REDATELJI: Alexandre de la Patelliere, Matthieu Delaporte
GLAVNE ULOGE: Pierre Niney, Anais Demoustier, Anamaria Vartolomei, Laurent Laffite, Patrick Mille, Pierfrancesco Favino
TRAJANJE: 178 minuta
NAZIV ORIGINALA: Le comte de Monte-Cristo
“Ostaješ samo ti. Čovjek koji drži svijet na dlanu.” – Abbe Faria
Roman osvete poznat pod imenom “Grof Monte Cristo” tijekom filmske je povijesti doživio brojne ekranizacije – davne 1912. godine priča o Edmondu Dantesu dobila je nijemu ekranizaciju. Godine 1934. Dantes je filmski progovorio – desetljećima mnogi filmaši i autori serija koriste roman Alexandrea Dumasa kao inspiraciju za filmove i serije. Velikom broju ljubitelja filma najdraža je Monte Cristo verzija iz 1975. godine. Televizijski film u kojem je Dantesa interpretirao Richard Chamberlain (u filmu nastupaju i Donald Pleasence, Tony Curtis….) mnogima je i danas najuvjerljivija i najemotivnija filmska priča o osveti Edmonda Dantesa. Posljednja se spomena vrijedna ekranizacija dogodila 2002 godine – redatelj filma je Kevin Reynolds (“Vodeni svijet”, “Robin Hood: Princ lopova”…) dok su glumačku ekipu predvodili Jim Caviezel, Guy Pearce, Richard Harris i Henry Cavill. Zapravo, pretposljednja – nova priča o Grofu Monte Cristu stigla je u kino dvorane i vrijedna je spomena. Gledanja.
Godina je 1815. Za mladog Edmonda Dantesa život nikada nije bio bolji – nakon spašavanja života djevojci po imenu Angel promoviran je u kapetana broda. Dantes ljubi lijepu Mercedes i planira vjenčanje – nakon objave zaruka stigao je i dan vjenčanja. Upravo u tom trenutku, danu kada su Edmond i Mercedes trebali postati muž i žena, Dantes je uhićen i suočen je s teškim optužbama. Dantes je nevin, ali je, iz različitih razloga, prijetnja nekim ljudima. Ljudima koji imaju moć i vlast osuditi i zatvoriti nevinog čovjeka….
Nova je verzija priče o Monte Cristu francuska produkcija – u film je uloženo, za europske filmske prilike, značajnih 43 milijuna eura. Veliki budžet primjetan je čitavim trajanjem filma. Kostimografski i scenografski, film redateljskog dvojca Delaporte/de la Patelliere, dotjeran je na svim razinama. Lokacije (Malta, Torino, Milano…) na kojima film snimljen atraktivne su i pogađaju razdoblje u kojem se radnja filma odigrava. Kamera odnosno način snimanja često igra važnu ulogu u naglašavanju važnosti pojedinih scena – spektakularno je snimljena scena bijega Edmonda Dantesa iz zarobljeništva kao i njegov pronalazak blaga odnosno rođenje grofa Monte Crista. Da, nova filmska priča o osveti Edmonda Dantesa izgleda vrlo, vrlo dobro…
O ambicioznosti projekta svjedoči i nešto manje od tri sata trajanja filma. Radnja je dinamična i bez praznog hoda otprilike sat vremena – otprilike od trenutka kada Dantes pronalazi blago odnosno kada počinje osveta. Tada se radnja razvodnjava pretjeranim podzapletima i povremenim redateljskim odugovlačenjem uoči finala odnosno konačnog obračuna (osvete). Redatelji su u radnju filma ugradili neke nove ideje koje se ne mogu pronaći u knjizi. Upravo je navedeni, recimo, središnji dio filma i najslabiji kada je o novoj filmskoj priči o Monte Cristu riječ. Također, s obzirom na dramatične događaje iz radnje filma teško se oteti dojmu kako filmu nedostaje dodatna doza emocije koja bi snažnije povezala gledatelja i protagoniste filma. Ne, nije “Grof Monte Cristo” mehanički film bez emocija, ali nedostaje ono malo (filmske) duše…
Glumačka je ekipa korektna, nikako senzacionalna – Pierre Niney dobar je izbor za Edmonda Dantesa kao i Anais Demoustier u ulozi Mercedes. Najbolji dojam ostavio je talijanski glumac Pierfrancesco Favino u ulozi Abbe Faria.
Nema nikakve sumnje kako je nova verzija filmske priče o osveti Edmonda Dantesa film vrijedan gledanja na velikom platnu. Vizualno te scenografski i kostimografski dotjeran sa solidnim glumačkim izvedbama i nekim novim redateljskim idejama većinom se gleda, unatoč crnim rupama, sa zanimanjem. Međutim, za stepenicu više (od dobrog i povremeno vrlo dobrog filma do odličnog) nedostaje snažnija emocija i manje minuta. Bez obzira na nedostatke novi je Monte Cristo film osvete koji vrijedi pogledati u ove vruće i sparne ljetne dane i noći..
OCJENA: 7.5