RECENZIJA: RESIDENT EVIL POČETAK: DOBRODOŠLI U RACCOON CITY

REDATELJ: Johannes Roberts

GLAVNE ULOGE: Kaya Scodelario, Robbie Amell, Hannah John – Kamen, Tom Hopper, Avan Jogia

TRAJANJE: 107 minuta

NAZIV ORIGINALA: Resident Evil: Welcome to Racoon City

Godine 2016. završilo je razdoblje Resident evil filmova prepoznatljivih po glumici Milli Jovovich (Alice, lik koju interpretira Milla glavna je junakinja “Resident Evil” filmova) i britanskom filmašu Paulu W.S. Andersonu koji je napisao scenarij te režirao četiri od šest filmova serijala. Filmovi su u svjetskim kinima zaradili više od 1.2 milijarde dolara, ali obožavatelji videoigre imali su malo razloga za zadovoljstvo. Prvi je film bio solidan uvod u serijal – u njemu je Anderson uspio pronaći kakvu-takvu ravnotežu između priče (“Resident evil” serijal igara doista ima sjajnu priču i puno materijala za ekranizaciju) i akcije. Nakon spomenutog početka serijala iz 2002. godine svakim je novim filmom Andersonu sve manje važna priča odnosno uvjerljivo i detaljno prenošenje radnje videoigre na film – svu je pažnju scenarist i redatelj posvetio akciji i efektima svih vrsta. U redu, Milla Jovovich je promovirana u akcijsku junakinju, ali svaki novi nastavak donio je sve manje razloga za zadovoljstvo ne samo kod mnogih obožavatelja videoigre već i kod većine slučajnih gledatelja koji su “Resident Evil” upoznali kroz film….

Pauza između konačnog poglavlja i ponovnog pokretanja “Resident Evil” priče nije dugo trajala (vjerojatno bi period između premijere filmova bio i kraći da se nije dogodila korona kriza). Najave su govorile kako će novi “Resident Evil” film u domaćem prijevodu “Resident Evil: Početak – Dobrodošli u Raccoon City” krenuti od početka i vratiti se korijenima odnosno uvodnim poglavljima videoigre.

Rečeno – učinjeno. Radnja filma vraća nas u 1998. godinu, krajem mjeseca rujna. Raccoon City je, većinom, napušten grad koji umire polaganom smrću nakon što je farmaceutska kompanija “Umbrella” zatvorila pogone i polako seli iz grada. Ostali su tek rijetki stanovnici, pripadnici lokalne policije i ostalih službi neophodnih za funkcioniranje Raccoon Cityja. U takav grad vraća se Claire Redfield koja je odrasla u Raccoon Cityju te osjeća kako nešto nije u redu i želi vidjeti te upozoriti Chrisa, brata koji je nedavno počeo policijsku karijeru. Već na putu prema gradu Claire shvaća kako su njene sumnje opravdane – u Raccoon Cityju doista se počinju događati čudne stvari – stanovnici se pretvaraju u zombije i napadaju sve one koji to još nisu postali. Claire i Chris te ostali živi stanovnici moraju pronaći način kako preživjeti i pobjeći iz grada. Zadatak koji nije jednostavan jer “Umbrella” ima svoje planove kada je riječ o sudbini Raccoon Cityja i njegovih stanovnika…..

Novi “Resident Evil” je, kako je i spomenuto, resetirao priču i krenuo…od početka. Ono što je dojmljivo u filmu (nažalost, jedan od rijetkih detalja) je scenografija Raccoon Cityja i kostimografija. Noć i kiša u Raccoon Cityju (radnja filma se, izuzev nekoliko flashbackova, odigrava tijekom jedne noći) pogađaju ugođaj videoigre, ali samo u trenucima kada je radnja na ulicama gradića koji umire. Policijske uniforme kao i poneki zombi izgledaju pristojno i uvjerljivo…I to bi, otprilike, bilo sve što je dobro i funkcionalno u novom “Resident Evil” filmu. Što nije dobro? Tu je lista znatno duža….

Intrigantna pomalo subverzivna, ali, s obzirom na događaje koji su nam se dogodili i dalje se događaju, i neočekivano aktualna radnja videoigre (virus – u redu, ovaj naš zvankorona ne pretvara ljude u zombije, ali je promijenio naše živote….) ponovo je u drugom planu. Priča je, dakle, u drugom planu – naglasak je na akciji koja baš i nije najsretnije realizirana. Obračuni sa zombijima su nepregledni i konfuzni. Kaotična režija akcijskih scena zbunjuje i često se ne zna tko je čovjek a tko zombi. Dobro pogođen ugođaj s ulica Raccoon Cityja redatelj nije uspio prenijeti u zatvoreni prostor. Unatoč nekoliko efektnih trenutaka (npr. gorući zombi u policijskoj stanici) akcijske scene, većinom, izgledaju loše, neuvjerljivo i neatraktivno. Loša vijest za film koji je, osim horora, akciju uzeo za žanrovsku odrednicu.

Bez obzira na kritike prethodnih “Resident Evil” filmova ne može se osporiti činjenica kako je Milla Jovovich odnosno Alice postala zaštitni znak serijala i akcijska junakinja koja je, ponekad, filmove učinila gledljivim. “Početak” takvu junakinju nema, zapravo film nema niti jednog zanimljivog i(li) intrigantnog lika. Kaya Scodelario u ulozi Claire Redfield programirana je kao nasljednica Mille, ali operacija nije uspjela. Mada, mora se priznati da je Claire odnosno Scodelario superiorna većini likova u filmu, ali ne zato što je ona ostvarila vrhunski, nezaboravni nastup već je većina likova bezlična i potpuno nezanimljiva. Robbie Amell odnosno Chrisa jedan će od protagonista filma nazvati članom boy banda. Da, upravo takav dojam Amell ostavlja i nekako se ne uklapa u sliku borca protiv zombija.

Nakon završetka filma novi “Resident Evil” ima i post credit scenu koja otkriva novu protagonisticu koja bi se trebala pojaviti u eventualnom nastavku. S obzirom na to da je film ostvario skroman rezultat na kino blagajnama nastavak je neizvjestan. Ništa čudno – novi je “Resident Evil” slabašan projekt ispunjen zbrkanim i teško gledljivim akcijskim scenama te bezličnim i neatraktivnim likovima. Možda sam (smo) ipak bili previše kritični prema Milli Jovovich i filmu iz 2002. godine u režiji Paula W.S. Andersona koji je za ovogodišnji “Resident Evil” superioran na svim razinama….

OCJENA: 3