GODZILLA II: KRALJ ZVIJERI

REDATELJ: Michael Dougherty
GLAVNE ULOGE: Vera Farmiga, Charles Dance, Millie Bobby Brown, Kyle Chandler, Ken Watanabe, Sally Hawkins
TRAJANJE: 131 minuta
NAZIV ORIGNALA: Godzilla: King of the Monsters

 

Priča o Godzilli počinje davne 1954 godine u Japanu. Godina kada je snimljen prvi film o morskom čudovištu iz davnih vremena probuđenom i mutiranom zbog nuklearnih eksplozija. Godzilla ili Gojira bila je simbol nuklearnih stradanja Japana (Nagasaki i Hirošima), čudovište mutirano nuklearnim eksplozijama koje je zaštitnik Zemlje od čudovišta koji su ljudima neprijateljski nastrojeni (treba spomenuti da Gojira nije uvijek pozitivac). Od sredine pedesetih godina prošlog stoljeća japanski studio Toho producirao je 32 filma o kralju zvijeri. U filmovima o Godzilli pojavila se čitava galerije čudovišta – neki prijateljski raspoloženi, neki neutralni dok su neki bili opaka prijetnja životu na jedinom nam planetu. Godzilla nije ostala ispod radara Hollywoodu – Ronald Emmerich objeručke je prihvatio film o Godzilli kako bi mogao demonstrirati destrukciju i rušenje. Film iz 1998 nije ispunio očekivanja – do nove se Godzille čekalo sve do 2014 godine kada je “Warner” pokrenuo The MonsterVerse serijal. Godzilla je postala dio svijeta čudovišta u kojem je, između ostalih, i Kong. King Kong. “Godzilla” je bio prvi film serijala o čudovištima (Goodtalking recenziju filma možete pročitati OVDJE), zatim je snimljen “Kong: Otok lubanja” (recenzija OVDJE ) – od ovog tjedna u svjetskim kinima može se pogledati “Godzilla II: Kralj zvijeri”…..

Četiri godine nakon događaja u San Franciscu zvijeri, (mada je čudovišta prikladniji izraz za Godzillu i ekipu) postale su dio stvarnosti. Čudovišta su skrivena i pod nadzorom tajne vladine organizacije “Monarch” (osim Godzille, spasitelj San Francisca nije viđen godinama) – ljudska se društvo podijelilo na one koje bi čudovišta eliminirali i one koji smatraju da je suživot između ljudi i zvijeri moguć. Ključno ulogu u razumijevanju stanovnika Zemlje koji su tu bili prije ljudi je uređaj imenom ORCA. Orca je sredstvo komunikacije, smiruje čudovišta. Uređaj je konstruirala doktorica Emma Russel – tijekom uspjelog testiranja uređaja na Mothri, Emma i njena kćerka Madison su, zajedno s uređajem, otete. Alan Jonah i njegovi ljudi trebaju uređaj kako bi ostvarili pakleni plan sa zvijerima….

“Godzilli” iz 2014 godine neki su prigovarali skrivanje Godzille – (pre)malo scena, minuta u kojima se čudovišta mogu vidjeti. “Kralj zvijeri” potpuno je drugačiji film – od prvih minuta (koje, usput, podsjećaju na početak filma “Batman v Superman: Zora pravednika”) nema skrivanja. Godzilla je prikazana u punom sjaju i veličini kao i, kasnije u filmu, Mothra, Rodan, King Ghidorah (kod kralja se može prepoznati detalji iz “Igre prijestolja” – ne samo zbog izgleda troglave beštije već i zbog, barem, jedne scene filma) i ostatak ekipe. Zvijeri su izvrsno dizajnirane, njihovi obračuni izgledaju spektakularno (uz povremenu prekomjerno uporabu decibela) i ostaje žal što Godzilla i zvijeri nisu više u prvom planu. U filmu Michaela Dougheryja zvijeri su znatno zanimljivije od ljudskih likova i gledatelju je uzbudljivije pratiti sudbinu Godzille nego npr. Madison odnosno pratiti spektakularne obračune titana nego ljudske sudbine opterećene nepogrešivim instinktom redatelja za isticanjem nebitnih, nezanimljivih detalja na štetu zanimljivih i za priču važnih i intrigantnih trenutaka filma.

