NAJVEĆI FILMOVI KOJI NIKADA NISU SNIMLJENI (drugi dio)

LENINGRAD: THE 900 DAYS 

 

SERGIO-LEONE-ROBERT-DE-NIRO-FALDONE-57-ANTROPOLOGIA-SOCIALE

Za razliku od Bitke za Staljingrad, opsada Lenjingrada tijekom Drugog svjetskog rata znatno je manje zastupljena kada je o filmovima riječ (“Lenjingrad” iz 2009. jedan je od rijetkih filmova koji se bavi opsadom današnjeg Sankt Peterburga). Za priču o događajima u gradu koji je tijekom najvećeg vojnog sukoba u povijesti bio pod opsadom 900 dana zainteresirao se Sergio Leone. “Leningrad: The 900 Days” trebao je biti realiziran nakon što je redatelj snimio “Bilo jednom u Americi”. Priča filma, prema Leoneovim riječima, ne bi imala nikakvih pretjeranih političkih poruka već bi, kroz ljubavnu priču, prikazala i stradanje stanovnika Lenjingrada. Glavni protagonist filma trebao je postati fotograf iz SAD-a (Robert De Niro bio je redateljev izbor za glevnu ulogu) koji ostaje blokiran u gradu pod opsadom. Tamo upoznaje lijepu Ruskinju – u nemogućim uvjetima počinje njihova ljubavna priča. Osiguran je i veliki budžet (stotinjak milijuna dolara), ali do realizacije filma nikada nije došlo zbog smrti Velikog Leonea. Šteta, jer, s obzirom na prethodne redateljeve filmove, “Leningrad: The 900 Days” bio bi film za sva vremena…

 

BATMAN: YEAR ONE

 

Foto: Frank Miller/DC Comics, 1986

Godine 1986. Frank Miller objavio je četiri nastavka stripa “The Dark Knight Returns” u kojima se Batman odnosno Bruce Wayne vraća iz mirovine i rješava probleme u Gothamu. Miller (autor stripa i jedan od redatelja “Sin Cityja” – jednog od najboljih filmova temeljenih na stripu) počeo je pisati za scenarij koji bi resetirao priču o Batmanu i vratio Brucea Waynea na početak karijere zaštitnika Gothama. Ideja slična ovogodišnjem Batmanu , ali uz bitne razlike. Miller je prvu godinu zamislio kao kombinaciju akcije, trilera i horora (glavni protivnik Batmana bila bi korupcija odnosno njeni glavni nositelji u Gothamu – vjerojatno je riječ o najradikalnijem prikazu Viteza dame na velikom platnu. Glavni favorit za redatelja bio je Darren Aronofsky (“Pi”, “Rekvijem za snove”, “Majka”…) – projekt nikada nije realiziran zbog prevelikog budžeta, ali i (pre)radikalnog prikaza Batmana za kino standarde Hollywooda….

 

KALEIDOSCOPE 

 

Foto: Screenshot

Godine 1967. majstor napetosti Alfred Hitchcock htio je dodatno (nakon komercijalno slabih rezultata filmova “Marnie” i “Torn Curtain”) radikalizirati stvari. Redatelj koji je šokirao filmovima kao što su “Psiho” i “Ptice” krenuo je u realizaciju filma “Kaleidoscope”. Zaplet filma pratio je bodybuildera, serijskog ubojicu koji ubija žene u New Yorku. Ubojstva su počinjena kraj vodenih površina – policija pokušava uhvatiti ubojicu, ali rezultata nema sve do trenutka kada policajka na tajnom zadatku pronalazi prve tragove koji vode do ubojice.

Francois Truffaut, prijatelj i kolega Alfreda Hitchcocka, pročitao je scenarij filma i šokirao se količinom nasilja i seksa u filmu. Međutim, nije bio zabrinut za izgled filma jer je vjerovao u redateljske vještine i kvalitete majstora napetosti. Hitchcock je odabrao i nekoliko lokacija na kojima se trebalo snimati, ali je projekt, na kraju priče, otkazan. Jedan od razloga je i nekomercijalnost projekta kako su u konačnici “Kaleidoscope” ocijenili čelnici filmske kompanije “Universal”.

 

RONNIE ROCKET 

 

Foto: Chris Weeks/WireImage.

Nakon uspjeha filma “Eraserhead” i prije nego što je krenuo u realizaciju projekta danas poznatog pod imenom “Čovjek-slon”, David Lynch je namjeravao ekranizirati scenarij koji je napisao. Puno ime filma bilo je The Absurd Mystery of the Strange Forces of Existence ili skraćeno “Ronnie Rocket”. Scenarij je bio baš kakav je od Lyncha očekuje – u njemu se nalaze, između ostalih, detektiv koji je pronašao ulaz u drugu dimenziju, ljudi krafne (??!!), tinejdžer patuljak koji se, zbog nesreće, mora povremeno priključiti na električnu mrežu… Lynch nije uspio film realizirati u predviđeno vrijeme – kasnije je “Ronnie Rocket” bio aktualan u nekoliko navrata, ali za projekt nije bilo sreće (kompanije koje su namjeravale financirati projekt su bankrotirale ili se našle u velikim financijskim problemima). Šteta – sudeći prema detaljima iz scenarija ovo bi bio pravi filmski doživljaj written and directed by David Lynch. 

 

SAVE ME, JOE LOUIS

 

Foto: Promo

Nakon što je 2001. godine Michael Mann realizirao filmsku, biografsku priču o Muhammadu Aliju, Spike Lee je planirao realizirati priču o Joeu Louisu, boksaču koji je pisao povijest američkog i svjetskog boksa. Glavni motiv filma bilo je rivalstvo i boksački okršaji Louisa i Maxa Schmelinga (za ulogu njemačkog boksačkog prvaka bio je zainteresiran Arnold Schwarzenegger). Njihovo rivalstvo bilo je veće od boksa – Schmeling je 1981. financirao dio troškova oko sahrane Joea Louisa. Lee je s puno želje i volje ušao u projekt, ali “Save me, Joe Louis” nikada nije realiziran zbog novca. Lee nije uspio skupiti više od 50 % predviđenog budžeta za film….

 

Prvi dio GOODTALKING pregleda najvećih filmova koji nikada nisu snimljeni potražite na OVDJE