ROBIN HOOD (2018)

REDATELJ: Otto Bathurst
GLAVNE ULOGE: Taron Egerton, Jamie Foxx, Ben Mendelsohn
TRAJANJE: 116 minuta

 

Legenda i(li) mit o Robinu Hoodu inspiracija je bila mnogim filmašima. Nemilosrdni razbojnik koji se spominje u 15 stoljeću protokom vremena postao je romantični junak poznat po osjetljivosti na siromašne i obespravljene. Svevremensku popularnost Robin Hood stekao je otimajući bogatima da bi dao siromašnima. Od Erolla Flynna do Kevina Costnera (upravo je njegovo viđenje Robina Hooda za mnoge najbolje u povijesti) priča o duhu iz Sherwooda zabavljala je ljubitelje filma. Ovo je godine Robin Hood svratio do Dubrovnika i Istre – nova verzija Robina Hooda snimana je na lokacijama u Hrvatskoj. Redatelj nove verzije stare priče je britanski redatelj Otto Bathurst (režirao nekoliko epizoda serije “Peaky Blinders”). Dobio je Bathurst stotinjak milijuna dolara za realizaciju filma, okupio zanimljivu glumačku ekipu koju predvode Jamie Foxx i Taron “Kingsman” Egerton i snimio jedan od najslabijih filmova godine.

U prvim sekundama filma pripovjedač govori kako je ovo priča kakvu još niste vidjeli (tu se mogu složiti) i da bi mogao pričati o povijesti, ali me ionako ne biste slušali. Zgodan način pripreme gledatelja na ono što slijedi – nova priča o Robinu Hoodu bit’ će drugačija i neće trebati previše razmišljati. U redu, dodati nešto novo originalno nije loša ideja – ajd’ može i bez razmišljanja ako je riječ o pristojnoj pop corn filmskoj zabavi. Ništa od toga – film Otta Buthursta čudnovata je, teško gledljiva i neuredna kombinacija svega i svačega čiji je rezultat teško gledljiva priča o Robinu od Locksleya. Krenimo redom….

Zaplet film otprilike glasi ovako – Robin od Locksleya bogati je plemić koji u krađi uhvati Marian. Iako su između Robina i Marian klasne razlike ljubav se rodila na prvi pogled. Ubrzo Robin kreće u rat i ostavlja Marian. Tijekom borbi u Saudijskoj Arabiji (križarski su ratovi u pitanju) Robin je ranjen i, zbog pokušaja pomoći lokalnom ratniku, protivniku, vraćen u domovinu. Godine su prošle, vremena su se promijenila i domovina više nije ista. Robin je proglašen mrtvim i njegova je ljubljena pronašla novu ljubav – njegovo je ime Will Scarlett (Jamie Dornan – gospodin Grey). Robin nije izgubio samo na ljubavnom planu – ostao je i bez krova nad glavom. Nakon početnog šoka, bivši vojnik kreće u akciju. Osvetu. Rušenje sistema.

Novi “Robin Hood” nema povijesnu romantiku, šarm nekih prijašnjih filmova o Robinu Hoodu  – riječ je o filmu koji aktualne teme današnjice prebacuje u srednji vijek. Tijekom filma gledatelj može vidjeti (ili čuti) aluzije na današnje teme. Mnogi detalji podsjećaju na našu svakodnevicu – od pomahnitalih vođa, problema izbjeglica i migranata, američkog intervencionizma, bogaćenja elita na račun ratova i krvi siromašnih, bujanje poreza itd, itd. Robin i ostali likovi samo su sredstvo kojim se redatelj bavi politikom i ekonomijom – možda bi takve ideje i mogle proći, ali su prikazane, na svim razinama, na toliko diletantski i neuvjerljiv način pa je teško izdržati redateljeve politiziranje. Zaboravite šarm nekih prijašnjih filmova o Robinu (Costnerov ili Errol Flynn) – novi je Robin Hood statičan i hladan politički pamflet umotan u filmsko izdanje.

Robin je Hood (vrlo je osebujan način na koji je Robin dobio Hood u imenu) sličniji superjunaku poput Batmana, Oliveru Queenu iz televizijske serije “Arrow” ili nekakvom borcu protiv Prvog reda iz novih “Zvjezdanih ratova” (sličnost nekih scena sa Šerifom od Nottinghama i novih ratova zvijezda doista je velika) nego srednjovjekovnom junaku. Takav izgled glavnog junaka nije slučajan – stvarajući Robina Hooda koji je po mjeri današnjeg kino i televizijskog gledatelja željelo se dobiti odnosno zaraditi dolar više na svjetskim kino blagajnama. Međutim, opet promašaj – niti je lik Robin Hooda predodređen za superjunaka niti se recentni televizijski i filmski likovi mogu uvjerljivo ugraditi u radnju koja se odvija prije 300, 400 ili 500 godina. Posebna su priča loše napisani dijalozi s često bizarnim detaljima (poput prijetnje mučenjem Šerifa Johnu).
Novi “Robin Hood” nema niti jednu scenu borbe glavnih protagonista mačem. Luk i strijela je glavno oružje čije korištenje često izgleda kao lako pješačko naoružanje današnjih vojnika. U filmu postoje i višecijevni bacači strijela (neki od njih slični filmovima o “Mad Max-u”) kao teško naoružanje. Akcijske scene su preduge, prepune usporenih snimaka i želje da impresioniraju gledatelja. Uvodne scene akcije uspijevaju zainteresirati gledatelja no ubrzo postaju zamorne i neke od njih izgledaju jeftino i neuvjerljivo kao da je riječ o nekakvom niskobudžetnom filmu, a ne produkciji vrijednoj stotinjak milijuna dolara. Kao i čitav film.

Respektabilna glumačka ekipa utopila se u sivilu filma – Taron Egerton izgleda kao izgubljeni dječarac, Jamie Foxx u jednom od najslabijih izdanja…. Zapravo teško je očekivati bilo kakvu pozitivnu glumačku reakciju s obzirom na priču odnosno scenarij filma.

Novi je “Robin Hood” pokušaj da se nove teme i recentni blockbusterski standardi ugrade radnju koja se odigrava u davnim,prošlim vremenima. Kaotičan, pretjerano nabrijan i politkom opterećen film britanskog redatelja Otta Buthursa pripada najlošijim kino doživljajima 2018 godine.

OCJENA: 2

Odgovori

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa * (obavezno)