RECENZIJA: TRI MUŠKETIRA: D’ARTAGNAN – svi za jednog, jedan za sve

REDATELJ: Martin Bourboulon

GLAVNE ULOGE: Vincent Cassel, Francois Civil, Eva Green, Romain Duris, Pio Marmai, Lyna Khoudri, Louis Garrel

TRAJANJE: 121 minuta

NAZIV ORIGINALA: Les trois mousquetaires

 

Popularnost romana “Tri mušketira” Alexandrea Dumasa (knjiga je objavljena 1844. godine) može se prepoznati i prema broju ekranizacija. Prva se dogodila početkom dvadesetih godina prošlog stoljeća i od tada je Hollywood redovito koristio pustolovine mušketira kao inspiraciju za filmove. U kino dvorane stigla je nova ekranizacija romana, ali drugačija od ostalih. Drugačija, prije svega, zbog činjenice kako je riječ o europskoj konkretno francuskoj prilagodbi popularnog romana (posljednja verzija francuske filmske priče o mušketirima snimljena je 1961. godine). Mušketiri su stigli i ovoga puta govore francuski…

Radnja priče vraća nas na početak 17. stoljeća – Francuska je na rubu rata. Tenzije između protestanta i katolika sve su snažnije i prijete stabilnosti kraljevstva. Baš u to vrijeme mlađahni D’Artagnan, mladić iz pokrajine Gascogne stiže u Pariz. Poput oca, D’Artagnan želi postati mušketir, ali njegov dolazak u prijestolnicu izazove potpuni kaos. U nekoliko sati D’Artagnan, iz različitih razloga, na dvoboj izaziva trojicu stranaca. Njihova imena su Athos, Aramis i Porthos….

“Tri Mušketira: D’Artagnan” koštao je, za europske filmske prilike respektabilnih, četrdesetak milijuna dolara. Sredstva uložena u filmu mogu se vidjeti već u uvodnim minutama filma – obračun na kiši uvod je u scenografsku i kostimografsku raskoš (u filmu je korištenu više od 2000 kostima) koja krasi čitav film. Lokacije na kojima je film snimljen poznate su i izgledaju prilagođeno dobu u kojem se radnja filma odigrava. Film je vizualno dotjeran – kamera maksimalno iskorištava atraktivne vanjske prostore kao i interijere. Ljubitelji akcije, obračuna mačevima i vatrenim oružjem mogu biti zadovoljni količinom akcijskih scena, ali one su ponekad (može se reći i prečesto) konfuzne i nepregledne. Protagonisti su uvjerljivi s mačevima u ruci, ali je redateljeva slabija karika kreiranje akcijskih scena.

Foto: Screenshot

Radnja filma je kombinacija detalja iz književnog predloška i novih detalja koje su scenaristi ugradili u film. Modernistički pristup priči o mušketirima donosi više detalja koji nisu viđeni u niti jednoj verziji (primjerice Porthos je biseksualac – spomenuti je detalj prikazan na vrlo diskretan način) do sada. Sukob Kardinalove straže i Mušketira kao i prijetnja rata između Engleske i Francuske snažno su obilježeni religijskim podjelama. Crkva i religija te preispitivanje određenih vjerskih pitanja prisutne su čitavim trajanjem filma.

Radnja većinom dobro funkcionira, ali ima nekoliko neuvjerljivih trenutaka kao i ,do pucanja, nategnutih situacija. Zavjera smjenjuje novu zavjeru, pa slijedi nova zavjera… ipak je zavjera  malo previše.

Izbor glumaca izvrsno je pogođen – svaki od njih daje određenu karakternu crtu liku kojeg interpretira. Tako je Francois Civil razigrani i neiskusni, ali hrabri D’Artagnan. Glumački, flim, krade Vincent Cassel kao veteran Athos – častan mušketir progonjen duhovima prošlosti koji su vremenom naučili plivati (u alkoholu kojim Athos liječi rane na duši). Romain Duris i Pio Marmai dobri kao Aramis i Porthos koji su u filmu ipak u drugom planu. Spomenuti vrijedi i Evu Green kao Milady – spletkarica i zavjerenica, glavna negativka filma.

Nova europska ekranizacija priče o mušketirima pristojna je i može se reći uspjela kino zabava. Ambiciozan projekt je, unatoč manama, većinom ispunio očekivanja i ponovo oživio, stare, popularne i rado gledane (čitane) junake. Kraj filma zapravo je veliki cliffhanger – nastavak filma pod imenom “Milady” stiže krajem godine….

 

OCJENA: 7

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)