RECENZIJA: FUBAR – I’m back, baby

AUTOR: Nick Santoro

GLAVNE ULOGE: Arnold Schwarzenegger, Monica Barbaro, Gabriel Luna, Travis Van Winkle, Jay Baruchel, Fabiana Udenio

TRAJANJE: osam epizoda

FUBAR eng. (također njemački “furchtbar” – grozno) – Fucked Up Beyond All Recognition

Nakon što je 2019. godine nastupio u mračnoj sudbini , izgledalo je kako bi posljednji akcijski junak mogao na duži odmor (možda čak u glumačku mirovinu). “Blizanci 2” i “Legenda o Conanu” se, zbog pandemije, sve manje spominju – Schwarzenegger je vrijeme tijekom zatvaranja kratio druženjem s (kućnim) ljubimcima. Godine, također, nisu saveznik jednom od najpopularnijih akcijskih glumaca u povijesti – proslavio je Schwarzenegger 75. rođendan. Srećom, situacija oko korone se smirila i Schwarzenegger je prihvatio bačenu rukavicu najdražeg akcijskog rivala – Stallone je glavni adut u seriji “Kralj Tulse” dok je Schwarzenegger prihvatio ponudu “Netflixa” i nastupio u seriji “Fubar”.

Luke Brunner vremešni je čovjek od povjerenja CIA-e. Četiri desetljeća Brunner obavlja zadatke za tajnu službu – njegova je povezanost s CIA-om toliko tajna da za nju ne znaju čak niti članovi obitelji Brunner. Službeno, za obitelj koja to, zapravo, više i nije jer tajni se agent rastao od supruge prije petnaestak godine, Brunner vodi fitness centar. Isplanirao je Brunner vrijeme nakon odlaska u mirovinu – prioritet je pomirba s bivšom suprugom. No, kako to često biva u posljednji je trenutak iskrsnuo problem (čitaj: posljednji zadatak) – Brunner mora izbaviti mlađeg operativca koji koristi pseudonim Panda. Panda se nalazi na imanju opakog južnoameričkog trgovca drogom (i još nekim stvarima) poznatog pod imenom Boro . Brunner je Borin čovjek od povjerenje i kreće na put. Put koji će otkriti obiteljske tajne…

Radnja serije podsjeća na akcijski kino hit iz 1994. godine. U “Istinitim lažima” Schwarzenegger je ,baš kao što je slučaj sa serijom, bio običan (može se reći i dosadan) obiteljski čovjek koji vodi dvostruki život. Njegovo razotkrivanje od strane obitelji je i početak akcijske priče baš kao što je i otkriće operativca Brunnera o identitetu Pande početak špijunsko-akcijsko-obiteljsko-ljubavnih odnosa u “Fubaru”.

Sličnosti između filma i serije ovdje nestaju – Camerona i Schwarzeneggera je znatno više zanimala akcija dok je “Fubar” kombinacija akcijsko-špijunskih detalja i pomalo generičke ljubavno-obiteljske priče. Tridesetak godina stariji Schwarzenegger više nije (i ne može biti) akcijski uvjerljiv – akcijske scene su u velikoj mjeri prepuštene mlađahnoj Emmi koju interpretira Monica Barbaro.

Akcija pristojno funkcionira, ali je nepodnošljivo iritantan odnos oca i Emme tijekom obračuna s negativcima – posebno tijekom uvodnih epizoda. Komentari i opaske oca koji npr. opominje kćer u trenucima dok ona efikasno i vrlo maštovito likvidira teroriste odnosno negativce svih vrsta nevjerojatno su nepotrebni i prilično promašeni s obzirom na situaciju i posao kojeg glavni likovi serije odrađuju. Takva se komunikacija može pronaći u većini epizoda – toliko da gledatelj na njih ne zaboravi.

Sezona serije nema previše epizoda, ali i osam je previše za sadržaj koji “Fubar” nudi. Već nakon treće radnja serije se, u velikoj mjeri, vrti u krug, preispituje odnose između protagonista koji su već viđeni i autor serije Nick Santora (Reacher , epizoda serije “Obitelj Soprano”…) rasteže priču do krajnjih granica.

Glumačka ekipa je na razini priče – solidno, ponekad prosječno, ali u trenucima i neuvjerljivo. Schwarzenegger odrađuje posao prije mirovine – izdvojiti treba dojmljivu Monicu Barbaro koju smo nedavno gledali u nastavku Top Gun-a .

“Fubar” je nakon izlaska bila najgledanija “Netflix” serija, brojali su se milijuni sati gledanja – sve zbog prve glavne uloge u seriji Arnolda Schwarzeneggera. No, “Fubar” je, unatoč posljednjom akcijskom junaku i vrlo dobroj Monici Barbaro, razočaravajući, pomalo i generički projekt koji sadrži previše epizoda. Ovu rundu suparništva legendarnih akcijskih junaka dobio je general Stallone i serija “Kralj Tulse”.

OCJENA: 5