RECENZIJA: GOST – demoni interneta

REDATELJ: Rob Savage

GLAVNE ULOGE: Haley Bishop, Jemma Moore, Radina Drandova, Caroline Ward, Emma Louise Webb, Alan Emrys, Seylan Baxter

TRAJANJE: 57 minuta

NAZIV ORIGINALA: Host

“Poštujte duhove.” – Seylan

Iako je priča o korona krizi daleko od raspleta, filmovi o recentnoj pandemiji koja mijenja naše živote već su snimljeni i dostupni za gledanje. Led je probila, ne previše uspješna, kombinacija trilera i ljubavne priče pod imenom “Iza zatvorenih vrata” (originalnog naslova “Songbird”). Nakon toga, gotovo istovremeno (kada je o domaćem tržištu riječ) se pojavljuju dva, žanrovski različita projekta. “U lockdownu” (“Locked Down”) ima jaku glumačko- redateljsku ekipu (iza kamere Doug Liman – ispred nje Anne Hathaway i Chiwetel Ejiofor), ali konačni proizvod je tek za nijansu bolji od filma “Iza zatvorenih vrata”. Treći film snimljen je tijekom karantene i trenutno je u domaćoj kino ponudi. Riječ je o hororu “Gost”…

Tijekom karantene šestero prijatelja krate dane i, vjerojatno, noći virtualnim druženjem koristeći Zoom, aplikaciju za grupne sastanke. Dosadu i rutinu života u lockdownu pokušat će prekinuti… prizivanjem duhova. Haley, jedna iz ekipe kontaktirala je Seylan –  ženu koja povezuje dva svijeta, osobu koja će voditi virtualno prizivanje mrtvih duša. U početku seanse stvari izgledaju neozbiljno i zabavno, ali nakon kratkog vremena počinju se događati čudne stvari u domovima osoba koje su odlučile dozvati duhove….

Film redatelja Roba Savagea u mnogim je detaljima nekonvencionalan i drugačiji film – baš onakav kao što je vrijeme u kojem živimo (ne samo mi gledatelji, u istim okolnostima dane provode i protagonisti filma). Riječ je o hororu (u redu, to baš i nije nekakva različitost) u kojem većinu radnje pratimo preko laptopa, kućnih računala glavnih likova – pisac ovih redaka nije uspio pronaći koliki je budžet filma (ako ga je uopće bilo), ali sredstva uložena u filmu su minimalna. Uz sve navedeno trajanje “Gosta” je nešto manje od sat vremena (57 minuta). Međutim, različitost “Gosta” od uobičajene kino ponude (ne samo kada je u pitanju horor žanr) Savage je pretvorio u prednosti tako da je “Gost” jedno od najugodnijih kino iznenađenja u posljednjih godinu dana.

Komunikacija putem zooma mnogima je posljednjih mjeseci postala svakodnevica. Zbog okolnosti u kojima živimo aplikacija predviđena, prije svega, za poslovne sastanke postala je dio svakodnevnih, privatnih komunikacija. Uvjeti u kojima funkcioniraju glavni protagonisti filma slični su (gotovo identični) životima gledatelja. Nemogućnost fizičkog kontakta i druženja, zatvorenost u kućama i stanovima mnogima je dovoljan horor iz stvarnosti tako da je pojavljivanje demona zanimljiva i jeziva nadogradnja na stvarnost koja okružuje likove koje pratimo. Njihova stvarnost koja je zapravo i naša svakodnevica.

Kao što je u tekstu spomenuto autoru ovih redaka nepoznata je količina novca uložena u film. Riječ je o super niskobudžetnom projektu koji je realiziran uz pomoć internetske veze i nekoliko malo poznatih glumaca (poveznica s filmskim i stvarnim svijetom su imena – likovi u filmu zovu se kao i glumci koji ih interpretiraju) – efekti su skromni, ali iznimno učinkoviti i efikasni kada je riječ o izazivanju nelagode i straha kod gledatelja. “Gost” prikazuje detalje užasa koje je snašlo likove filma – nešto ostaje neprikazano, ali gledatelj može naslutiti (ili zamisliti) o čemu je riječ.

Manje od sat vremena trajanja “Gosta” nije problem. Upravo suprotno – film nema praznog hoda, radnja je konkretna i nema gubljenja vremena na objašnjavanje detalja koje objašnjavati nije potrebno.

Horor o duhovima komentira i našu stvarnost – nije riječ samo o virtualnoj komunikaciji i životu u karanteni već “Gost” progovara o posljedicama. U sjajnoj sceni gdje se, nakon preživljenog terora,  uživo sretnu dvije protagonistice redatelj pokazuje koliko je traume život u doba korone ostavio na njih (nas?) – iako sretne što su žive i zdrave one se, unatoč oduševljenju, neće zagrliti. Distanca i izbjegavanje kontakta – znate već kako glasi jedna od glavnih uputa za ponašanje u doba korone…

Iako su članovi glumačke ekipe slabo poznati obavili su vrlo dobar posao. Prva među jednakima je Haley Bishop – bez obzira na kraće trajanje filma glumački zadatak nije jednostavan jer u kratkom razdoblju protagonisti moraju prikazati više emocija. Od ležernosti i zafrkancije u uvodu do panike i užasa u finalu filma.

“Gost” je jedno od najugodnijih kino iznenađenja u posljednjih godinu dana. Film koji, još jednom, pokazuje kako za realizaciju intrigantnog i jezivog filma nije presudan novac uložen u projekt. Aktualan i klaustrofobičan, izvedbom originalan “Gost” je pravo i dobrodošlo osvježenje za program domaćih kino dvorana. Do sada najbolji korona film.