RECENZIJA: FATALNA PRIVLAČNOST – ne baš privlačna serija

AUTORI SERIJE: Alexandra Cunningham, Kevin J.Hayes

GLAVNE ULOGE: Lizzy Caplan, Joshua Jackson, Amanda Peet, Alysa Jirrels, Toby Huss, Vivien Lyra Blair

TRAJANJE: 1 sezona, osam epizoda

“I mean, I’m not gonna be ignored, Dan!” – Alex Forrest

Godine 1987. premijeru je doživio film “Fatalna privlačnost”. Žestoka, provokativna, dobro napisana i još bolje odglumljena (kemija između Michaela Douglasa i Glenn Close je pokretačka snaga filma) priča o bračnoj nevjeri, zapravo posljedicama nevjere, u mjesecima i godinama nakon premijere postala je jedan od najvažnijih filmskih događaja osamdesetih godina prošlog stoljeća. Redatelj Adrian Lyne uvjerljivo je prikazao kako seksualna privlačnost stvara nevjeru koja postaje noćna mora. Lyne kombinira žanrove i film koji počinje kao ljubavna drama postaje triler koji se pretvara u horor.

Ostvario je film izvrsne komercijalne rezultate (drugi na listi najgledanijih filmova u svjetskim kinima 1987. godine – iza komedije “Tri muškarca i beba”) te zaradio nominacije za brojne filmske nagrade (veliku je nepravdu doživjela vječno nominirana Glenn Close koja nije osvojila “Oscara” – pobjedu je odnijela Cher za nastup u filmu “Opčinjena mjesecom”). U vremenima kada su nastavci, prednastavci i remakeovi česta pojava ovakav filmski CV nije mogao proći nezapaženo. Fatalna se privlačnost vratila, ali u formi serije…

Za razliku od filma, radnja serije odigrava se u Los Angelesu. Prvi vremenski pravac serije na neki je način nastavak filma – Dan Gallagher izlazi iz zatvora nakon 15 godina. Zatvorsku je kaznu dobio Gallagher odslužio zbog ubojstva Alex Forrest. Ubrzo nas autori serije vraćaju u prošlost, na početak. Drugi vremenski period u kojem se odigrava radnja serije. Gallagher je priznati i poznati javni tužitelj koji bi, prema svim najavama i prognozama, trebao postati sudac. Samopouzadni obiteljski čovjek koji pokušava izaći i sjene pokojnog oca drži stvari pod kontrolom. Sve do fatalnog susreta s Alex Forrest….

Autori serije dobili su dovoljno prostora (osam epizoda, otprilike osam sati trajanja) kako bi detaljnije razradio priču filma te dodali nove ideje. Radnja film snažno se naslanja na film – serija je kombinacija nastavka i neke vrste reboota. Zbog navedenih razloga nemoguće je izbjeći usporedbe s filmom. Unatoč trajanju serije i mogućnosti detaljnije razrade likova odnosno njihovih životnih priča serija, autori većinom nisu uspjeli stvoriti (barem) zanimljivu cjelinu. U redu, postoje intrigantni detalji, ali su oni su tek bljeskovi u jednoličnosti i nezanimljivosti “Fatalne privlačnosti.

Dio serije koji se događa prije petnaestak godina zapravo je rekonstrukcija događaja iz filma. Uz neke izmjene upoznajemo Gallghera i fatalnu Alex – u trenucima autori odnosno redatelji priču oblikuju po uzoru, u odnosu na “Fatalnu privlačnost” u svim segmentima superiorniju, seriju “Preljub” (“The Affair”). Prikazuje događaje iz pozicije glavnih protagonista, svakog posebno. Teško je otkriti razloge zbog kojih su autori ponovili (uz neke dodatke) priču filma. U odnosu na žestinu i provokativnost filma kao i izvrsne glumačke izvedbe (o glumcima nešto kasnije) serija u tim trenucima izgleda mlako i proračunato. Scene seksa su kraće i manje uzbudljive (upravo su one važan dio priče filma jer snažno pokazuju kolika je fatalna privlačnost između Alexa i Gallaghera posljedica i fizičke privlačnosti) – kemija između glavnih glumaca izgleda prilično kontrolirano i bezlično što je većinom zasluga lošeg izbora glavnog glumca.

Dio serije koji prati Dana Gallaghera nakon izlaska iz zatvora ipak je zanimljiviji. Njegova tvrdnja i zahtjev za ponovnim suđenjem epizodama daje snažniji utjecaj trilera – ako ubojica nije Gallagher tko je stvarni krivac. Osobe koje bi mogle imati motiv postoje ili je Gallagher tek običan…lažljivac? Također, zanimljivo je prikazan i pad nekad uglednog građanina Dana Gallaghera. Samouvjeren i pomalo arogantan obiteljski čovjek koji je bio na milimetar od promocije u suca sada je tek sjena koja pokušava nastaviti živjeti. Arogancija dolazi na naplatu u više navrata – ljudi koji su tužitelja poznavali s velikim zadovoljstvom odbijaju njegove molbe. Autori se bave i obiteljskom stranom priče – u fokusu je tatina ljubimica Ellen Gallagher koja postaje važan dio priče. Možda i ključan ako se dogodi i druga sezona.

Lizzy Caplan dobar je izbor za ulogu Alex Forrest. Naravno, nije Lizzy dosegla visoke standarde koje je postavila Glenn Close, ali je prilično uvjerljiva u ulozi glavne ženske protagonistkinje. Međutim, jedan od najvećih problema serije je izbor Joshue Jacksona za ulogu Dana Gallaghera. Jackson je, barem kada je riječ o nastupu u “Fatalnoj privlačnosti”, skromnih glumačkih mogućnosti, bez karizme i bolno je neuvjerljiv (negledljiv) u glavnoj muškoj ulozi. Od glumačke ekipe vrijedi spomenuti i zanimljiv nastup Alysse Jirrels u ulozi Ellen Gallagher.

Serija “Fatalna privlačnost”  pokušava na popularnosti i provokativnosti projekta iz prošlosti privući gledateljstvo. Nažalost, većinom u tome ne uspijeva. Serija je tek blijeda i mlaka kopija (istovremeno i nastavak) jednog od najpopularnijih i najvažnijih filmova osamdesetih godina prošlog stoljeća.

OCJENA: 5