AUTORI SERIJE: Ian Brennan, Ryan Murphy
GLAVNE ULOGE: Dylan McDermott, Jeremy Pope, Jim Parsons, Jake Picking, David Corenswet
TRAJANJE: 1 sezona, 7 epizoda
Hollywood, Kalifornija. Grad površnog glamura koji se naglo počeo razvijati. Tijekom rata, Los Angeles razvio se kao središe ratne industrije, proizvodeći oružje za potporu našim vojnicima preko mora. Sada kada je rat završio, mnogi sanjari nadaju se ulozi u filmu – satima stojeći ispred vrata filmskih studija, nadajući se ulozi statista i sa željom da postanu sljedeći Paul Muni ili Hedy Lamarr. Ako povučeš dobre poteze, i ti možeš živjeti na Beverly Hillsu kupajući se u svom privatnom bazenu i biti pozvan na prave zabave. Čak možeš postati i besmrtan na Stazi slavnih u Chinese Theatru. Nagrada za tvoju ambiciju je život u izobilju – ovdje pod kalifornijskim suncem.
Ovim riječima, uz popratnu big band glazbu, počinje nova serija producenta Ryana Murphyja, Hollywood. Serija je doživjela premijeru 1. svibnja na Netflixu sa sedam epizoda. Ryan Murphy poznat je po antologijskim serijama poput Američka horor priča i Američka kriminalistička priča. Ovoga nas puta Murphy vodi u zlatno doba Hollywooda – godine nakon Drugog svjetskog rata. Hollywood se naglo počeo razvijati, filmska je industrija procvjetala i svi su željeli biti dio toga. Tisuće ljudi željelo je samo jednu priliku, uloga statista ili manju ulogu s jednom replikom koja će ih vinuti u svijet glamura i bogatstva. Među takvim pridošlicama su i Jack Castello (David Coronswet), Raymond Ainsley (Darren Criss), Camille Washington (Laura Harrier), Archie Coleman (Jeremy Pope) i Rock Hudson (Jake Picking). Priča prati ove mlade ljude koji su, iz malih mjesta diljem Amerike, došli u Hollywood živjeti svoj san. Kada Jack Castello uvidi kako neće moći izdržavati svoju obitelj samo snovima o velikom platnu, zaposli se na benzinskoj crpki čiji je vlasnik uspješni biznismen – propali glumac, Ernie West (Dylan McDermott). No, na benzinskoj crpki odvijaju se i poslovi iza kulise koji imaju i svoju lozinku: Želim ići u svijet snova. Na svom putu, Jack upoznaje Archija – afroamerikanca, scenarista i homoseksualca. Archijevi prijatelji Raymond i Camille jedva preživljavaju na putu ostvarenja svojih snova. Raymond je polu Filipinac koji tu činjenicu izvrsno skriva, jer je scenarist u usponu, a Camille je njegova partnerica, afroamerikanka koja za život zarađuje glumeći stereotipne, epizodne uloge sluškinja i robinja. Kada Archijev scenarij o Peg Entwistle bude odobren, morat će se suočiti s brojnim hollywoodskim glavešinama koji ne poznaju moral i poštenje- a predvodi ih beskrupulozni tvorac talenata, Henry Wilson (Jim Parsons). Glavne premisa serije jest – što ste sve spremni žrtvovati kako biste ostvarili svoj san?
Murphy maestralno prikazuje svu raskoš onoga doba- od kostima, automobila i interijera do manira i društvenih normi koje su bile bitno drugačije nego što su danas.
Kostimografija u kombinaciji s big band glazbom koja je pozadina gotovo svake scene školski je primjer prikaza onoga doba i taj je recept nepogrešiv. Iako je serija prikaz jednog stvarnog razdoblja, riječ je o nekoj vrsti alternativne stvarnosti, sličnoj onoj koja se može vidjeti u Tarantinovim Nemilosrdnim gadovima.
Što se tiče glumačke postave, svi su glumci svoj posao iznenađujuće dobro obavili. Henryja Wilsona, kojemu je vrlo diskretno nametnuta uloga glavnog antagonista, tumači Jim Parsons koji se ovom ulogom želio odmaknuti od lika Sheldona Coopera iz Teorije velikog praska. U prve tri epizode odmak slabo uspijeva jer se njegove scene svode na to da Shledon ima odijelo, puši, psuje, iskorištava mlade muškarce željne slave i poveznica je između svijeta glamura i američke mafije. Kako njegov lik dobiva pozadinsku priču, Parsons se oslobađa uloge Sheldona i vidljiv je golemi raspon njegovog talenta. Henry Wilson jedan je od stvarnih likova koji su žarili i palili Hollywoodom onoga doba. U seriji mu je dana druga prilika, prilika za iskupljenjem, iako stvarni Henry Wilson nije bio te sreće.
