RECENZIJA: ONI KOJI MI ŽELE SMRT

REDATELJ: Taylor Sheridan

GLAVNE ULOGE: Angelina Jolie, Nicholas Hoult, Tyler Perry, Aiden Gillen, Jon Berthnal, Finn Little

TRAJANJE: 100 minuta

NAZIV ORIGINALA: Those Who Wish Me Dead

 

Često se, posljednjih mjeseci i godina, na stranicama portala Goodtalking kao i kod razgovora filmskih u istoimenoj Facebook filmskoj grupi spominje ime američkog filmaša Taylora Sheridana. Potpuno opravdano – riječ je o jednom od najzanimljivijih filmaša današnjice. Sheridanov uspon počeo je 2015. godine kada je njegov scenario redatelja Dennis Villeneuve pretvorio u jedan od najboljih filmova 21. stoljeća. Sicario je, podjednako, oduševio kritiku i publiku – nakon “Sicaria” uslijedio je “Sve ili ništa” (Hell or High Water), još jedan izvrstan film za koji je Sheridan napisao scenario. Nakon toga Sheridan režira Tragove u snijegu (Wind River) – slijedi nastavak Sicaria (scenario) i serija “Yellowstone. U samo pet godina Sheridan je sudjelovao u realizaciji više vrlo dobrih i odličnih projekata. Upravo zbog spomenutih naslova nestrpljivo se očekivao novi film directed by Taylor Sheridan. “Onaj koji mi žele smrt” stigao je u domaće kino dvorane….

Posljednjih je godina Angelina Jolie prorijedila svoje filmske nastupe – dio razloga zbog manje angažiranosti mogu se pronaći u problemima iz glumičina privatnog života. Jedina igrana uloga koja se pamti u posljednjem desetljeću je interpretacija gospodarice zla u bajci “Disneyja”. Ova godina je, na neki način, povratak Angeline Jolie – krajem godine stiže “Eternals”, superjunačka Marvel priča koja bi trebala zamijeniti “Osvetnike” – prije toga Jolie je s velikim zadovoljstvom prihvatila ulogu u novom Sheridanovu filmu.

Jolie je Hannah, vatrogaskinja iz Montane. Svakodnevno se Hannah bori s demonima prošlosti – događajem koji je obilježio njenu sadašnjost. Tijekom smjene na vatrogasnom tornju u šumama Montane, Hannah susreće dječaka Connora koji bježi od plaćenih ubojica koji su likvidirali njegovog oca. Vatrogaskinja postaje dječakova zaštitnica, ali ubojice neće odustati od Connora…

Film je snimljen prema istoimenom književnom predlošku američkog pisca Michaela Koryte (Koryta je i jedan od scenarista filma). Temeljni detalji priče ne nude ništa novo – “Oni koji mi žele smrt” nije prvi film u kojem je dječak svjedok ubojstva i zbog toga postaje lovina plaćenih ubojica odnosno organiziranog kriminala. Novost nije ženski lik koji pokušava pomoći dječaku (“Svjedok” i “Klijent su primijeti – tragovi novog Sheridanova filma mogu se, također, pronaći u izvrsnoj “Gloriji” iz 1980. godine.), ali likovi su oblikovani i prikazani na način koji filmu daje dozu originalnosti. Također, okruženje i okolnosti u kojima se odvija većina radnje filma ne viđaju se često na velikom platnu…

Foto: Warner Bros

Likovi filmova su zanimljivi – od Hanne koja je razapeta osjećajem krivnje zbog događaja iz prošlosti preko plaćenih ubojica Jacka i Patricka do dječaka Connora. Protagonisti imaju snažnu motivaciju (neki žele ubiti, drugi preživjeti), nisu površni i jednodimenzionalni – situaciju dodatno komplicira požar (vatrena stihija je kombinacija stvarnog požara i efektima stvorene vatre te izgleda iznimno uvjerljivo) koji postaje sve veća prijetnja…

Očekivano, Hannah je postavljena kao dominantna protagonistkinja filma. Situacija oko Connora, dječak koji je ostao bez oca (ranije i bez majke) probudit će u njoj majčinske instinkte i priliku za iskupljenjem. Spašavanje dječaka Connora postaje njena misija. Snažan ženski potpis filmu daje i Allison (dojmljiva Medina Senghore), trudna, ali i borbena supruga lokalnog policajca Ethana.

Zanimljivi likovi, efektne scene požara, dojmljiv završni obračun… glavne su, ne i jedine, dobre strane filma. Međutim, u usporedbi s prethodnim Sheridanovim filmovima (bez obzira da li je riječ o ostvarenjima za koje je filmaš napisao scenarij ili je riječ o njegovom redateljskom poslu) “Oni koji mi žele smrt” je korak unatrag – film koji nije ispunio (velika) očekivanja. Razloga je nekoliko – Sheridan je projurio kroz film. Rezultat su mnogi, za priču važni, detalji koji ostaju nepoznati (npr. koje otkriće je dječakova oca osudilo na smrt njega i Connora ?, tko je naručio ubojstvo? – odgovori možda i nisu ključni detalji za radnju, ali bi svakako cjelina bila razumljiva i potpunija). Protagonisti filma kao da imaju dva lica – plaćeni će ubojice u jednom trenutku izgledati kao profesionalci koji ne mogu pogriješiti, ali već nakon nekoliko minuta vuku poteze poput običnih amatera  Bez obzira kako je riječ o priči koja je, na više razina, borba na život i smrt film nema napetosti, ali nema dubine kada je o sudbinama likova riječ. U finalu filma Sheridan će više trenutaka posvetiti vatrogasnom desantu nego prikazu sudbina protagonista koje pratimo čitavim trajanjem filma. Kao da je nestao onaj special touch Taylora Sheridana koji se može pronaći u svakom od naslova ranije spomenutih u tekstu. Ili je možda riječ o problemima s ekranizacijom književnog predloška?

Zanimljiva je glumačku ekipu okupio redatelj Sheridan – uz spomenutu Jolie u filmu nastupaju Jon Berthnal te Nicholas Hoult i Aidan Gillen kao zanimljiv, analitičan i nemilosrdan dvojac plaćenih ubojica . Ipak, najbolji je dojam ostavio najmlađi – Finn Little izvrstan je u ulozi dječaka Connora. Njegova je gluma odmjerena – nije pretjerana i Little je vrlo uvjerljivo prenio emocije klinca koji je izgubio sve. Borca za jedino što mu je preostalo. Vlastiti život.

Dugoočekivani novi projekt Taylora Sheridana slabiji je od filmaševih prethodnih filmova. Slabiji, ali ne i potpuno promašen – riječ je o gledljivoj kombinaciji drame i trilera u kojem možemo susresti zanimljive likove i lokacije na kojem se radnja odigrava. Solidno, ali ne i vrhunsko ostvarenje na kakve nas je Sheridan posljednjih godina naviknuo.

 

OCJENA: 5

 

 

 

 

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)