REDATELJ: Jade Harley Bartlett
GLAVNE ULOGE: Jenna Ortega, Martin Freeman, Gideon Aldon, Bashir Salahhudin, Dagmara Dominczyk
TRAJANJE: 93 minute
NAZIV ORIGINALA: Miller’s Girl
“I’m the scariest thing in there.” – Cairo Sweet
Cairo Sweet je osamnaestogodišnjakinja, maturantica koja prema vlastitom priznanju vene u bespuću Tennesseeja. Mlađahna Cairo vene u kući, točnije u modernom dvorcu – bogati roditelji, odvjetnici nikada nisu prisutni i Cairo nedostatak uzbuđenja i usamljenost razbija čitanjem i druženjem s prijateljicom Winnie. Čitanje je Cairin bijeg od stvarnosti – odlazak iz učmale sredine i umjetno skupljanje životnog iskustva. Stvari se za Cairo počinju mijenjati u trenutku kada upoznaje profesora književnosti Jonathana Millera. Profesor Miller je oženjen, pisac koji je, unatoč činjenici kako je objavio knjigu, ostao nedorečen, nerealiziran u pisanju. Susret s profesorom i snažna, isprva intelektualna privlačnost, postaje izazov za Cairo – iskra susreta profesorice i učenice postaje požar u trenutku kada profesor najdražoj učenici daje zadatak pisanja kratke priče….
“Millerova učenica” neobičan je film (barem je takav dojam izazvao kod pisca ovih redaka) – iako se ne može reći kako je debitantsko ostvarenje scenaristice i redateljice Jade Halley Bartlett za brzi zaborav istovremeno je nemoguće ne primijetiti kako je “Millerova djevojka” ima prilično neuvjerljiv zaplet (nakon susreta učenice i profesora stvari postaju bolje i intrigantnije kada je o scenariju riječ), ponekad zanimljivije sporedne od glavnih protagonista i kako filmu nedostaje provokativnosti odnosno redateljsko-scenarističke hrabrosti.
Fatalna Cairo je nezadovoljna životom – zatočena je u dvorcu, roditelji su bezobrazno bogati i vječno odsutni (o njima gledatelj ne zna ništa) i sirota mala bogatašica pati. Ako Cairo želi iskusiti patnju i usamljenost kao dio njenih iskustava nadahnuta likovima iz brojnih knjiga koje je pročitala onda stvari imaju smisla. Međutim, zašto mlađahna i nezadovoljna bogatašica jednostavno ne ode iz gradića? U redu, tamo možda mora završiti školu, ali postoje i praznici – vrijeme kada Cairo može otići u bilo koje mjesto na svijetu. Detalj, ali važan za zaplet…
“Millerova djevojka” pršti od intelektualnih nadmudrivanja profesora i učenice. Dijalozi nisu pretenciozni – upravo suprotno – oni su očekivani s obzirom na to da su glavni protagonisti profesor književnosti i djevojka koja u knjigama traži životno iskustvo i bijeg od stvarnosti. Iskra njihove privlačnosti događa se na intelektualnoj razini (jer um i misli najsnažnija su erogena zona i afrodizijak) – kasnije se prenosi i na fizički izgled. Freeman i Ortega u čitavoj priči funkcioniraju, ali, iako u čitavom filmu gledamo tek pet likova koji imaju značajnije uloge, ponekad se u filmu događa kako su sporedni protagonisti zanimljiviji od Caire i profesora Millera. Vrckava i provokativna prijateljica Winnie (ona nema problema sa životom u gradiću i ne mene – trudi se uzeti ono što se od života u maloj sredini uzeti može), profesor Fillmore pa čak i Beatrice, supruga profesora Millera u nekim trenucima (prije svih Winnie) kradu film glavnim protagonistima…
Intelektualno-seksualna privlačnost između profesora i učenice pretvorit će se u fatalnu privlačnost – finale filma otkriva kako usamljena Cairo ima opasne namjere možda i uzrokovane psihičkom nestabilnošću. Sve je, zapravo, pripremljeno za intelektualni erotski triler, provokativan i žestok – kombinaciju “Lolite” i “Fatalne privlačnosti” s dodatkom intelektualnih nadmudrivanja. Međutim, redateljica je stala na loptu i, većinom, ne dopušta da film izađe iz zadanih, blažih i cenzorima prihvatljivih okvira. Ključni su detalji ostavljeni za interpretaciju gledatelju – redateljica je oprezna i ne dopušta gubitak kontrole i žešću provokaciju za koje je bilo razloga s obzirom na zaplet odnosno odnos profesorice i učenice.
Kemija između Jenne Ortege i Martina Freemana solidno funkcionira tijekom filma – ipak, glumački najdojmljivija izvedba filma pripada Gideon Aldon (Winnie). Zapravo, za glumačku ekipu i nekih, velikih prigovora nema – Dagmara Domincyk i Bashir Salahuddin uvjerljivi su u interpretacijama likova Beatrice i Boris.
Teško je ocijeniti film “Millerova djevojka” – riječ je o filmu intrigantnog zaplet kakvi se ne mogu često vidjeti na programu kino dvorana. Ipak, bez obzira na zaplet i intelektualno-seksualne tenzije teško se oteti dojmu kako je riječ o filmu koji je imao znatno veći potencijal (u smislu drame, erotike, ali i trilera) od onog što je scenaristica i redateljica Jade Harley Bartlett ponudila u svojem debitantskom ostvarenju.
OCJENA: 6, može i 6.5