiranih policajaca, pripadnika organiziranog kriminala koji je počeo jačati, polusvijeta i prostitutki od kojih su mnoge zalutale u posao želeći pod svaku cijenu uspjeti u New Yorku ili su ih životne okolnosti prisilie na život na ulici. Neugledan, nasilan i često težak za gledanje svijet na uglovima ulica koje je Travis Bickle želio očistiti mjesto je života, ali i preživljavanja za likove serije. Svijet iz kojeg je teško teško izaći. Pobjeći.
Slično kao u “Žici” autori serije gledatelja upoznaju i suočavaju s velikim brojem likova. Druga je sličnost “Kronika Times Squarea” sa “Žicom” je prikaz svijeta prostitucije i pornografije preko kojeg autori daju širu društvenu u pojedinim trenucima i političku sliku povijesnog trenutka. Ono što je u “Žici” bila trgovina drogom to su u “Kronikama Times Squarea” prostitucija i, dijelom, porno industrija. Autori serije u prvoj sezoni povezuju ulicu s policijom i ostalim dijelovima korumpiranog sustava. Koliko će veza postati snažna saznat ćemo u sezoni (ili sezonama) koje dolaze no događaji u prvih osam epizoda sugeriraju da se dio radnje kreće u tom smjeru.
Galerija likova koja se može pronaći u “Kronikama Times Squarea” živopisna je, originalna i potpuno se uklapa u mjesto i vrijeme radnje. Veliki broj likova autorima (ponovo) nije nikakav problem – upravo suprotno likovi su vrijednost serije kroz koje Simon i Pelecanos prikazuju različite sudbine, ali i komentiraju, opisuju društvene okolnosti mjesta i vremena u kojem je serija nastala.
Ipak, što se likova tiče, u “Kronikama Times Squarea” postoje prvi među jednakima. Protagonisti koji su dobili najviše prostora i nametnuli se gledatelju zbog vrlo dobrih glumačkih izdanja Jamesa Franca i Maggie Gyllenhaal su Frankie Martino i Candy. James Franco izgleda kao da je pobjegao iz sedamdesetih tumačeći braću blizance Frankieja i Vincenta. Fizički isti, mentalnim sklopom Frankie i Vincent prilično se razlikuju – Frankie je sposoban ugostitelj,odgovoran u poslu – ima žicu potrebnu za rad s ljudima. Dobar glas o Frankieju stigao je i do dobrih momaka koji su mu dali ponudu koju je teško odbiti. Vincent je malo drugačiji – kockarski fanatik vječno u dugovima i problemima. Stručnjak za stvaranje problema iz kojih ga, često, izvlači brat Vincent je tip čovjek koji živi od danas do sutra. Bez dugoročnih planova.
Maggie Gyllenhaal izvrsna je u zahtjevnoj ulozi prostitutke Candy. Candy je vuk samotnjak, radi bez svodnika. Zarada je veća, ali i rizik . Prostitutka s obiteljskom pričom, žena svjesna da vrijedi više i da ne pripada ulici. Candy će organizacijske sposobnosti pokazati u novom poslu. Svjetla pozornice će se, čini se, okrenuti i prema Candy.
Od ostalih glumačkih imena vrijedi spomenuti i glumce koji su nastupili u Simonovim prethodnim projektima (Chris Bauer i Lawrence Gilliard Jr. – D’Angela Barksdalea iz “Žice) te Ralpha Macchija. Karate Kid se pojavljuje u nekoliko epizoda u ulozi policajca Haddixa.
“Kronike Times Squarea” uvjerljiva je i zanimljiva rekonstrukcija života na Manhattanu u ranim sedamdesetim godinama prošlog stoljeća. Kroz veliki broj intrigantnih, živopisnih likova autori serije prikazuju i analiziraju stanje američkog društva sedamdesetih godina dvadesetog stoljeća. Nakon vrlo dobre uvodne sezone ostaje dojam da nas najbolje od “Kronika Times Squrea” tek očekuje.
Odgovori