RECENZIJA: MORTAL KOMBAT (2021) – brutalan novi početak poznate priče

REDATELJ: Simon McQuoid

GLAVNE ULOGE: Lewis Tan, Joe Taslim, Jessica McNamee, Josh Lawson, Hiroyuki Sanada, Ludi Lin, Max Huang, Tadanobu Asano, Chin Han

TRAJANJE: 110 minuta

“Sudbina Zemlje je u našim rukama.” – Raiden

Na valu ogromne popularnosti videoigre “Mortal Kombat” tri godine nakon njenog izlaska, godine 1995, izašao je film inspiriran pričom i likovima videoigre koja je, do trenutka realizacije filma, donijela stotine milijuna zarade. Film je bio logičan nastavak euforije oko jedne od najpopularnijih videoigara u povijesti koja je, nije nevažno za priču o filmovima, izazvala kontroverze u određenim krugovima zbog nasilja i krvavim scenama završetaka borbe (Finish Him!!!). Redatelj filma postao je Paul W.S. Anderson koji je okupio šarenu glumačku ekipu – od Christophera Lamberta preko Talise Soto do gospođe Sampras (Bridget Wilson je pripala uloga Sonye Blade). Iako je film ostvario solidne rezultate na kino blagajnama ipak je, kod mnogih obožavatelja i onih koji će obožavatelji postati u godinama koje dolaze, ostavio slab dojam. Dvije godine kasnije snimljen “Annihilation” – nešto poput nastavka s novim redateljem i velikim brojem novih glumaca koji je sahranio filmsku sudbinu smrtonosne bitke na nekoliko desetljeća. Film je i komercijalno podbacio i bilo kakvi nastavci više nisu dolazili u obzir. Sve do prošle godine kada je objavljeno kako je počelo snimanje novog “Mortal Kombat” filma. Ključna osoba za pokretanje projekta je producent filma James Wan koji nakon “Slagalice straha” niže blockbustere (“Brzi i žestoki 7”, “Aqauman”), ali ostaje i vjeran horor žanru (“Prizivanja”, “Podmuklo”). Wan je jedan od producenata filma dok je redatelju Simonu McQuoidu “Mortal Kombat” debitantsko redateljsko ostvarenje.

Prije objave prvog trailera, tijekom snimanja filma objavljeno je kako će novi “Mortal Kombat” imati R predikat (nije dozvoljeno prikazivanje djeci mlađoj od 17 godina bez pratnje roditelja ili staratelja). Za razliku od filma iz 1995. godine koji je bio mekaniji (PG 13), “Mortal Kombat” koji je trenutno na programu domaćih kino dvorana te u ponudi HBO Max platforme je puno žešći, okrutniji i brutalniji. U filmu postoji više scena koji na iskušenje stavljaju gledateljevu toleranciju na krv i meso. Koliko god bilo brutalno i izazovno za gledanje nasilje koje gledamo u potpunosti odgovara izgledu videoigre odnosno, ranije u tekstu spomenutim, kontroverzama koje je videoigra izazvala u određenim krugovima.

U novom “Mortal Kombat” filmu nema….turnira. Priča filma, posebno kada je o prvom dijelu riječ, malo detaljnije približava mitologiju priče odnosno povijest sukoba između Bi-Hana (Sub Zero) i Hanza Hasashija (Scorpion). Nakon uvoda stižemo u današnje vrijeme kada počinje okupljanje dobrih boraca od kojih je najviše prostora dobio posrnuli borac Cole Young pod patronatom gromovnika Raidena. Na suprotnoj strani su sile zla predvođene čarobnjakom Shang Tsunom koji ništa ne želi prepustiti slučaju i namjerava likvidirati borce i borkinju na strani dobra i prije desetog turnira kako bi tamna strana zagospodarila Zemljom…

Akcijske scene su solidne, ali ne i spektakularne kao što se od filma moglo očekivati. Scenografija i lokacije na kojima je film snimljene vrhunski izgledaju kao i većina specijalnih efekata. Dizajn, izgled likova prati videoigru – posebno impresivno izgledaju Sub-Zero, Goro i Scorpion odmah iza njih su Jax i Sonya Blade.

Ipak, “Mortal Kombat” ima previše problema koji smanjuju dojam odnosno ocjenu film. Riječ o filmu koji je potpuno cijepljen od humora. U redu, nije problem ako je redatelj odlučio napraviti film u kojem za humor nema mjesta međutim u više trenutaka redatelj McQuoid pokušava nasmijati gledatelja (najviše kroz lik Kana), ali ti su pokušaji u potpunosti promašeni.

Od početka filma može se pretpostaviti kako je ambicija novu filmsku “Mortal Kombat” priču pretvoriti u serijal. Jedan od najpopularnijih likova videoigre ne pojavljuje se u filmu već je najavljen za nastavak – redatelj priču ostavlja otvorenu za još veći i spektakularniji obračun. Nije (pre)veliko iznenađenje ambicija za nastavkom (ili nastavcima), ali ipak je važnije ono što gledamo sada. U ovom filmu. Prvom od tko zna koliko potencijalnih nastavaka.

Iako u filmu kao što je “Mortal Kombat” ne treba očekivati velike glumačke izvedbe neki od likova, čak i ako gledatelj maksimalno spusti očekivanja, izgledaju prilično…neuvjerljivo i umjetno. O kojim je likovima riječ? Saznat ćete tijekom gledanja filma.

Što napisati na kraju? Novi “Mortal Kombat” ima mana, proračunat je, ali nije promašen i nezanimljiv. Riječ je o solidnoj kino zabavi (boljoj od one iz 1995. godine) u kojoj će, prije svih, uživati gledatelji koji su sate proveli igrajući “Mortal Kombat” tamo negdje devedesetih godina prošlog stoljeća…

OCJENA: 6