Iako glavnu ulogu tumači David Coronswet, njegov lik ostaje u sjeni sjajnih glumačkih izvedbi njegovih kolega. Dilan McDermott u maniri Clarka Gablea iznosi sporedan lik vlasnika benzinske crpke. Najbolji tandem čine Holland Taylor koja tumači Ellen Kincaid i Joe Mantello koji tumači Dicka Samuelsa – njih su dvoje producenti u filmskom studiju i prikaz su, nažalost, najvećeg broja ljudi. Opterećeni poslom i problemima drugih – izgube sebe. Uspjeh, novac i slava nikada ne mogu kupiti ljubav. Scena u kojoj Ellen Kincaid postaje svjesna svoje usamljenosti, toliko je potresna da je teško ostati ravnodušan nad njenom pričom
Ženski likovi dorasli su ulogama koje su trebale iznijeti: Laura Harrier kao Camille Washington, Samara Weaving kao Claire Wood i Patti LuPone kao Avis Amberg spoj su žena različitog podrijetla i talenata – zajednička im je jedna stvar – uspjeti u muškom svijetu. No, najveća svijetla točka serije je Darren Criss. Gledatelji su ga upoznali u još jednoj seriji Ryana Murphya – Američka kriminalistička priča gdje je tumačio ubojicu Giannija Versacija. U seriji Hollywood Criss tumači lik Raymonda. Svojim je šarmom i glumačkom izvedbom ukrao svaku scenu, što je najočitije u scenama s Davidom Cornonswetom – iako na prvi pogled, puno zgodniji i uočljiviji, Coronswet ostaje neprimijećen u scenama s Crissom.
Uz svu raskoš zlatnoga doba kojega svi toliko vole zazivati, Murphy prikazuje i drugu stranu medalje. Prostituciju, rasizam i lažni moral – s kakvom se svakodnevicom morao suočiti scenarist koji je afroamerikanac i homoseksualac? Iako je riječ o izmišljenom liku koji je vjerojatno, kombinacija nekoliko stvarnih likova, taj podatak ne čini priču manje bolnom. Epizodne uloge stvarnih likova odaju dojam kako je Murphy cijeloj seriji želio dati barem nužnu dozu stvarnosti. Osobitu stvarnu tragediju onoga vremena daje lik Hattie McDaniel, glumica koja je prva osvojila nagradu Oskar za glavnu žensku ulogu, a afroameričkog je podrijetla. Iako pobjednica, Hattie je morala sjediti za odvojenim stolom zbog rasne segregacije. I iako je, u Murphyevoj alternativnoj stvarnosti, Camille osvojila Oskara za najbolju žensku ulogu, u epskoj, posljednjoj epizodi serije, na to smo nažalost, u stvarnosti, morali čekati puno više- sve do 2001. godine kada je Oskara dobila Halle Berry. Već spomenuta alternativna, dvadeseta dodjela Oskara, bajkoviti je kraj serije. Iako je u toj verziji svoga Oskara dobila i Amy May Wong, kao prva glumica azijskog podrijetla, razočaravajuća je činjenica kako se to nikada nije dogodilo, a Wong je ostala upamćena kao glumica koja je glumila uloge gejši i ostale stereotipne uloge.
Kritičari seriji zamjeraju previše izmišljenih događaja, jer, četrdesete su svakako razdoblje o kojemu se scenarij može i realnije napisati. No, Hattie McDaniel bila je stvarna. Talent i ljepota Amy May Wong bili su stvarni. Disneyev rasistički film Song of the South bio je stvaran. Premlaćivanje homoseksualaca na ulici bilo je stvarno. Ryan Murphy ovom je serijom prikazao eru koja je medalja s dvije strane – i u tome je uspio. I dok tijekom proteklih godina slavimo uspjeh Moonlighta ili Parazita, nije zgorega na trenutak se prisjetiti svih ljudi, znanih i neznanih, koji su omogućili da se tako nešto uopće i dogodi i time promijenili svijet.
Recenziju napisala: Dora Ivković
Odgovori