Nevjerojatno je koliko redatelj potencira nevažne detalje i nema osjećaja kako pomiriti spektakularne obračune zvijeri sa zanimljivom pričom. U redu, dobar dio problema leži u scenariju (gle čuda, jedan od scenarista filma je Doughery), ali redatelj nije pokušao zaoštriti priču. Glavni negativci filma imaju zanimljiv i vrlo intrigantan motiv oko preuređenja Zemlje za koje bi iskoristili čudovišta (sličnu motivaciju možemo pronaći kod Thanosa u “Ratu beskonačnosti”). Iako su Jonah Alan i njegovi sljedbenici ključni za razvoj priče njihova je motivacija i ideja tek usput obrađena. Potencijalno izvrsni ljudski negativci svedeni su na nevažnu epizodu.

Mitologija Godzille i ostalih čudovišta iznimno je zanimljiva i, za gledatelje koji ništa o Godzilli ne znaju, važna za razumijevanje filma. Međutim, Doughery nema vremena objašnjavati i površno prolazi kroz čitavu pozadinu odnosno prošlost priče. U redu, ne može se u jednom filmu objasniti mitologija Godzille i ostalih čudovišta, ali razumljivije i detaljnije dotaknuti porijeklo vrsta bilo bi znatno zanimljivije od rutinske, predvidljive obiteljske priče.

Upravo je obiteljska priča puna rupa, neshvatljivih scenarističkih rješenja. Inzistiranjem na sudbini djevojčice u gradu koji postaje prah i pepeo u sudaru čudovišta film gubi na dinamici i zanimljivosti (obiteljska je priča ionako predvidljiva – uostalom zbog čega je Madison važnija od, vjerojatno, stotina ili tisuća žrtava koje su zauvijek skončale ispod ruševina). Da, gubi i na uvjerljivosti – nekoliko stotina metara od obračuna Godzille i Nultog čudovišta gledamo spašavanje Madison i njene majke. Koga briga za sudbinu osobe koja je ionako zakuhala čitavu priču – dajte da gledamo Rodana i Mothru, Godzillu i troglavu beštiju.

Trenuci vizualne simbolike sjajno izgledaju, sugestivni su i naglašavaju kako više nismo gospodari planeta. Novi bogovi i gospodari su zvijeri probuđeni iz utrobe Zemlje (izvrsna scena Nultog čudovišta nasuprot kojeg je križe) – čudovišta su kazna za sve ono što je čovjek učinio okolišu, mjestu na kojem živi.

Kako su čudovišta znatno zanimljivija od ljudskih protagonista glumačka je ekipa u drugom planu. Na valu izvrsnog nastupa u televizijskoj seriji “Stranger Things” Millie Bobby Brown je izabrana za ulogu Madison, Vera Farmiga i Kyle Chandler ostavljaju dojam potpunih stranaca iako je riječ o ljudima koje je rastavila tragedija, Ken Watanabe je junak, ali glumca smo gledali u puno boljim izdanjima. Charles Dance je još jedan podsjetnik na “Igru prijestolja” dok je Sally Hawkins svedena na nekoliko nebitnih rečenica. Kada se spominje glumačka ekipa i interakcija između glavnih likova vrijedi spomenuti kako je film gotovo u potpunosti lišen humora.

“Godzilla II. Kralj zvijeri” treći je film The Monsterverse serijala pokrenutog 2014 godine (“Godzilla”, “Kong: Otok lubanja”). Treća ovoga puta nije bila sreća – “Kralj zvijeri” najslabiji je dio priče o čudovištima. Razlog se krije u površnoj i neurednoj priči filma koju nisu uspjeli spasiti spektakularan izgled i obračuni Godzille, Mothre, Rodana i Kinga Godore. Bez obzira na slabiji treći film nada u bolju Monsterverse budućnost postoji – za manje od godinu dana u kino dvorane stiže novi obračun zvijeri. Godzilla će odmjeriti snage s Kongom.

OCJENA: 5

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)