Naslovnica Akcija RECENZIJA: GOSPODA – Guy Ritchie ponovo na domaćem terenu

RECENZIJA: GOSPODA – Guy Ritchie ponovo na domaćem terenu

288
0
Photo: Christopher Raphael

REDATELJ: Guy Ritchie

GLAVNE ULOGE: Matthew McConaughey, Colin Farrell, Hugh Grant, Charlie Jeremy Strong, Charlie Hunnam

TRAJANJE: 124 minute

NAZIV ORIGINALA: The Gentlemen

Bilo je to davno, prije više od dvadeset godina kada je engleski filmaš Guy Ritchie na prepad i sa stilom osvojio publiku Godine 1998. izašao je njegov dugometražni redateljski prvijenac “Lopovi, ubojice i dvije nabijene puške” – film kojeg mnogi i danas smatraju najboljim iz redateljeve filmografije. Uslijedio je “Snatch” (čudnovatog domaćeg prijevoda “Zdrpi i briši”) snimljen s većim novcem i opasno jakom glumačkom ekipom. Pokazao je Ritchie kako se odlično snalazi u društvu kriminalaca – velikih ili malih sasvim je svejedno. Puno crnog humora, nasilja i neočekivanih scenarističkih obrata oduševilo je mnoge ljubitelje filma od kojih su mnogi Ritchieja prozvali britanskim Tarantinom…

Posljednja dva projekta by Guy Ritchie nisu opravdala očekivanja – redatelj je snimio novu verziju priče o kralju Arthuru te “Aladina”. Dojam je kako je Ritchie u spomenutim filmovima bio rezerviran i tek je odrađivao posao za velike filmske kompanije (“Warner” i “Disney”). Dobra vijest stiže filmom “Gospoda” – Ritchie se vraća u svijet kriminala i ponovo je na domaćem terenu – u Engleskoj.

Glavni, zapravo glavniji od ostalih protagonista filma je Mickey Pearson. Amerikanac koji je bio primljen na Oxford odabrao je drugačiju karijeru – postao je glavni proizvođač marihuane u engleskoj. Razvio je Pearson poseban način proizvodnje i godišnje se u Velikoj Britaniji popuši 50 tona njegovog proizvoda. Pearson želi otići kada je na vrhu i planira prodaju svojeg posla američkom poslovnom čovjeku Matthewu Bergeru. Berger je ozbiljno zainteresiran za posao, ali prodaja se neće tako jednostavno realizirati…

Prethodne rečenice opisuju zaplet filma koji je, kao i većina radnje, ispričana u razgovoru između istražitelja Fletchera te Pearsonova čovjeka od povjerenja Raymonda. Fletcher je uhodio kriminalce i otkrio stvari zbog kojih namjerava ucijeniti Pearsona i Fletchera. Cijena njegove šutnje? Sitnica. Dvadeset milijuna funti.

Photo: Christopher Raphael

“Gospoda” je, kao i većina redateljevih filmova, stilizirani projekt, ispunjen obratima u priči s većim brojem likova i vrckavim dijalozima. Ritchie ponovo pokazuje kako se dobro snalazi u svijetu kriminalaca, ali ovdje je, za razliku od onih u “Lopovima, ubojicama…” riječ o velikim igračima. Poslovi vrijedni stotine milijuna dolara i kriminalci iz visokog društva glavni su igrači filma. Gospoda iz naslova. Sudarit će se gospoda i sa sitnijim ribama, ali oni su tek sporedni protagonisti priče.

Stilski je Ritchie umjeren – u tom segmentu film pristojno funkcionira. Nema pretjerivanja – stilske su vratolomije u funkciji priče. Dijalozi su zabavni i zanimljivo napisani (Ritchie je i scenarist filma) – kroz verbalno nadmetanje između likova redatelj je provukao razmišljanja o aktualnim temama (npr. politička korektnost) te se prisjetio nekih filmova iz prošlosti (“Prisluškivanje” Francisa Forda Coppole dosadan je film za razliku od “Kuma”). Slabiji dio filma je priča u kojoj su neočekivani obrati, većinom, prilično očekivani, bez iznenađenja uz nepotrebno gomilanje likova. U finalu filma Ritchie testira gledatelje – iako je čitav film nabijen nasiljem ono što se dogodilo Big Daveu rijetko se može vidjeti na filmskom platnu.

Glavna snaga filma su glumačke izvedbe. McConaughey i psihički nestabilni Hunnam izvrsni su kao šef i njegova desna ruka, neprepoznatljivi Colin Farrell zaslužan je za većinu duhovitih scena u filmu. Iznenađenje je raspoloženi i dojmljivi Hugh Grant kojeg u posljednje vrijeme nismo imali prilike gledati u ovakvim i sličnim projektima.

“Gospoda” nije na razini najboljih filmova Guya Ritchieja, ali u odnosu na prethodne redateljeve projekte (“Aladin”, “Kralj Arthur”) riječ je o bitno zabavnijem i zanimljivijem filmu. Svijet kriminala je okruženje u kojem se Ritchie najbolje osjeća. Film “Gospoda” je najbolji dokaz.

OCJENA: 8

 

Prethodni članakRECENZIJA: PROSLAVA (1998)
Sljedeći članakRECENZIJA: DRACULA – krvopijac izgubljen u vremenu
Filmofil i serijofil, bivši videotekar koji je pogledao tisuće filmova. Puni krug filmofilstva koji je počeo u lokalnom Domu kulture, nastavio se u gradskim kino dvoranama i videotekama zatvoren je nastankom portala Goodtalking kao i osnivanjem Udruge Filmofil (postoje i Goodtalking grupa te stranica na istoj društvenoj mreži) gdje svakodnevno sa suradnicima piše o filmovima i serijama. Bez žutila, prepisivanja i clickbait naslova bez sadržaja. Goodtalking je postalo i ostalo najbolje mjesto za sve ljubitelje filma i serija - potvrdili korisnici.

Komentiraj

Unesite svoj komentar!
Ovdje unesite svoje ime